عصر امروز (پنجشنبه 21 بهمن ماه) شاخه جوانان حزب اسلامی کار همایشی با عنوان «فرزندان انقلاب اسلامی و آشتی ملی» در حسینیه جماران برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت الله سید حسین موسوی تبریزی در این نشست گفت: تلخی ها و گلایه ها زیاد است ولی می شود گفت در ایران حماسه هایی داشتیم که شیرینی های آن بسیار بالا است. ناراحتی هایی داشتیم اما درس های زیادی آموختیم که اگر پیاده نکنیم مسئولیت بزرگی داریم.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از اول انقلاب می گوییم در برابر دشمن باید متحد باشیم. ما نباید فقط در برابر دشمن متحد باشیم و به عنوان انسانی که برای رشد و پیشرفت آفریده شدیم باید ترقی دائمی متصل داشته باشیم. کسی که برای گذشته غصه نخورد و برای آینده برنامه نداشته باشد فلسفه بشری را توجه نکرده است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره زمر اظهار داشت: کسانی می توانند این پیشرفت را داشته باشند که همه حرف ها را می شنوند و کم حوصله نیستند. کسی که حرف نمی شنود نمی تواند انتخاب کند و بهترین درک را داشته باشد. یعنی هدایت شده ها، مؤمنین و صاحبان عقل در یک ردیف قرار می گیرند و آنها کسانی هستند که حرف ها را می شنوند.

آیت الله موسوی تبریزی تأکید کرد: حتی با وجود امام از فرمایشات امام اختلاف برداشت داشتند. در جلد بیست و یکم صحیفه امام آمده است که امام می گوید «سلیقه های مختلف باید باشد لیکن این نیست که با هم دشمن باشند. اگر در یک ملت اختلاف سلیقه نباشد ناقص است لیکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته شویم.»

وی با اشاره به سیاست های تندروانه رئیس جمهوری جدید آمریکا، ادامه داد: من معتقدم امثال رییس جمهور آمریکا در میان ما کم نبوده است. آشتی ملی خوب است؛ نه به خاطر ترامپ بلکه به خاطر خودمان. فرض کنید دشمن نداریم، نباید آشتی کنیم؟

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقتی انقلاب پیشرفت کرده که جلوی اندیشه را نگرفته باشد. امروز تحمل همدیگر را نداریم که می تواند خطر باشد و حتی دشمنان ما از آن استفاده کنند. 22 بهمن ما می آییم اما نه برای نشان دادن به ترامپ؛ برای نشان دادن عزت ملت ما می آییم.

وی گفت: امروز مملکت ما تقریبا دو قطبی شده و هیچ کس راضی نیست. دو قطبی از آنجا می آید که عده ای بگویند همه چیز من هستم و جز من نیست. این امر از فرصت طلبی های خلأ آزادی بیان پیش می آید. اگر آزادی بیان باشد فرصت طلبان نمی توانند سوء استفاده کنند.

آیت الله موسوی تبریزی اظهار داشت: روزهای آینده ما سرنوشت ساز است؛ دست هایی در کار است که بعضی ها بترسند تا دست از اصول بردارند و ما باید مراقب باشیم. 22 بهمن به این خاطر شرکت می کنیم که مبارزه با طاغوت را پاس می داریم. البته تنها شرکت در 22 بهمن کمک نمی کند؛ یک تابلو و شعار است که باید از آن درس بگیریم.

وی در پایان گفت: امیرالمؤمنین (ع) حتی پیش عثمان می رفت و می گفت این کار را نکن به ضرر کشور است. خداوند در دلهای ما آنقدر رحم بدهد که حداقل به فوت شده ها رحم داشته باشیم.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آهنگران نیز در این مراسم اظهار داشت: ما در دهه مبارک فجر و در ایامی هستیم که دور هم جمع می شویم تا ارزش هایی که بر اساس آنها انقلاب به پیروزی رسید را به یاد بیاوریم. انقلاب بر پایه هایی استوار است که در اصل دوم قانون اساسی به صراحت بیان شده است.

وی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب توحیدی است و ریشه در تعالیم دینی دارد و بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده اصول دین ما پایه های این انقلاب است و در کنار آن توجه ویژه به کرامت انسان است. کرامت انسان یک اصل ذاتی است و انسان به ما هو انسان کرامت دارد.

آهنگران با تأکید بر اینکه مبنای تمامی بحث ها و گفت و گوها این است که می خواهیم کشورمان را مقتدر کنیم، تصریح کرد: آشتی ملی برای این است که همه دلسوزان دست به دست هم دهند و مشکلات گوناگونی که فقط هم سیاسی نیست را حل کنند. کسی که در این شرایط به فکر قدرت باشد هم به خودش و هم به کشور خیانت کرده است.

همچنین حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در این مراسم گفت: معنی آشتی ملی این نیست که گروهی خودش را دست بسته ی گروه دیگر کند، بلکه بدین معناست که همه ما کنار هم باشیم. معنی آشتی ملی این است که از خطاها بگذریم تا بتوانیم به صورت مسالمت آمیز کنار هم زندگی کنیم. آشتی ملی حفظ همه جریان های سیاسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.