گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد:

بیش از هزار نفر تا کنون در استان تهران به زلزله زدگان خون اهدا کرده اند/ تشکر سازمان انتقال خون از اهداکنندگان

بیش از هزار نفر از هموطنان از ساعات ابتدایی امروز برای اهدای خون به زلزله زدگان غرب کشور در پایگاه های انتقال خون استان تهران حاضر شدند. این افراد کمک به هموطنان و رضای خدا را انگیزه خود برای این کار بیان کردند و از اینکه می توانند قدمی برای کمک به انسان های دیگر بردارند ابراز خوشحالی می کردند و به هیچ وجه از اینکه کار خود را رها کرده و بیش از دو ساعت برای اهدای خون معطل شده اند ناراحت نبودند و تنها ناراحتی آنها حال زلزله زدگان غرب کشور بود.

معاون انتقال خون اهداکنندگان استان تهران ضمن تشکر از مردمی که با احساس مسئولیت، برای اهدای خون به زلزله زدگان از ساعات ابتدایی امروز به پایگاه های انتقل خون مراجعه کرده اند، گفت: ذخایر کافی برای پاسخگویی به مصدومان را داریم.

مجید مسلمی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد مراجعه مردم برای اهدای خون گفت: پیامد هر حادثه ای مثل آتش سوزی حجیم، زلزله و حوادث نظیر آن مردم احساس مسئولیت می کنند و حتی اگر فراخوانی هم صورت نگیرد و ذخایر به اندازه کافی موجود باشد و ما بتوانیم جوابگو باشیم، که در این مورد به همین شکل بوده، یعنی ذخایر کافی برای پاسخگویی به مصدومان را داشتیم. ولی مردم با توجه به احساس مسئولیتی که دارند سعی می کنند مراجعه کنند که بتوانیم کمک رسانی انجام دهیم.

معاون انتقال خون اهداکنندگان استان تهران افزود: ما برای چنین شرایطی آماده هستیم. به هر حال یکی از وظایف انتقال خون این است که بتواند در بحران ها ببشتر از ظرفیت خود خدمت ارائه دهد. در این شرایط نیز از اول صبح مردم بودند و ما هم انتظارش را داشتیم و آمادگی خود را بیشتر کردیم و پرسنلی که می توانستند به قسمت فنی کمک کنند در محل فنی مستقر شده اند. پایگاه های سراسر شهر را هماهنگ کرده ایم که چند ساعت بیشتر از حد معمول کار کنند و توانسته ایم تا جای ممکن خدمت رسان مردم باشیم. البته ازدحام خیلی زیاد باعث می شود که معطلی مردم بیشتر شود که از آنها عذرخواهی می کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از هزار نفر تا ظهر امروز به پایگاه های انتقال خون استان تهران مراجعه کرده اند، گفت: معمولا گروه خونی های که در جامعه کمتر هستند همیشه یک کمبود نسبی داریم چون کمتر از 10 درصد جامعه گروه خونی منفی دارند همیشه فراخوان می شوند. البته با توجه به اینکه حضور اکثر این افراد مستمر است نیاز بیمارستان ها را تأمین می کنیم اما در چنین شرایطی فرصت را غنیمت می دانیم و افرادی که گروه منفی هستند را سعی می کنیم انجام دهیم؛ فرآیندهای جدیدی مثل پلاسما فریز، که از آنها داروهای خیلی مؤثر تولید می کنیم، انجام شده است.

مجید مسلمی
عکس: مجید مسلمی

مسلمی ادامه داد: مخصوصا در استان تهران امروز من دیدم که تخت های پلاسما فریز ما کاملا پر است. علاوه بر اهدای خون افراد داریم از این ظرفیت ها هم استفاده می کنیم که خدمت خیلی خوبی به جامعه پزشکی و بیماران است. یعنی خدمات دیگر هم در کنار خون گیری برای زلزله زدگان انجام می دهیم و افرادی که برای این قضایا داوطلب هستند چون خیلی برای جامعه مفید است را برای کل بیماران استفاده می کنیم. ما با کل مجموعه به هر بیماری که از بیمارستان درخواست کنند رسیدگی می کنیم و برای ما تفاوتی نمی کند که چرا پزشک درخواست فرآورده داده است؛ وقتی که موجود داریم استفاده می کنیم و الحمدلله در استان تهران ذخایر خوبی داریم.

وی اعلام کرد: اکثر مراکز ما امروز تا ساعت 5 عصر و مرکز وصال تا ساعت 8 شب باز است و اگر لازم باشد ساعت کار را افزایش می دهیم. اگر احتمالا مرکزی هم تا این ساعت کار نکند مراکز همجوار آنها فعال هستند.

معاون انتقال خون اهداکنندگان استان تهران در پایان از مردم برای احساس مسئولیتی که در این زمینه داشته اند تشکر کرد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.