وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با تسلط و نفوذ بر قلوب مردم به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار جماران، سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه تجدید میثاق اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تبریک ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: سخن گفتن درباره امام(ره)، اندیشه ها، آموزه ها و ابعاد وجودی و شخصیت ایشان کار کمی نیست.

وی با بیان اینکه دنیای غرب در دهه 70 میلادی مفهوم «قدرت نرم» را مطرح کرد که امروز یکی از اندیشه های غالب، «قدرت نرم» است، اظهار داشت: وقتی به اندیشه های امام خمینی(ره) مراجعه می شود، ایشان نظرات خاص و ویژه ای درباره قدرت نرم داشتند.

عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه در دنیای امروز قدرت بر دو اصل سازگاری نظامی و اقتدار معنوی و معرفتی و نفوذ در قلوب است، تصریح کرد: همه آنچه را در صحیفه امام خمینی(ره) مشاهده می کنیم مبتنی بر قدرت نرم است.

صالحی امیری گفت: اکثر انقلاب های جهان با خونریزی، خشونت و شکل کودتا به پیروزی رسیده اند اما انقلاب بجای قرار گرفتن مقابل ارتش و اسلحه ها، در قلوب ارتشیان نفوذ کرد و بر سر اسلحه آنها گل می گذارد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که توانست با تسلط به قلوب مردم به پیروزی برسد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کسانی ماندگار می شوند که در قلوب مردم حکومت کنند.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه امامیک فرد نبود بلکه گفتمان بود، اظهار داشت: با اینکه نسل جدید در محضر امام نبودند اما همچنان چشمه جوشان اندیشه های امام را تسخیر کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.