مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور خود و همراهانش در ایران و شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری را نشان‌دهنده اراده کشورهای اروپایی برای گسترش روابط با ایران و حراست از برجام دانست.

به گزارش جماران، میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف رییس‌جمهور، در حالی از بامداد روز پنجشنبه به تدریج وارد کشور شدند که این روزها ماجرای تحریم های جدید آمریکا و اظهارات ضد ایرانی ترامپ در صدر اخبار دنیا قرار دارد. بعضی از مقامات کشورها در حین ورود به کشور و مذاکره با مقامات ایرانی، نسبت به برجام و اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند.

 حضور هیأتی از اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف، نشان دهنده حمایت از برجام است

حضور «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه دیگر سران و مقامات عالی رتبه جهان در مراسم تحلیف رییس جمهوری ایران از اتفاقات ویژه مراسم تحلیف حسن روحانی است.

موگرینی بعد از ورود به کشور به دیدار روحانی رفت  و با بیان اینکه حضور هیأتی از اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف یک تصمیم مهم سیاسی بوده  تصریح کرد: حضور ما نشان‌دهنده اراده کشورهای اروپایی برای گسترش روابط با ایران و حراست از برجام است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص برجام گفت: برجام دستاوردهای بسیار بزرگ و خوبی برای ایران و اتحادیه اروپا به همراه داشته است. بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی و گفتگوهای سیاسی میان ایران و اتحادیه اروپا تأکید میکنیم.

 موگرینی با بیان اینکه برجام تنها مختص به یک طرف نیست و همه طرف‌های مذاکره‌کننده و جامعه بین‌المللی باید برای حفظ و حراست از آن تلاش کنند، تصریح کرد: برجام برای اروپا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با امضای برجام بیش از 80 درصد فعالیت‌های تجاری میان ایران و اتحادیه اروپا به طور موفقیت‌آمیز به انجام رسیده است.

موگرینی در دیدار با محمدجواد ظریف نیز گفت:جامعه بین‌الملل منافع مشترک در مورد اجرای برجام با ایران دارد. اتحادیه اروپا قاطعانه از برجام حمایت می‌کند و این موضع مشترک تمامی کشورهای اروپایی است. مواضع اتحادیه اروپا در این زمینه روشن است و ما تلاش داریم تا آمریکا را هم در برجام کنار خود داشته باشیم. همه ما نیازمند اقدامات خردمندانه و متناسب هستیم.

رویکرد ایران در اجرای برجام یک پاسخ خوب به منتقدان بود

کارل هاینس کیف، نایب رئیس مجلس اتریش نیز در دیدار با علی لاریجانی با تقدیر از رویکرد جمهوری اسلامی در مسیر مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: ایران در این مسیر به صورت مصرانه برای کسب نتیجه تلاش کرد و امروز نیز توافق هسته‌ای را با آرامش و بدون تاثیرپذیری از اخلال‌گران گام به گام اجرا کرده است.

کارل هاینس کیف ادامه داد: رویکرد و عملکرد ایران در مسیر توافق هسته‌ای به دنیا نشان داد که می‌توان یک توافق واقعی را عملیاتی کرد و رویکرد جمهوری اسلامی در اجرای توافق یک پاسخ خوب به منتقدان این مسئله بود.

به گزارش جماران، مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف رییس‌جمهور، در حالی از بامداد روز پنجشنبه به تدریج وارد کشور شدند که این روزها ماجرای تحریم های جدید آمریکا و اظهارات ضد ایرانی ترامپ در صدر اخبار دنیا قرار دارد. بعضی از مقامات کشورها در حین ورود به کشور و مذاکره با مقامات ایرانی، نسبت به برجام و اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.