گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

روایت غلامعلی رجایی از وضع زندگی خاتمی: این از افتخارات خاتمی است که با وجود 8 سال رئیس جمهور بودن، نتوانسته جایی برای خود داشته باشد/ اگر از او و دولتش، یک ورق سند یا اختلاس مالی وجود داشت، تا به حال صدها بار آن را منتشر کرده بودند

روزی که آقای خاتمی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد، ساکن یک واحد آپارتمانی در پاسداران بود. اما مالکیت نصف آن را داشت. یعنی با وجودی‌که وزیر این مملکت بوده، حتی مالک یک واحد آپارتمان هم نبود.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب، در واکنش به خبر منتشر شده علیه «رئیس دولت اصلاحات» در فضای مجازی گفت: این وصله ها به آقای خاتمی نمی چسبد و من نگران این مسأله نیستم و برعکس، طرح این موضوع،  باعث بدنامی کسانی می شود که در این زمینه بی انصافی می کنند. دوستان بهتر است که جنبه افراط را ترک کنند. زیرا هیچ وقت کسی نمی تواند با افراط و تفریط حرف حق بزند، ولو حرفش واقعاً حق باشد.

 

غلامعلی رجایی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره آنچه هجمه های تازه به حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدخاتمی» خوانده می شود، گفت: اخیراً کسی که زحماتی در حوزه تاریخ شفاهی کشیده و گاهی دیده می شود که تعادلی در صحبت ها و قضاوت هایش وجود ندارد، جملات نامربوطی راجع به آقای خاتمی به زبان آورده و مدعی کاخ نشینی «رئیس دولت اصلاحات» شده است.

وی افزود: در این زمینه، نقل چند خاطره از آقای «سیدمحمد خاتمی» واجب است. زمانی که ایشان وزیر ارشاد بود. یکی از نزدیکان او تعریف می کرد که آقای خاتمی، بعد از هر مدتی، مبلغ «20 تومان» به ما می داد و چنین می گفت؛ «بابت هزینه تمبرِ نامه هایی که زحمت ارسال‌شان را برای خواهر و مادرم به اردکان، می کشید.» ایشان پول تمبرِ نامه ها را حساب می کرد، یعنی با وجودی که وزیر بود، تا این حد متشّرع بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: روزی هم که آقای خاتمی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد، ساکن یک واحد آپارتمانی در پاسداران بود. اما مالکیت نصف آن را داشت. یعنی با وجودی‌که وزیر این مملکت بوده، حتی مالک یک واحد آپارتمان هم نبود. در دوره ای هم که وی، صندلی ریاست جمهوری را به نفر بعدی تحویل داد، مدتی به منظور تردد حفاظت شده، از ماشین ریاست جمهوری استفاده می کرد.

وی در ادامه گفت: اما احمدی نژاد، درخواست تحویل ماشین او را کرد و ایشان از آن پس، سوار ماشینی می شد که یکی از برادرانش در اختیار او گذاشته بود. این درحالیست که احمدی نژاد زمانی که از ریاست جمهوری رفت، با اموال دولتی رفت و آمد می کرد. احمدی نژاد همچنین به تمامی سفارتخانه ها دستور داده بود که در ملاقات های بیرونی، با آقای خاتمی برخوردی سرد داشته باشند. در صورتی که وی دو دور رئیس جمهور بود و این یک پروتکل در وزارت امور خارجه است. سفارتخانه های ایران چرا باید چنین کاری انجام می دادند؟

وی گفت: احمدی نژاد چنین موضوعی را بخشنامه کرده بود. کمااینکه اعلام کرده بود؛ هر ملاقات کننده خارجی که به ایران سفر می کند، حق ملاقات با «آیت الله هاشمی» را ندارد. این کشور در آن مقطع، دچار چنین افراط و تفریط هایی شده بود. بنابراین، این حرف ها، وصله هایی است که از روی بی انصافی مطرح می شود.

رجایی گفت: جایی که آقای خاتمی، امروز  کار می کند،  کاخ نیست. بلکه خانه ای است قدیمی و تشریفاتی هم نیست. از این رو، تنها از چند اتاق آن به عنوان دفتر استفاده می کند.  آقای خاتمی شخصیتی است که یک اعتبار جهانی برای ایران است و نظریه گفت وگوی تمدن هایش در «سازمان ملل» به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: آقای خاتمی، هنوز هم ملاقات کننده های داخلی و خارجی دارد. امروز از ایثارگران و نخبگان و ... با او ملاقات می کنند. لذا از آنجایی که 8 سال، رئیس یک دولت بوده، مدیران آن دولت با وی ملاقات می کنند. همچنین از اقوام، مذاهب مختلف و حتی غیرمسلمانان با او دیدار می کنند. قاعدتاً چنین فردی باید دارای یک دفتر باشد.

غلامعلی رجایی افزود: این از افتخارات آقای خاتمی است که با وجود 8 سال رئیس دولت بودن، نتوانسته جایی برای خود داشته باشد و امروز عملاً، مستأجر «موسسه تنظیم و نشر آثار امام» شده است. دوستانی که به این شخصیت های پاک می تازند، بدانند که اگر از خود آقای خاتمی و دولتش، یک ورق سند یا اختلاس مالی وجود داشت، تا به حال صدها بار آن را افشا یا  مطرح می کردند.

وی در پایان گفت: این وصله ها به آقای خاتمی نمی چسبد و من نگران این مسأله نیستم و باعث بدنامی کسانی می شود که در این زمینه، بی انصافی می کنند. دوستان بهتر است که جنبه افراط را ترک کنند. زیرا هیچ وقت کسی نمی تواند با افراط و تفریط حرف حق بزند، ولو حرفش واقعاً حق باشد.باید انصاف داد که این فرد اگر زندگی اشرافی داشت، پس از وزارتش در یک واحد آپارتمانی زندگی نمی کرد. یا دیگر نیازی نبود، برادرش برایش ماشین تهیه کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.