سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این کمیسیون مجوز انتشار ۷۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی را در سال 1397 به دولت می دهد.

علی اصغر یوسف نژاد درباره  نشست نوبت صبح امروز کمیسیون تلفیق درباره  انتشار اوراق مشارکت در بودجه سال آینده گفت: در کارگروه کمیسیون تلفیق تلاش شد تا میزان اوراق مشارکت به صورت واقع بینانه در لایحه بودجه دیده شود. دولت برای تامین بودجه خود راه های مختلفی از جمله انتشار اسکناس، استقراض خارجی و استقراض از مردم دارد که این روش ها در دنیا قابل قبول است و از آنجا که روش سوم تورم ایجاد نمی کند دولت این روش را انتخاب کرده است.

 انتشار اوراق تا سقف26هزار میلیارد  تومان اوراق مالی برای تکمیل طرح های نیمه تمام

به گزارش جماران، وی ادامه داد:  براساس مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه به شرکت های دولتی و وابسته به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، دانشگاه ها، موسسات  آموزش عالی، موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری با تصویب هیات امناء اجازه داده می شود تا سقف 7 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی انتشار دهند.

سخنگوی کمیسیون  تلفیق تاکید کرد: دولت تا سقف 26 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر می کند و منابع این بخش از اوراق را صرف طرح های نیمه تمام، طرح های ساماندهی دانشگاه ها و طرح های استانی می کند.

وی افزود:  شهرداری های کشور و سازمان های وابسته به آن با تائید وزارت کشور تا سقف 8 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی با تضمین خود شهرداری ها انتشار می دهند که این اوراق برای کارهای امور شهری در نظر گرفته شده است و 50 درصد از آن مربوط به طرح های قطار شهری خواهد بود.

انتشار 15 هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای صرف هزینه های کشاورزی و بیمه سلامت

یوسف نژاد با بیان اینکه  بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 دولت با حفظ قدرت خرید و با سررسید 3 ساله مجاز به انتشار 15 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی شد؛ گفت: این اوراق  در زمینه خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی و پرداخت بدهی به سازمان های بیمه پایه سلامت و مطالبات تولیدکنندگان برق هزینه می شود.

این نماینده  مجلس شورای اسلامی افزود: دولت برای تسویه بدهی های حقیقی و حقوقی و تعاونی های خصوصی و مطالبات قطعی ایجاد شده می تواند تا سقف 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را به صورت جمعی و خرجی منتشر کند.

مجوز انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بازپرداخت اوراق سررسید شده به دولت

یوسف نژاد با اشاره به اینکه دولت 10 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه را با سررسید کمتر از یکسال برای تخصیص اولویت دار توسط سازمان برنامه و بودجه منتشر می کند، گفت:  دولت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده سال 97 می تواند 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند.

 سحنگوی کمیسیون تلفیق  با بیان اینکه وزارت نفت از طریق شرکت های دولتی تابع خود برای پرداخت اصل و سود اوراق ارزی ریالی خود در حدود 3 میلیارد دلار اوراق مشارکت منتشر کند؛ تاکید کرد: اوراق و اسناد این مصوبه از پرداخت هرگونه مالیات معاف شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.