گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

رئیس خانه احزاب ایران: ترامپ مواضع ضد ایرانی نخواهد داشت/ اگر دولت آمریکا به قراردادها پایبند نباشد مسئولین کشور ما ساکت نخواهند نشست

رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه مواضع ترامپ قبل و بعد از انتخابات 180 درجه تغییر کرده است، گفت: من از صحبت اخیر او و رابطه اش با روسیه احساس می کنم که مواضع ضد ایرانی نخواهد داشت.

قدرت علی حشمتیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در مورد مواضع رئیس جمهور جدید آمریکا در برابر ایران، اظهار کرد: به نظر من چه ترامپ که رأی آورد و چه هیلاری کلینتون که اگر رأی می آورد برای کشور ما فرقی نداشته و ندارد؛ چون موضع آمریکا موضع شخص رئیس جمهور نیست و موضع مجالس و سران آنها است. ولی با توجه به صحبتی که ترامپ بعد از پیروزی داشت به نظر من  موضع ترامپ در آینده در مورد ایران موضع بدی نخواهد بود.

رئیس خانه احزاب ایران تصریح کرد: ترامپ تا زمان شعارهای انتخاباتی علیه برجام صحبت می کرد ولی در این پیام گفت که ما با هیچ کشوری موضع گیری خصمانه نداریم و حتی گفت که من نماینده کل مردم آمریکا هستم و با دموکرات ها، جمهوری خواهان و مستقیلین با هم کار می کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز سیاست ترامپ مشخص نیست، افزود: چون ایشان یک بازرگان بوده و بازرگانان اصولا به قراردادهای خود عمل می کنند به همین دلیل من اعتقاد دارم، اگر مجالس امریکا موضع گیری تند نداشته باشند، ترامپ در این مورد کاری از پیش نخواهد برد. ازطرف رؤسای جمهوری  در آمریکا درست است که وتو کننده هستند ولی به تنهایی هم نمی توانند آسیبی به برجام و یا قرارداد ها برسانند، مگر اینکه با مجالس آمریکا همراه شوند. متأسفانه مجالس آمریکا هم میانه خوبی با ایران ندارند. ازطرف دیگر ترامپ هم فعلا در جهان جایگاه مشخصی ندارد برای مشخص شدن مواضع بین المللی او باید منتظر بمانیم.

حشمتیان با تأکید بر اینکه ترامپ حاضر در انتخابات با ترامپ رأی آورده 180 درجه فرق کرده است، ادامه داد: در پیام بعد از انتخابات خود هم از کلینتون تشکر کرد و هم اعلام کرد که من نماینده کل مردم آمریکا هستم و از طرف دیگر اعلام کرد که ما با هیچ کشوری قصد رفتار خصمانه نداریم. باید در عمل رو به جلو برویم تا ببینیم چه چیزی پیش می آید.

وی در مورد رابطه با ایران نیز گفت: چون ایشان یک سیاستمدار کار کشته نیست باید صبر کنیم تا در عمل سیاست های او را ببینیم. به نظر من سیاست ترامپ در مورد همه کشورها مثل هندوانه در بسته است؛ به خاطر اینکه ایشان سیاستمدار نبود. من از صحبت اخیر او و رابطه اش با روسیه  احساس می کنم که مواضع ضد ایرانی نخواهد داشت. البته برای ما مهم نیست؛ ایران کشور قدرتمندی است و آنها مجبور هستند خودشان را با ما هماهنگ کنند. چون ما مواضع عاقلانه و معتدلی با آنها و دیگر کشورها در پیش گرفته ایم و به قراردادها هم پایبند بوده و هستیم. ولی اگر حیله گری کنند و یا به قراردادها پایبند نباشند قطعا مسئولین کشور ما هم ساکت نخواهند نشست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.