فحاشی به مسوولین و نیز برخی از بزرگان حوزه را توسط بعضی «مداح نماها»، در مجالس حضرت اباعبدالله (ع) شنیده بودیم! اما از طریق شعر «هجو» کردن شخصیت‌های دینی، اجتماعی و سیاسی را به صورت مستقیم ندیده بودیم!

باشگاه مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام «هادی سروش» مدرس حوزه در یادداشتی با عنوان «مداح نمایی …» نوشت:

علامه طباطبایی:

برخی به شعر و شاعرى اهتمام ورزیده و با تزیینات خیالى و تصویرهاى موهوم سرخوش بوده و از اینکه جامعه ازحق به غیر حق منحرف شود و نیز؛ از رشد به سوى «غوایت وگمراهی» برگردد خوشحال می‌شوند. و البته از این شعراء، کسانى خوششان مى‌آید و از او پیروى مى‌کنند که خود نیز غاوى و گمراه هستند.

آیه شریفه ۲۲۴ سوره شعراء این معنا را می‌رساند: «وَالشُّعَرَاء یَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ»

عجبا؛

فحاشی به مسوولین و نیز برخی از بزرگان حوزه را توسط بعضی «مداح نماها»، در مجالس حضرت اباعبدالله (ع) شنیده بودیم! اما از طریق شعر «هجو» کردن شخصیت‌های دینی، اجتماعی و سیاسی را به صورت مستقیم ندیده بودیم! آن هم در یک مراسم مهم دینی به نام «نماز عید فطر» که نه تنها مردمان غیر سیاسی حضور دارند بلکه؛ حتی برخی از کسانی چه بسا مقیّدات مذهبی را پای بند صد درصد نیستند نیز، به جهت علاقه‌شان به عید فطر شرکت می‌کنند و صدا و سیما هم پخش مستقیم داشته باشد.

مهمتر اینکه امامت آن نماز گسترده، توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) باشد، ای کاش حرمت ایشان را محفوظ می‌داشتند.

کجایی ای خمینی عزیز که بگویی: اَینَ تَذهَبُون؟!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.