به گزارش ایرنا این پروژه های فرهنگی در قالب یک مجموعه فرهنگی و هنری امروز همزمان با سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) در بجنورد افتتاح شد.
نخستین مجموعه فرهنگی هنری خصوصی خراسان شمالی، در شهر بجنورد با سرمایه‌گذاری موسسه فرهنگی هنری تجلی فرآیند ایجاد شده است.
مدیرعامل موسسه تجلی فرآیند عمیق در این باره گفت: ظرفیت ها و بسترهای فراوانی در مجموعه فرهنگی هنری​ عمیق دیده شده است که اکنون دو سالن سینمایی، نگارخانه، کافه کتاب و فضاهای خدماتی به بهره برداری می رسد.
رحمت الله عمیق در نشست خبری اظهار کرد: سالن سینمایی وی آی پی (تشریفاتی) با ظرفیت 16 نفر برای نخستین بار در استان راه اندازی شده و سالن سینمایی 90 نفره نیز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و کیفیت بالا برای اکران فیلم آماده شده است.
وی افزود: آغاز به کار این سینما با اکران فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) است که برنامه افتتاحییه به مدت یک هفته ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: نگارخانه این مجموعه، در فضایی به مساحت 115 مترمربع و کافه کتاب نیز در فضایی به وسعت 160 مترمربع ایجاد شده است.
به گفته وی سینما کودک، استودیو صدا و پلاتو از دیگر بخش هایی است که در این مجموعه فرهنگی و هنری دیده شده است.
عمیق گفت: برای ساخت این مجموعه، 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: امید است با راه اندازی این مجموعه، بخشی از نیازهای فرهنگی مردم این استان پاسخ داده شود.
وی درباره رونق کم سینما گلشن گفت: این فضا، چند منظوره است و همین امر سبب می‌شود کیفیت خدمات در این فضا مطلوب مردم نباشد زیرا سینما نیازمند فضایی است که مختص اکران فیلم باشد.
وی تصریح کرد: این امر در سالن گلشن میسر نیست و به طور مثال اکران فیلم بعضا تحت الشعاع برنامه های دیگر همچون جشنواره های عکس می شود.
عمیق با بیان اینکه سینما یکی از نیازهای​ فرهنگی مردم است گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی​ و هنری همواره با استقبال مردم استان همراه بوده است و در این مجموعه تلاش داریم تا خدمات فرهنگی در سطح خوبی ارائه شود.
خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد.
*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
3007/ 7185/ 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی ** تنظیم کننده: ربابه صانعی **انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.