گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

/ گفت و گوی ملی /

ترقی در گفت و گو با جماران: وقتی یک جناح خط قرمز نظام را زیر سوال می برد نمی توان به گفت و گوی ملی امیدوار بود

چندین بار آقای رئیس جمهور دو جناح را به مناسبت های مختلف دور هم جمع کردند، اما متاسفانه یک جناح آداب تعامل را بلد نیست. وقتی در چنین جلساتی خط قرمز نظام زیر سوال می رود، نمی توان به نتیجه بخش بودن گفت و گوی ملی امیدوار بود.

"تا زمانی که جریان های سیاسی کشور پایبندی خود به اصول و آرمان های انقلاب را نشان ندهند، طبیعتا مذاکره در بین جناح ها به نتیجه ای نخواهد رسید. این اصول و مبانی بارها توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است."

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با جماران ضمن بیان این مطلب ادامه داد: طبیعتا اگر اصولی مانند ولایت مطلقه فقیه، ضدیت با استکبار و این مسائل همچنان مورد شک و تردید باشد، نمی توان درمورد گفت و گوی ملی سخن گفت. در شرایط فعلی، همچنان در مورد مسائلی مانند ضدیت با استکبار و حکومت دینی اختلاف نظر وجود دارد.

ترقی از انتقاد ناپذیری برخی مسئولان ادامه داد: کسانی که در مصدر قدرت هستند باید به انتقادات اهمیت دهند. اگر با منتقدین برخورد چکشی صورت گیرد و با الفاظ تحقیر کننده خطاب شوند، نمی توان از گفت و گوی ملی سخن گفت. باید از منتقدان منصف و خیرخواه دعوت به عمل آید و نظر آنها را شنید. در این صورت می توان به راهگشایی گفت و گوی ملی امیدوار بود. چندین بار هم آقای رئیس جمهور دو جناح را به مناسبت های مختلف دور هم جمع کردند، اما متاسفانه یک جناح آداب تعامل را بلد نیست. وقتی در چنین جلساتی خط قرمز نظام زیر سوال می رود، نمی توان به نتیجه بخش بودن گفت و گوی ملی امیدوار بود. خط قرمز ها را که گروه ها نباید تعیین کنند، این مسائل باید از جانب رهبری و نظام مشخص شود. گروه های سیاسی کاره ای نیستند که از خودشان خط قرمز در بیاورند.  

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درمورد تعارض منافع گروه ها با منافع ملی گفت: مشخصا باید همه گروه ها منافع ملی را سرلوحه خود قرار دهند، اما مسئله این است که این منافع را مگر کسی جز رهبر باید تعریف کند. مقام رهبری هم منافع ملی را تعریف کرده اند، اگر گروه ها تعاریف رهبری را در نظر بگیرند؛ امکان تعامل مهیا خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.