سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: نیروهای دانشگاهی و دانشجویان به دلیل ویژگی هایی مانند فراگیر بودن، جوان بودن و فعال بودن می توانند عامل وحدت بخش در جامعه باشند به شرطی که خودسری هایی مانند ۱۸ تیر ۷۸ و ۲۵ خرداد ۸۸ آنها را بدبین نکند، به همین دلیل نیز بایستی صدای انتقادات دانشگاه شنیده بشود.

سجاد ستایشی  در گفتگو با خبرنگار جماران، با اشاره به هجدهمین سالگرد حادثه حمله به کوی دانشگاه تهران اظهار کرد: اکنون در سالگرد حادثه هجدهم تیر بوده و می توانیم درباره هزینه هایی که این اتفاق به دانشگاه و فضای دانشگاهی تحمیل کرد صحبت کرده و به قضاوت بنشینیم. این حادثه توهین به جایگاه و عظمت دانشجویان و دانشگاه بود و مع الأسف برخی از نیروهای خودسر خارج از دانشگاه پس از هجدهم تیر بهانه پیدا کردند تا در دانشگاه اعمال نظر کنند که ما به جدّ معتقدیم بایستی جلوی این روند گرفته شود.

وی در ادامه بیان کرد: تهاجم به کوی واقعه ای بود که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان حادثه ای غیر قابل قبول یاد کردند و فرمودند که این حادثه تلخ قلب مرا جریحه دار کرد؛ حال باید پرسید چرا در ۲۵ خرداد ۸۸ حادثه ای مشابه در کوی دانشگاه که آن نیز با اعتراض جدی رهبری رو به رو شد، دوباره اتفاق افتاد؟

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در ادامه گفت: با وجود صدور احکام قضایی و رسیدگی به این پرونده، یک سوال همچنان در ذهن دانشجویان باقی مانده، و آن اینکه چرا هنوز عاملان اصلی تعرض به حریم دانشجویان که با ظلم آشکار، حرمت لباس خدمت به نظام را هتک کردند به مردم معرفی نگردیده‌اند؟ و یا چرا پاسخ شفافی پس از گذشت هجده سال در مورد سرنوشت برخی از دانشجویان عزیز داده نشده است؟ باور ما این است که دانشگاه هنوز باور نکرده که تنها متهم این اقدام فجیع و بزرگ یک سرباز بوده است.

ستایشی گفت: ما به واسطه حساسیت نسبت به حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی ایران و به خاطر اینکه دغدغه‌ تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را داریم و همواره بر پیگیری این حادثه تأکید نموده ایم لکن قصد آن نداریم این نکته‌ منفی تاریخی را از سر انتقام جویی و کینه توزی به مسئولان گوشزد کنیم و به رخ آنها بکشیم بلکه هدف ما این است تا حد امکان با یادآوری این خاطره‌ تلخ از آن عبرت‌ها بیاموزیم و راه بر تکرار چنین فجایعی بسته شده و آسیب های وارد آمده به دانشجویان جبران گردد چرا که اگر در سال ۷۸ با عاملان این حادثه برخورد جدی صورت می گرفت و قبح چنین اعمال خودسرانه ای ریخته نمیشد ما در سال ۸۸ مجدداً شاهد تعرض به حریم دانشجویان نبودیم.

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در پایان بیان کرد: نیروهای دانشگاهی و دانشجویان به دلیل ویژگی هایی مانند فراگیر بودن، جوان بودن و فعال بودن می توانند عامل وحدت بخش در جامعه باشند به شرطی که خودسری هایی مانند ۱۸ تیر ۷۸ و ۲۵ خرداد ۸۸ آنها را بدبین نکند، به همین دلیل نیز بایستی صدای انتقادات دانشگاه شنیده شود.

ستایشی گفت: در شرایطی که در فضای بین المللی رییس جمهور آمریکا و برخی کارگزارانش با وقاحت تمام سخن از تحریم های جدید علیه ایران و همچنین تلاش برای تغییر نظام جمهوری اسلامی می زنند و یا در جای دیگر دولت فرانسه خطای خود در خصوص جواز برگزاری اجلاس به منافقین که به عنوان منفورترین و خائن ترین گروه در بین تمام ملت ایران شناخته می شوند را تکرار می کند این دانشگاه است که می تواند از حقانیت جامعه دفاع کند و باید دانست کسانی که دست به اقدامات خودسرانه می زنند، در چنین روزهایی بایستی در برابر دانشگاه شرمنده باشند چرا که آنچه حقیقتاً دل ها را آرام و جان ها را امیدوار می کند ایجاد فضای آشتی توأم با همدلی و علاج زخم های کهنه و شکاف های سیاسی است که دامنه های آن متن جامعه را نیز جریحه دار کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.