آقای عسگراولادی بعد از نتیجه انتخابات ۸۸، وقتی که کاندیدای «خیرالموجودین» ایشان از میان کاندیداها رای آورد و وقتی آن فرد، پنج، شش روز بعد از انتخابات مطالبی را مطرح کرد، گفت که این فرد فاصله اش با دیانت و خدایش زیاد شده است.

مراسم چهارمین سالگرد درگذشت یار دیرین امام و انقلاب مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی عصر امروز در مجتمع فرهنگی رفاه و توسط حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.

باهنر: عسگراولادی در سال 88 گفت، احمدی‌نژاد فاصله اش با دیانت زیاد شد 

به گزارش خبرنگار جماران، در این مراسم دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری طی سخنانی گفت: آقای عسگراولادی بعد از نتیجه انتخابات ۸۸، وقتی که کاندیدای «خیرالموجودین» ایشان از میان کاندیداها رای آورد و وقتی آن فرد، پنج، شش روز بعد از انتخابات مطالبی را مطرح کرد، گفت که این فرد فاصله اش با دیانت و خدایش زیاد شده است.

محمدرضا باهنر با بیان اینکه آن مرحوم در رأس فعالیت‌هایش، «تدین» را مورد توجه قرار می داد، گفت: در سال 88 که آن موضوعات پیش آمد که نمی خواهم واردش شوم، آقای عسگراولادی چندین روز بعد از نتیجه انتخابات، وقتی که کاندیدای «خیرالموجودین» ایشان از میان کاندیداها رای آورد و وقتی آن فرد، پنج، شش روز بعد از انتخابات مطالبی را مطرح کرد، آقای عسگراولادی گفت که این فرد فاصله اش با دیانت و خدایش زیاد شده است. چرا که او در بیان دیدگاهش ملاحظات مرسوم را مبنا قرار نمی داد.

وی افزود: از ایشان در ده ساله آخر عمرش مدام می شنیدم که می گفت من آفتاب لب بام هستم و باید آنچه را که وظیفه ام می دانم، انجام دهم و در مکاتباتی که با دبیرکل حزب رقیب داشت بارها از سوی همفکرانش و هم حزبی هایش مورد سوال و ایراد قرار گرفت که چرا چنین کاری را انجام می دهی و ایشان پاسخ می داد که این وظیفه من است و حتی یک بار در جلسه حزب موتلفه مطرح کرد که من امشب به اینجا آمده ام تا همه شما از من اعلام برائت کنید و اگر این کار را بکنید هم من باز معتقدم که به وظیفه ام در زمان مناسب عمل کرده ام. 

باهنر با بیان اینکه عسگراولادی در دوران پیش از انقلاب یکی از معدود افراد تاثیر گذار بود که پشت سر امام راحل حرکت می کرد، اظهار کرد: شاید موردی پیدا نمی شد که در دوران پیش از انقلاب کسی باشد و فکر کند اگر امروز پشت امام حرکت می کند فردا نماینده مجلس می شود، فرماندار می شود، امام جمعه می شود یا مردم سلامشان را گرمتر پاسخ می دهند و این اخلاصی بود که تمام و کمال در رفتار و تفکر و گفتار و سکوت و حرکت مرحوم عسگراولادی وجود داشت و لحظه‌ای به امام پشت نکرد و دوست، سیاست و حزب و کارش را با تدینش می سنجید. 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: آن مرحوم بعضی وقت ها حرفهای شاذ و عجیبی از دیدگاه ما زد که برخی به او می گفتتد این حرف ممکن است تاثیر زیادی بر جایگاه فعلی شما داشته باشد اما ایشان معتقد بود باید حرفش را بزند و اعتنایی به این مسائل نمی کرد. 

باهنر با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی در عرصه امدادرسانی به نیازمندان همواره تلاش و کوشش فراوانی می کرد، گفت: اگر پیش می آمد که زمانی برای او ارباب رجوعی نمی فرستادیم از ما گلایه می کرد که چرا من را از ثواب محروم کردید؟ او شخصیتی بود که تا یک هفته پیش از بستری شدنش در بیمارستان در محل کارش به امور نیازمندان رسیدگی می‌کرد و امیدوارم که ما هم مثل ایشان همین راه را ادامه دهیم.

