روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، در جوابیه ای نسبت به انتشار مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر واکنش نشان داد

پایگاه خبری جماران، روز شنبه مورخ 27 آبان ماه، محمود صادقی «نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات» طی مصاحبه ای با عنوان «کوتاهی وزارت کشور در تمدید قانون مدیریت بحران از سال 93 تاکنون» که با یکی از خبرگزاری ها داشته است مطالبی را درباره «قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران» و همچنین زلزله اخیر کرمانشاه بیان کرده است که واکنش و جوابیه سازمان مدیریت بحران کشور را به همراه داشت. در جوابیه این سازمان که برای پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران ارسال شده، چنین آمده است:

لازم دانستیم به رغم آنکه در این شرایط تمرکز سازمان رسیدگی به امور زلزله زدگان می باشد پاسخی ولو مختصر جهت تنویر افکار عمومی و استحضار ایشان با نصب العین قراردادن آیه 36 سوره مبارک اسراء ارائه نماییم. لطفا دستور فرمایید به استناد ماده 33 مطبوعات نسبت به چاپ مطلب زیر اقدام فرمایید:

-قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به استناد ابلاغ سیاست های کلی، مصوب مقام معظم رهبری(مدظله عالی)در خصوص پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث و سوانح غیر مترقبه در جلسه مورخ 31/2/1387 برای مدت 5سال به صورت آزمایشی به تصویب رسیده است. با پایان یافتن این مدت و به تقاضای دولت، مجلس محترم شورای اسلامی در مورخ 31/2/93 برای مدت یکسال قانون فوق را تمدید نمود.

-وزارت کشور(سازمان مدیریت بحران کشور) با مشارکت دستگاههای همکار پس از بررسی عملکرد، نقاط ضعف و قوت قانون آزمایشی پیشنهاد دائمی شدن قانون را طی نامه شماره 75865 مورخ 23/6/93 به دولت محترم ارائه که پس از بررسی های کارشناسی در کمیسیون های دولت تحت عنوان لایحه "مدیریت حوادث غیرمترقبه" طی نامه 51114/10001 مورخ 31/1/94 با امضا رئیس جمهور محترم تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید. که از آن تاریخ تاکنون در کمیسیون های مختلف مجلس(امور شوراها و امور داخلی، عمران، برنامه، بودجه و محاسبات، امنیت ملی و سیاست خارجی، ویژه و...) مورد بحث و مداقه قرار گرفته و مقرر بود در اواخر دوره نهم مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مطرح گردد که این امر محقق نشد و رسیدگی آن به مجلس دهم منتقل گردید.

-باتشکیل مجلس دهم بنا به نظر نمایندگان مبنی بر جامع و مانع نبودن پیش نویس قانون تنظیم شده مجددا به مجلس عودت و در کمیسیون امور شوراها و دیگر کمیسیون ها مطرح، نهایی و در دستور کار علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که در هفته جاری در نوبت رسیدگی می باشد.

-لازم به ذکر است در فاصله زمانی ارائه لایحه فوق الاشاره تاکنون پیگیری های متعددی از سوی وزارت کشور(سازمان مدیریت بحران) جهت تصویب و در اولویت قرار گرفتن این لایحه به عمل آمده است.

-باتوجه به طولانی شدن تصویب لایحه پیشنهادی، دولت محترم طی نامه شماره 169588 مورخ 25/12/94 به عنوان هیات رئیسه محترم شورای اسلامی درخواست تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور را برای سال های 94 و 95 با قید "دوفوریت" می نماید که در این خصوص نیز اقدامی به عمل نیامد.

در خصوص اشاره ایشان به زلزله اخیر استان کرمانشاه و تاکید چندباره نامبرده در همین مصاحبه به ارائه خدمات مناسب توسط دستگاههای مسوول، این نکته را یادآور می نمایم که عدم تعیین تکلیف قانون در مجلس شورای اسلامی هیچگاه باعث کاهش انگیزه مدیران و کارکنان این سازمان در راستای انجام وظایف برای خدمتگزاری نگردیده است و با همکاری مجدانه دستگاه ها کار خدمت رسانی به حادثه دیدگان این زلزله انجام و تا اسکان کامل آسیب دیدگان حادثه نیز ادامه خواهد داشت و از ایشان و سایر نمایندگان دلسوز مردم تقاضا داریم تا نسبت به تصویب سریعتر قانون دائمی حوادث غیرمترقبه اقدام نمایند.

روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.