گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

ترقی: تحولات کابینه در بخش های اقتصادی و فرهنگی باشد تا منویات رهبری تامین شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد تحولات دولت دوازدهم باید در راستای دغدغه های رهبری و رفع آن ها انجام بگیرد.

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری جماران درباره تحولات سیاسی اخیر کشور بعد از انتخابات و افزایش انتقادات خارج از عرف سیاسی نسبت به دولت و رئیس جمهوری گفت: به نظر من حساسیت زیادی از سوی دولت نسبت به منتقدان ایجاد  شده است، در حالی که مساله خاصی رخ نداده و بخشی از جامعه مطالباتی را  دارد و آن را مطرح می کند  و دولت هم باید پاسخگوی آن ها باشد.

وی ادامه داد: به نظر من اگر دولت با توجه به امکانات  خود پاسخگوی نیاز و مطالبات مردم  باشد و خود را در معرض افکار عمومی  قرار دهد، تصور نمی کنم مشکلی پیش بیاید اما اینکه بگیر و ببند راه بیندازیم و یا برخوردهای حذفی  با منتقدان داشته باشیم  و به جای  پاسخ منطقی علیه منتقدان هجمه راه بیندازیم، فضای کشور را از حالت آرامش خارج می کند و فضا به سمت و سوی خوبی نمی رود و در شرایطی که کشور به آرامش بیشتری  نیاز دارد  باید با سعه صدر بیشتری با منتقدان خود برخورد کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که توهین به رئیس جمهوری، نائب رئیس مجلس و معاون اول را می توان یک رفتار انتقادی تلقی کرد یا نه، گفت: همانطور که رهبری نیز تاکید کردند،  این رفتارها از سوی کسانی که به پیروی از نظام و رهبری اعتقاد دارند رخ نمی‌دهد.و باید بررسی کرد این رفتارها از سوی کدام گروه ها رخ می دهد؛ چراکه اینگونه رفتارها از سوی جریان های سیاسی شناسنامه دار پذیرفته نیست. و همه معتقد به برخورد منطقی و به دور از توهین اند ، لذا این حرکات را نباید به همه منتقدان تعمیم داد.؛ چراکه این به دور از انصاف و واقعیت است.

ترقی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تاکید دو جناح سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا بر  ضرورت وجود تغییرات بنیادی در کابینه آینده گفت: آنچه که ما از تجزیه و تحلیل مقام معظم رهبری نسبت به عملکرد کابینه  دریافتیم آن است که وزارت خانه های بخش اقتصادی و فرهنگی کشور در حل مشکلات مردم  ناتوان اند و در بهبود معضلات اقتصادی مردم ناکارآمد عمل مرده اند و به نظر می رسد عمده تحولات کابینه باید در این بخش ها رخ دهد. تا در زمینه های فرهنگی و علمی  منویات رهبری  اجرا  و دغدغه های  ایشان برطرف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.