عبدالرضا رحمانی فضلی در نامه ای به استانداران سراسر کشور به آنها در برگزاری مراسم ویژه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) در سطح استان، شهرستان، بخش ها و دهستان ها و همچنین هیئت های مذهبی خصوصا در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد، ماموریت داد.

به گزارش خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام (س)، متن این نامه بدین شرح است:

"باسمه تعالی

استانداران محترم سراسر کشور

سلام علیکم

در اجرای سیاست های ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، نظر به تقارن برگزاری مراسم ارتحال با ماه مبارک رمضان در سال جاری و عدم امکان حضور زائران از اقصی نقاط کشور در تهران و حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری با شکوه مراسم و در راستای خدمات رسانی شایسته و فراهم آوردن زمینه و بستر لازم جهت حضور یکپارچه و گسترده مردم در مراسم عزاداری که بدین منظور در استان ها و شهرستان ها برگزار خواهد شد و نیز تجدید میثاق با مقام عظمای ولایت دامت برکاته، ضروریست ضمن تشکیل و فعال سازی ستادهای استانی و شهرستانی موارد ذیل پیش بینی و به مرحله اجرا گذارده شود.

الف) ماموریت های عمومی

1_ اطلاع رسانی مناسب بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س) با نصب پوستر، تراکت، کتیبه و علائم مذهبی در ساختمان های ستادی و معابر در سطح استان و شهرستان ها.

2_ برگزاری مراسم ویژه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س) در سطح استان، شهرستان، بخش ها و دهستان ها و همچنین هیئت های مذهبی خصوصا در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد.

3_ اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی و برگزاری مسابقه حول سیره و اندیشه حضرت امام خمینی (س) در بین کارکنان با همکاری معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س)

4_ معاضدت در امر پذیرایی و افطار عزاداران شرکت کننده در مراسم اصلی بزرگداشت امام خمینی (س)

5_ تهیه بروشور، جزوات و پوستر مربوط به سیره حضرت امام خمینی (ره) و توزیع آن در مراسم هایی که در سطح استان برگزار می شود.

ب) ماموریت های اختصاصی:

1_ لازم است کارگروه های عملیاتی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی اعم از انسان ساخت و یا طبیعی آمادگی داشته و هماهنگی لازم با عوامل اجرایی صورت پذیرد.

2_ اعمال هوشیاری و اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و مراقبتی.

3_ برپایی نمایشگاه های کتاب، عکس و مسابقات فرهنگی هنری با محوریت اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) با همکاری کانون های فرهنگی هنری مردمی، بسیج و مساجد.

4_ برگزاری مراسم گرامیداشت حضرت امام خمینی (ره) با حضور منسجم مسئولان استانی.

در پایان ضمن تاکید بر ضروریت هماهنگی میان کلیه عوامل اجرایی ذیربط بالاخص سپاه و بسیج استان و سازمان های وابسته، انتظار دارد نظارت دقیقی بر اقداماتی که در دستور کار قرار دارد صورت گرفته و گزارش عملکرد نیز پس از پایان مراسم ارسال گردد.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور و قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور"

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.