پایگاه خبری جماران: خبر تلخ اتفاقی که در مدرسه ای در تهران واقع شد، چندان ناگوار هست که بتوان صفحه هایی را درباره آن سیاه کرد. اما به نظرم رسید مناسب است چند نکته را که کمتر به آنها اشاره شده ، به اختصار مورد اشاره قرار دهم. 

اول آنکه ارزش رسانه های اجتماعی در چنین موردی به خوبی روشن شد. چراکه اگر این دست از رسانه ها نبودند، ممکن بود چنین مسئله ی مهمی مورد توجه قرار نگیرد. 

دوم آنکه همه باید با محتوای نا سالم آنچه در شبکه های مجازی و در اینترنت منتشر می شود با حساسیت برخورد کنیم. البته تردیدی نیست که استهجان تصاویر زننده تنها علت چنین جنایاتی نیست ولی مسلماً در بیشتر شدن آن مؤثر است. 

سوم اینکه مراقب باشیم یک حادثه را به همه ی مدارس و اماکن تسری ندهیم. هر جامعه ای از عناصر "نا اهل و هرزه" برخوردار است.با یک اتفاق، نباید همانند یک قاعده برخورد کرد. 

چهارم آنکه مراقب باشیم همین حادثه را هم به اندازه خودش بشناسیم. خدای نکرده چنین نباشد که گروهی داستان سرایی هایی را وارد اتفاق کنند و مثل برخی حوادث ، بیش از واقعیت ، آن را پر و بال دهند. منتظر نتیجه تحقیقات باشم. 

و آخر اینکه در انتساب این امور به کسانی که ربطی با آن ندارند ، دقت کنیم. 

خدا رحمت کند آیت الله حائری شیرازی را. این بزرگوار ناجوانمردانه در این داستان مظلوم واقع شد. چند نفر از ما بدون تحقیق خبر ارتباط بیت ایشان با این متهم را به دیگران منتقل کردیم؟ در روزهای ماه رمضان ، اینگونه اشتباهات که بازی با آبروی گروهی از مؤمنین است، از زشتی بیشتری برخوردار است. 

فضای جدید رسانه ای همانقدر که برکات دارد از آفات هم برخوردار است. یکی از آفات آن انتشار بی توجه دروغ و بازی با آبروی مؤمن است. یادمان باشد احترام آبروی مؤمن از احترام کعبه بالاتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.