گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

تابش: دفاع غلامی جانانه نبود/ مازنی: در مورد دلیل موضع فراکسیون امید از رئیس بپرسید

در جلسه نوبت عصر امروز و کمتر از چندساعت، مجلس شورای اسلامی تکلیف دو وزارتخانه نیرو و علوم و تحقیقات مشخص خواهد کرد. نگاهی به نظرات برخی از نمایندگان موافق و مخالف در شرایطی که اعتراضات دانشجویی از زمان معرفی منصور غلامی تداوم داشته است و انتظار عمومی آن بوده است که نمایندگان مردم این دیدگاه را لحاظ کنند، خالی از لطف نیست.

تابش: دفاع غلامی جانانه نبود

محمدرضا تابش در گفت وگو با خبرنگار جماران ، درباره  دفاع امروز منصور غلامی در  جلسه علنی امروز مجلس گفت: غلامی دفاع جانانه نداشت و اگر رای اعتماد هم بگیرد با رای بالا نخواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که روابط دولت و فراکسیون امید را بعد از معرفی چنین گزینه ای که  مورد استقبال نمایندگان حامی دولت نبوده و بدون مشورت آن ها معرفی شده است، چگونه پیش خواهد رفت، گفت: این حق رئیس جمهوری است که گزینه های موردنظر خود را  معرفی کند. در سطح کلان نیز مشورت هایی انجام  شده است.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه ممکن است در این مشورت خواهی ها به فرد خاصی نرسیده باشند، گفت: اگر این مشورت خواهی  به شکل موثرتری با مجلس انجام می گرفت، امروز شاهد نتایج بهتری بودیم.

وی  در پایان در پاسخ به این پرسش که احتمال استفاده مجلس از ابزار های نظارتی در آینده برای کنترل وزرایی که مورد اقبال آن ها نبوده اند، گفت: اگر هر وزیری به تکالیف خود عمل نکند، از ابزارهای نظارتی خود برای برخود با وی استفاده خواهیم کرد. به هر حال ما نماینده مردم هستیم و وزیر و کابینه ای را می خواهیم که در راستای امیال مردم و پیشرفت کشور عمل کند و هر جا ضعفی وجود داشته باشد، بی شک مجلس از قدرت نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

نقوی حسینی: مجلس بالاخره باید به این وزیر رای اعتماد بدهد

 در همین راستا سید حسین  نقوی حسینی در پاسخ به اینکه آیا  گزینه بیست و یکم برای تصدی وزارتخانه ای چون علوم می تواند مناسب باشد یا نه، گفت: اینکه وزیر پیشنهادی چندمین گزینه بوده و اینکه چرا دولت وی را معرفی کرده است به دولت و رئیس جمهوری مربوط است و باید از ایشان پرسید چرا در ابتدای کار دولت دوازدهم وزیر علوم معرفی نکرده است.

وی افزود: مجلس امروز با این گزینه مواجه است و باید درباره آن تصمیم گیری کند.

این عضو فراکسیون ولایی درباره این توضیح که نبود یک وزیر در وزارت علوم می تواند توجیه منطقی برای معرفی گزینه ضعیف باشد، گفت: فرایند معرفی وزیر به ما مربوط نیست و ایشان امروز دفاع محکمی از وزیر پیشنهادی خود داشتند، حتی می توان گفت تاکنون چنین دفاعی از دیگر  وزرا انجام ندادند.

نقوی حسینی  درباره  تاثیر  اعتراضات دانشجویی بر رای امروز نمایندگان مجلس گفت: این اعتراض به آقای رئیس جمهور و وزرا بوده است، نه نمایندگان. مجلس بالاخره باید به این وزیر رای اعتماد بدهد؛ وزاتخانه بی وزیر است و ممکن است برای سه ماه دیگر به سرپرست سپرده شود.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: نمایندگان مجلس صلاحیت فرد را بررسی می کنند نه آنکه بر اساس اعتراضات دانشجویی عمل کنند. و به نظرم  من ایشان  رای خواهند آورد.

فراکسیون امید رای به غلامی را به نظر اعضا واگذار کرد/ مازنی: دلیل را باید از رئیس فراکسیون پرسید 

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی نیز در گفت و گو با جماران ، درباره دفاع غلامی از خود گفت: به نظر من دفاع تاثیرگذاری نبود و صرفا از روی متن می خواندند و در سطح یک وزیر قوی در قامت پارلمان ظاهر نشدند.

 وی در پاسخ به این پرسش که چرا فراکسیون امید رای اعتماد را به عهده اعضا گذاشته است و آن را بر رای فراکسیون ارجح دانسته، گفت: این را بایداز رئیس فراکسیون پرسید.

این عضو فراکسیون امید افزود: سه روش رای موافق، مخالف و واگذاری به تصمیم اعضا در فراکسیون  مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزینه سوم رای آورد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.