گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

ایازی: نباید به افراد انگ زد و با آنها برخورد کرد/ یکپارچگی اقشار در صورتی محقق می شود که حکومت به نیروهای سیاسی «عفو عمومی» دهد/ اگر آزادی بیان نباشد، وحدت هم به معنای واقعی خود در جامعه شکل نمی گیرد

در چنین شرایطی باید بر لزوم ایستادگی و مقاومت جامعه تاکید کرد. اما همراهی ملت، با توجه به بحران های اقتصادی و اجتماعی فراوانی که کشور با آن روبروست، منوط به یکپارچگی اقشار و گروه های مختلف سیاسی، اجتماعی، مذهبی و غیر مذهبی در داخل و خارج کشور است.

یک عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: یکپارچگی اقشار و گروه های مختلف، در صورتی محقق می شود که حکومت به نیروهای سیاسی «عفو عمومی» دهد و حتی به کسانی که در خارج هستند و امکان آمدنشان به ایران میسر نیست، عفو عمومی داده شود و به دنبال آن، با تمام توان از همه استعدادها و شایستگی ها در کشور استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ایازی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره لزوم وحدت و همدلی در کشور گفت: آنچه امروز با آن مواجه ایم، دشمنی صریح و روشن دولت آمریکا با کشور ماست. به دنبال آن، مشکلات و تحریم های فشارآوری است که تقریباً مشابه همان قطعنامه های سازمان ملل، علیه ایران است.

وی افزود: در چنین شرایطی باید بر لزوم ایستادگی و مقاومت جامعه تاکید کرد، اما همراهی ملت، با توجه به بحران های اقتصادی و اجتماعی فراوانی که کشور با آن روبروست، منوط به یکپارچگی اقشار و گروه های مختلف سیاسی، اجتماعی، مذهبی و غیر مذهبی در داخل و خارج کشور است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: یکپارچگی اقشار و گروه های مختلف، در صورتی محقق می شود که حکومت به نیروهای سیاسی «عفو عمومی» دهد و حتی به کسانی که در خارج هستند و امکان آمدنشان به ایران میسر نیست، عفو عمومی داده شود و به دنبال آن، با تمام توان از همه استعدادها و شایستگی ها در کشور استفاده شود و دیگر در هیچ عرصه ای جنبه های سیاسی و مذهبی غالب نشود. چنین امری در صورتی می تواند محقق شود که بتوانیم وحدتی در جامعه ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ایازی گفت: دیگر نباید به افراد انگ زد و با آنها برخورد کرد. لذا بدون تردید با چنین روشی، وحدت مورد نظر امکانپذیر نخواهد بود. ما باید برای ایجاد وحدت در جامعه،  آزادی بیانی را که مطلوب است، ترویج دهیم. به عنوان مثال، اگر کسی در روزنامه یا سایتی مطلبی می نویسد، نباید با او برخورد شود. اگر آزادی بیان نباشد، وحدت هم به معنای واقعی خود در جامعه شکل نمی گیرد.

وی در پایان گفت: وحدت در صورتی ایجاد می شود که سعه صدر در جامعه وجود داشته باشد. باید آنچه در قانون اساسی آمده  و شعارهایی که ملت در ایام انقلاب به دنبالش بودند، محقق شود و آزادی بیان در کشور ایجاد شود. این گونه نباشد که با هر فردی می خواهیم برخورد کنیم، انگ های مختلف بزنیم. علاوه بر آن، مدیریت کشور نیز باید براساس عقلانیت و تجربه باشد. در چنین حالتی امکان این وجود دارد که مسأله وحدت در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.