پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در پیام یادگار امام به سمینار «شیعه؛ گذشته، حال و آینده» عنوان شد؛

سیدحسن خمینی: پیام امام علی به مالک‌اشتر نمونه روشن جامعه آرمانی شیعه است

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، در پیامی به سمینار «شیعه؛ گذشته، حال و آینده» فرمان امام علی علیه السلام به مالک اشتر و رساله حقوق امام سجاد را نمونه‌های روشن جامعه آرمانی شیعه خواند.

به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی و خبری جماران، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
برادران و خواهران شرکت کننده در سمینار «شیعه؛ گذشته، حال و آینده»


خداوند را سپاس می‌گویم که امسال هم توفیق یافتم تا به نوعی در سمینار شما شرکت کنم و ضمن گرامی‌داشت یاد امام عظیم الشأن سلام الله علیه با شما در این امید سهیم شوم که آینده جهان اسلام از گذشته آن بهتر و پربارتر باشد و از خداوند متعال مسئلت کنم که روح پاکان و شهدا را غریق رحمت نماید.
بی شک گام برداشتن برای آینده بهتر شیعه، جز با شناخت گذشته و حال آن ممکن نیست و جز با دریافتی صحیح از واقعیت‌های امروز جامعه اسلامی به دست نخواهد آمد. از دیدگاه ما که شیعه را مکتب ظلم ستیز، آزادی‌خواه، ضد استبداد و استعمار و پایه‌گذار رفاه و پارسایی و پاکدامنی می‌دانیم، آینده جامعه انسانی باید پیوند با دستورات الهی این مکتب انسان‌ساز داشته باشد و با توسل به دستورات پیامبر عظیم الشأن اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام گام به سوی خوبی‌ها و پاکی‌ها بردارد.
مکتب تشیع از روزهای آغازین همواره مسئولیت خود را ساختن جامعه‌ای توحیدی دانسته است و این امر به خوبی در سخنان مولی الموحدین و در سطر سطر زندگی ائمه اطهار علیهم السلام مشهود است. در بُعد حکومتی، فرمان امام علی علیه السلام به مالک اشتر و در ابعاد اخلاق اجتماعی، رساله حقوق امام سجاد علیه السلام نمونه‌های روشنی از جامعه آرمانی شیعه است و بی شک وظیفه همگان، به خصوص شما که در سرزمین‌های غربی زندگی می‌کنید و با زبان و فرهنگ آن‌ها آشنایی دارید، در معرفی این آرمان، مهم و ارزشمند است.
امید است خداوند شهیدان اسلام به خصوص شهیدان بزرگواری که این سمینار با یاد آن‌ها آمیخته است و دیگر بزرگان را با پیامبر و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله محشور گرداند.

سید حسن خمینی
خردادماه 1391
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.