گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حمیدرضا ترقی: نگاه کابینه دوازدهم تخصصی تر از کابینه یازدهم است

اگر منظور از کابینه فراجناحی همین بوده که وابستگی جناحی افراد حاضر در کابینه کمرنگ باشد و نخواهند تعهد تشکیلاتی را در کارشان لحاظ کنند، به نظر می رسد که این کابینه بهتر از کابینه یازدهم و نگاه این افراد به حوزه های خود تخصصی تر است.

عضو شورای مرکزی حرب مؤتلفه اسلامی با مثبت دانستن کم شدن 10 ساله سن دولت گفت: نگاه این افراد به حوزه های خود تخصصی تر است.

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار جماران در مورد کابینه معرفی شده به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده، اظهار داشت: هنوز توانمندی ها و کارآمدی های تعدادی از این وزیران خیلی مشخص نیست؛ یک مقدار مطالعه و دقت لازم دارد ولی آنچنان تغییری که بتواند جوابگوی مطالبات مردم باشد و مشکلات اساسی و چالش های مهم اقتصادی پیش روی دولت را برطرف کند، خیلی دیده نمی شود. ولی همین که 10 سال دولت جوانتر شده و نشاط بیشتری حاکم بر اعضای دولت است می تواند نقطه مثبت تلقی شود. اما همچنان نسبت به مسائل آموزشی، فرهنگی و خصوصا اقتصادی دغدغه وجود دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تغییر وزیر امور  اقتصادی  و دارایی افزود: یکی از مهمترین معضلات اقتصادی ما قاچاق کالا بوده که بی ارتباط با گمرک نیست. گمرک تا الآن نتوانسته مشکل قاچاق را حل کند. نکته دوم اینکه ما در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و به یک فرمانده جنگ اقتصادی نیازمندیم و من فکر نمی کنم ایشان در این حد باشد.

وی در مورد فراجناحی بودن کابینه معرفی شده گفت: وابستگی این افراد به جناح های سیاسی خیلی پررنگ نیست؛ یعنی مقداری کمرنگ تر از دولت یازدهم است ولی طبیعتا به طور کامل فراجناحی نیست چون در حال حاضر اصلاح طلبان و اصولگرایان هیچ کدام راضی نیستند. ولی اگر منظور از کابینه فراجناحی همین بوده که وابستگی جناحی افراد حاضر در کابینه کمرنگ باشد و نخواهند تعهد تشکیلاتی را در کارشان لحاظ کنند، به نظر می رسد که این کابینه بهتر از کابینه یازدهم و نگاه این افراد به حوزه های خود تخصصی تر است.

ترقی ادامه داد: با توجه به فضای مجلس ممکن است دو سه نفر نتوانند رأی اعتماد بیاورند ولی بقیه احتمال رأی آوردن دارند. ما امیدواریم رئیس جمهوری زودتر بتواند وزیر علوم را هم پیشنهاد دهد که دولت کامل شود و هرچه زودتر بتواند در مسیر تحقق وعده های آقای رئیس جمهور شکل داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.