گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله رحمت: عمامه گذاری سید احمد خمینی در نهایت سادگی برگزار شد/ تخریب کنندگان بیت امام مشخص است که از کجا خط می گیرند

کل برنامه، یک عمامه گذاری ساده بود که انجام شد و رفت. یک عده ای از مومنین جمع شده اند اذان و نمازی خواند شده و این اتفاق افتاده است. این مراسم اتفاقاً در نهایت سادگی در مکانی که مظهر سادگی است، برگزار شد. نه تشریفاتی داشت، نه تاج گلی و نه چیزی

عضو دفتر امام خمینی(س) با بیان این که برنامه عمامه گذاری سید احمد خمینی در نهایت سادگی برگزار شد، گفت: کسانی که به دنبال سوژه می گردند تا با امام مخالفت کنند مریض هستند، والّا از صد ها سال قبل رسم این بوده است که مراسم عمامه گذای طلبه ها معمولاً در اعیادی مانند نیمه شعبان و ... برگزار می شده است.

آیت الله محمدرضا رحمت در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در خصوص عمامه گذاری سید احمد خمینی و فضا سازی های برخی افراد و خبرگزاری ها در این مورد، اظهار کرد: متاسفانه افرادی که این مطالب را در فضای مجازی منتشر می کنند افراد شناخته شده ای هستند.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال سوژه می گردند تا با امام مخالفت کنند مریض هستند، والّا از صد ها سال قبل رسم این بوده است که مراسم عمامه گذای طلبه ها معمولاً در اعیادی مانند نیمه شعبان و ... برگزار می شده است؛ یا طلبه ها همزمان با عمامه گذاری خود جشنی می گیرند که در آن مراسم یکی از بزرگان و علما حاضر می شود و برای یک یا چند نفر عمامه می گذارد.

آیت الله رحمت که در روز عمامه گذاری سید احمد خمینی در حسینیه جماران حاضر بود در مورد این مراسم، گفت: در آن روز هم که جشن میلاد حضرت ولی عصر امام زمان(عج) بود در یک جشن بسیار ساده ای که در حسینیه جماران در حضور علما و بزرگان برگزار شد، برای احمد آقا هم عمامه گذاری شد.

آیت الله رحمت تاکید کرد: اساساً مگر چه مساله ای اتفاق افتاده است که بگوییم اختصاصی یا غیر اختصاصی بوده است؟! کل مراسم یک عمامه گذاری ساده بود که انجام شد و رفت. یک عده ای از مومنین جمع شده اند، نمازی خواند شده و این اتفاق افتاد. این مراسم اتفاقاً در نهایت سادگی در مکانی که مظهر سادگی است، برگزار شد؛ نه تشریفاتی داشت، نه تاج گلی و نه چیز دیگر.

وی در پایان گفت: این هایی که به دنبال بهانه برای ضربه زدن به بیت امام هستند واقعاً مریض هستند که باید برایشان دعا کرد که خداوند این ها را هدایت کنند، زیرا با تهمت هایی که می زنند مشخص است که در گمراهی هستند، اما بحمدالله مردم این ها را می فهمند و گول این سخنان را نمی خورند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.