یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

آیت الله جنتی و داستان نادر شاه افشار

پایگاه خبری جماران: سید حمید محمدیان طی یادداشتی نوشت:

در تاریخ نوشته اند:

«آورده اند که در نبرد مورچه خورت اصفهان ( ارتش ایران در نبرد مهماندوست دامغان و نبرد دره خوار تهران افغان ها را شکست داده و در نبرد مورچه خورت بنیان متجاوز را تقریبا ریشه کن کرد) ارتش نادری علیه ارتش مضمحل اشرف افغان در نبرد بود که دیدند پیرمردی شجاعانه می جنگید و یک تنه با ده ها نفر مقابله می کرد.

نادر شاه با تعجب و تحسین به او گفت؛ مرد شجاع تو کجا بودی که هفت سال قبل سپاه محمود افغان توانست تا اصفهان پیش آید؟

پیرمرد پاسخ داد ما همه بودیم اما نادر نبود.»

حالا حکایت ماست:

در خبرها آمده که دبیر شورای نگهبان در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته اند:«اگر سپاه نبود امام(ره) را کشته بودند». ایشان البته بعد از آن نکاتی را هم اضافه کرده اند که در تأیید نهاد مربوطه می باشد. 

من صد البته از طرفداران نیروهای نظامی جمهوری اسلامی هستم و در میان این مجموعه سپاه را ـ علیرغم انتقاداتی که به بعضی عملکردهایش دارم ـ از مهم ترین عوامل ثبات و امنیت می دانم. روزهای دفاع مقدس هم با لباس خاکی بسیجی زیر دست سبز پوشان سپاه خدمت کرده ام.

اما به نظرم اجحاف بزرگی است ، در حق مقتدای انقلاب ،که بگوییم «امام مدیون سپاه بود» و نگوییم که «اگر امام نبود اصلاً سپاهی نبود که بخواهد جان امام را حفظ کند.» 

اگر خمینی نبود و دم مسیحایی اش نبود ، فرزندان این سرزمین از چنان صلابتی بر خوردار نبودند که سپاه را بسازند. 

البته منصفانه بگویم که با همه اختلافی که با آقای جنتی دارم ، هرگز احتمال نمی دهم که ایشان به آنچه گفتم باور نداشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
16 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.