سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره رد کلیات بودجه 97 در صحن علنی اعلام کرد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس ، کمیسیون تلفیق بودجه باید گزارش جدید لایحه را اعلام کند واین اقدام نیز تنها برای یک بار می‌تواند انجام گیرد.

علی اصغر یوسف نژاد در خصوص رد کلیات لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی، گفت: بر اساس ماده 186 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق بودجه باید گزارش جدید لایحه را اعلام کند؛ این اقدام نیز تنها برای یک بار می‌تواند انجام گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق: رد لایحه بودجه حق نمایندگان است

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمایندگان مخالف نقطه نظرات خود را در این زمان مقرر باید به کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد و پس از بررسی گزارش جدید تنظیم و نهایی خواهد شد. البته باید توجه داشت آنچه در صحن علنی رد شد لایحه بنا بر پیشنهاد کمیسیون تلفیق بودجه بوده و نسبت به لایحه پیشنهادی دولت از تفاوت‌هایی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه رد کلیات لایحه بودجه حق نمایندگان در صحن علنی است، افزود: لایحه بودجه سال 97 از شفافیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود، این لایحه در مَدنظر همه قرار گرفت؛ به نوعی که همه به راحتی آن را مورد نقد قرار دادند و اظهارنظرهای خوبی هم در مورد لایحه مذکور انجام گرفته است.

یوسف نژاد با تاکید بر استقبال از نظرات و پیشنهادات نمایندگان مجلس در خصوص لایحه بودجه سال 97، گفت: رد کلیات بودجه سال 97 در صحن علنی را نوعی فرصت تلقی کرده لذا برای بازنگری، بررسی مجدد لایحه، رسیدگی به نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت لایحه آمادگی لازم داریم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون تلفیق هم اکنون جلسه‌ای را پیرامون لایحه بودجه سال 97 برگزار خواهد کرد و در فرصت اندک قانونی (72 ساعت) باید موارد و پیشنهادات را بررسی کنیم.

عضو کمیسیون عمران: تصور نمی کنم تغییر چندانی در لایحه بودجه ایجاد شود/ مخالفت با بودجه مربوط به هدفمندی یارانه ها و مسکن بود

محمدرضا کوچی با اشاره به رد کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی، گفت: قبلا  نیز چنین اتفاقی رخ داده بود، اما معمولا گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه سنواتی در صحن علنی با رای موافق نمایندگان مواجه می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس اختیار دارد و می تواند گزارشی را رد یا تایید کند، اما تصور می کنم از آنجایی که اعضای کمیسیون تلفیق مشخص هستند و تغییری در ترکیب رخ نمی دهد، تصور نمی کنم که تغییری قابل ملاحظه ای و توجهی در گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه اعمال شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اما لازم است که در اصلاح گزارش کمیسیون تلفیق به این موضوع توجه شود که حقوق هیات های علمی و اساتید دانشگاه و قضات مورد توجه قرار گیرد، نباید جامعه را دسته بندی کنیم.

وی اظهار داشت: باید به حقوق افراد کم درآمد توجه کنیم و درصدی به آن افزایش دهیم اما نباید حقوق اساتید دانشگاه که قشر موثر در کشور هستند را نادیده بگیریم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: بحث عمده مخالفین این بود که گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه در هدفمندی یارانه ها و پروژه های عمرانی شفافیت لازم را نداشته است. اما بنده اشکال جدی در گزارش تلفیق ندیده ام و می توانستیم اشکالات را در حین بررسی جزییات اصلاح کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس: تاخیر در انتشار جداول و ردیف‌‌ها و ارائه آن به نمایندگان را یکی از مهم‌ترین دلایل رد کلیات بودجه

اکبر رنجبرزاده در خصوص رد کلیات لایحه بودجه سال 97، گفت: نکاتی که 10مخالف کلیات لایحه بودجه و تعدادی از نمایندگان در تذکرات و اخطارهای خود در خصوص مسائل بودجه مطرح کردند به صورت پیشنهاد همراه با سایر نکات مورد نظر برخی از نمایندگان به کمیسیون تلفیق بودجه ارایه تا در فرصت قانونی 72 ساعته لحاظ کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در فرصت قانونی پیش رو می‌بایست اصلاحاتی در تبصره‌ها، منابع و جداول لحاظ شود، این تغییرات موجب تغییر نگاه نمایندگان و ایراد نظرات مثبت آنها خواهد شد.

وی تاخیر در انتشار جداول و ردیف‌‌ها و ارائه آن به نمایندگان را یکی از مهم‌ترین دلایل رد کلیات بودجه دانست و افزود: نمایندگان به دلیل تاخیر پیش آمده نتوانستند بر موضوعات و مفاد جداول اشراف کامل پیدا کنند لذا پیشنهادهای مورد نظر خود را هم نتوانستند به صورت مکتوب ارایه کنند.

رنجبرزاده یادآور شد: نمایندگان برای تسلط بیشتر و اشراف کامل بر مفاد لایحه، جداول و ردیف‌ها با کلیات مخالفت کردند. در از سوی دیگر عدم شفافیت لایحه بودجه سال 97 و جداول، نگرانی‌های موجود در بخش هزینه‌ها و توزیع اعتبارات و اهداف مورد نظر ایجاد کرد که سبب رد کلیات در صحن علنی شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لایحه بودجه پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق حدود 20 تا 30 درصد با تغییر همراه شد، تغییراتی که بیشتر با اهداف منطقه‌ای صورت پذیرفت. لذا نگرانی سایر نمایندگان از این موضوع هم بر رد کلیات لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی دامن زد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.