گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مازنی: «تحقق آزادی بیان» توصیه امام به مسئولین بود

امام خمینی (س) همیشه حامی اهل قلم و رسانه ها بودند و همواره به مسئولین توصیه می کردند مراقب باشند که در حوزه رسانه، که در آن زمان مثل الآن گستردگی نداشت، هم آزادی بیان محقق شود و هم از آن طرف مراقب نفوذ بیگانگان باشند که سوء استفاده شرق و غرب از رسانه ها صورت نگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مطالعه آثار و اشراف کامل به اندیشه امام، مقدمه قضاوت در مورد نگاه ایشان است، گفت: من گله مند هستم که ما امام را نشناختیم و ایشان را به محدوده زمانی گذشته محدود کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد نگاه امام به رسانه ها و برخورد امام با رسانه ها، اظهار کرد: اگر ما در مورد امام و نگاه امام به موضوعات مختلف بخواهیم قضاوت کنیم حتما باید آثار امام را مطالعه کنیم و کاملا به اندیشه امام اشراف پیدا کنیم تا بتوانیم قضاوت  کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اندازه ای که من از نوجوانی امام را شناخته ام و دوره ای از حیات امام و ده سال رهبری ایشان با افکارشان آشنا بودم، امام اولا روی اصالت قلم تأکید داشتند و همواره به نویسندگان توصیه می کردند که حرمت قلم را حفظ کنند و نگاه شرقی و غربی در آثارشان نباشد و نگاه اسلامی و ملی باشد و همیشه حامی اهل قلم و رسانه ها بودند و همواره به مسئولین توصیه می کردند مراقب باشند که در حوزه رسانه، که در آن زمان مثل الآن گستردگی نداشت، هم آزادی بیان محقق شود و هم از آن طرف مراقب نفوذ بیگانگان باشند که سوء استفاده شرق و غرب از رسانه ها صورت نگیرد.

وی سهم ترویج اندیشه امام از فضای رسانه ای را بسیار ناچیز دانست و گفت: من گله مند هستم که ما امام را نشناختیم و ایشان را به محدوده زمانی گذشته محدود کردیم. امام ترجمان قرآن و ترجمان و تفسیر نگاه اهل بیت و اسلام بود و امروز باید ما به آثار، افکار و اندیشه امام برگردیم و آثار امام را به روز کنیم و رسانه ها همواره متناسب با اقتضائات روز، نه کلیشه ای و سفارشی، به آثار امام بپردازند. چون نسل امروز عین نسل جوانی و نوجوانی ما، همچنان به امام نیازمندند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.