حبیبی: محدود کردن مرحوم عسگراولادی به حزب موتلفه، ظلم به اوست

محمدنبی حبیبی در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی که در سالن همایش های رفاه برگزار شد با بیان اینکه اگر مرحوم عسگراولادی را در حزب موتلفه محدود کنیم به وی ظلم کرده‌ایم گفت: ایشان یک شخصیت جامع بود و سعه صدر فراوانی داشت، همچنین مدیریت مرحوم عسگراولادی یک مدیریت ممتاز بود.

وی افزود: یکی از اعضای رسمی حزب مشارکت که در هیات منصفه مطبوعات بود، چنان داد سخن در حمایت از عسگراولادی سرمی داد که من هم به گرد پایش نمیرسیدم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: این را هم باید بگویم که آقای عسگراولادی با موتلفه و امداد زندگی میکرد و حتی روزهای جمعه از صبح تا ظهر وقت میگذاشت تا نیازمندان را ملاقات کنند و در مورد حزب موتلفه نیز باید بگویم که میراثی در حزب بجا گذاشتند میراثی تاریخی است.ما در موتلفه اسلامی نظیر عسگراولادی نداشتیم، نداریم و شخصا هم معتقدم معلوم نیست بعدا هم داشته باشیم.

حبیبی تصریح کرد: انصافا حرف ایشان در بسیاری از معضلات در حزب، فصل الخطاب بود اما آنگاه که می خواستند مصاحبه مطبوعاتی کنند، درحالی که مصاحبه کنندگان هم از لحاظ سیاسی و هم سنی در جایگاه نوه شان بودند، ما را جمع می کردند و نظر مشورتی می خواستند.

وی افزود: یک بار بنده معترض شدم که این مصاحبه شماست چرا باید در این مورد هم وقت شما را بگیریم و نظر بدهیم اما مسئله این بود که ایشان به شدت به مشورت اعتقاد داشت.

حبیبی تصریح کرد: مرحوم عسگراولادی شدیدا پایبند به کار حزبی بودند. ایشان چندروز پیش از رحلت گفتند که باید به دنبال دولت حزبی و مجلس حزبی باشیم. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان گفت: ما امروز حدود ۲۵۰ حزب در کشور داریم که گاهی یک زن و شوهر تصمیم گرفته اند حزب ایجاد کنند ولی این تحزب نیست. حزب یعنی یک سازمان که بتواند برای حل مشکلات اساسی کشور به صورت یک طبیب نسخه بنویسد و بنده معتقدم یکی از راه های نجات جمهوریت نظام تحزب است و فکر میکنم ما سرمایه بزرگی را در حزب موتلفه از دست دادیم.

فتاح: 

در ادامه این نشست، پرویز فتاح با بیان اینکه حبیب انقلاب ما عسگراولادی بود، گفت: هر کس با وی نشست و برخاست می کرد به انقلاب بیشتر اعتقاد پیدا می کرد و با دیدن رفتار و خلقش به انقلاب وفادارتر می شد. او تلفیق سیاست و دیانت بود اما متاسفانه امروز برخی سیاست را بدون دیانت می خواهند و در عین حال برخی دم از دیانت می زنند و سیاست را کنار می زنند. وی از انقلابی گری و زندان رفتن، کم نداشت اما انگشت در جایی گذاشت که برخی نسبت به آن غافلند و آن امدادگری، مردم داری و یتیم نوازی بود.

وی در ادامه گفت: وی با این کارها بالا بود بالاتر رفت؛ مومن بود مومن تر شد. انقلابی بود انقلابی تر شد. او با اقتصاد کشور آشنا بود و حتی در بازار به فکر باربران بود.

رییس کمیته امداد امام خمینی افزود: در امداد جز خیر از او برجای نمانده است و در همه جا ذکرخیر آن مرحوم است. رهبر معظم انقلاب چندین جا روی اخلاص وی تاکید کردند آن چیزی که سیاستمداران بیشتر به آن نیاز دارند اخلاص است. افتادگی وی نیز از دیگر ویژگی های او بود. نکته دیگر سادگی مرحوم عسگراولادی بود او دارای چهره ای مردمی و دلی بزرگ و گشاده بود. همچنین رئوف و مهربان بود و وجودش یکپارچه مجاهدت و انقلابی گری بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.