ایب رئیس فراکسیون امید در مجلس درباره فقدان قانون نظارت بر تبلیغات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: زشت است که بعد از 40سال بگوییم در این عرصه قانون نداریم.

به گزارش جماران، محمدرضا تابش  درباره سخن رئیس‌جمهور که گفته بود انتخابات حراجی نیست که رای به مزایده گذاشته شود، اظهار کرد: کارهایی مثل توزیع سیب زمینی یا وعده دادن برای رای گرفتن درست نیست. ما در کشور اسلامی زیست می‌کنیم و محور همه کارهای ما اخلاق، راستی، پاک زیستی و پاکدامنی است اما متاسفانه در بسیاری از عرصه‌ها به خاطر عدم توجه به ضوابط شرعی و قانونی این معاملات و بده‌بستان‌ها رایج شده که اصلا در شأن جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران نیست.
نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: ما قانون و دستگاه های نظارتی داریم و این ها باید به‌جد از رای مردم صیانت کنند. صیانت از رای مردم این است که افراد واجد صلاحیت در عرصه حضور داشته باشند، روند برگزاری انتخابات مطابق با قانون باشد و با ابزار قانونی از فساد و وعده دروغ دادن و رای خریدن جلوگیری شود. 
تابش در ادامه درباره اظهارات سخنگوی شورای نگهبان که از نبود قانونی برای نظارت بر تبلیغات کاندیداها گلایه کرده بود، گفت: اگر قانون نداشتند زودتر می گفتند تا یا دولت لایحه می آورد یا ما به صورت طرح، متنی را تدوین می کردیم. زشت است که بعد از 40سال بگوییم در این عرصه قانون نداریم! این هم ضعف مجلس است، هم ضعف شورای نگهبان و هم ضعف نهادهای اجرایی.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621990
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.