پیام امام این بود که ای انسان، تو انسان هستی. پیام حضرت امام از ایران آغاز شد اما اکنون در سراسر جهان گسترده شده است و امروز هیچ نقطه ای از جهان نیست که اثرات امام در آنجا پیدا نشود.

به گزارش ستاد خبری بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)، مهندس مصطفی عباس عضو سازمان پژوهشهای علمی کویت پیرامون شخصیت حضرت امام گفت: شخصیت امام ابعاد مختلفی دارد. امام الگو همه ماست و ایشان ویژگی های مختلفی دارد. ویژگی های فردی امام مجتهد و عارف و ادیب و عابد و پدر خانواده بودن ایشان است و جنبه عام شخصیت ایشان مجاهد و جامعه شناس بودن ایشان است.

وی ادامه داد: ایشان دموکرات ترین شخص بودند که از روز اول کارشان را با رفراندوم آغاز کردند و پشت سر هم انتخابات برگزار کردند و تجدیدنظر در قانون اساسی را هم باز به رفراندوم گذاشتند. ایشان مردم را همیشه در رأس امور قرار می دادند. کارهای ایشان به نفع عموم بشریت بود.

این فعال اجتماعی ادامه داد: مهم ترین کار امام تفهیم این نکته بود که ما انسان هستیم. پیام امام این بود که ای انسان، تو انسان هستی. پیام حضرت امام از ایران آغاز شد اما اکنون در سراسر جهان گسترده شده است و امروز هیچ نقطه ای از جهان نیست که اثرات امام در آنجا پیدا نشود. امام از همین حسینیه جماران با یک سخنرانی دنیا را تکان می داد و با یک سخن امام هزاران جوان را عازم جبهه ها می کرد با یک سخن تمام سیاست خاورمیانه به هم می زدو حزب الله تشکیل می شد، با یک سخن توطئه های دشمنان خنثی می شد.

مهندس مصطفی عباس درباره نحوه آشنایی اش با شخصیت حضرت امام گفت: آشنایی من با امام به قبل از انقلاب بازمی گردد. در نجف به دیدار حضرت امام رفته ام و با کتاب ولایت فقیه آشنا شدم و در کویت تکثیر و توزیع آن را برعهده گرفتیم. در ایام انقلاب اسلامی من در لندن دانشجو بودم و دوبار در پاریس به زیارت ایشان مشرف شدم و در دانشگاه های لندن فعالیت زیادی در حمایت از انقلاب ایران داشتیم. در یکی از ملاقات ها در پاریس ایشان گفت: انقلاب درختی است که با خون شهدا به ثمر خواهد رسید و تمام جهانیان ثمرات آن را خواهد دید.

عباس ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی چندین بار در منزل امام با ایشان ملاقات کردیم و الحمدالله در راستای اهداف و اندیشه های امام فعالیت های زیادی برای رشد تفکر اسلامی و انقلابی انجام دادیم. من در همین راستا وظیفه خودم دانستم که با زبان فارسی آشنا شوم.

وی پیرامون فعالیت هایش در زمینه های اسلامی افزود: با گذشت سی سال با تاسیس موسساتی در انگلستان و هندوستان و پاکستان و فیلیپین مشغول فعالیت هستم و حدود هفتاد مسجد در شبه قاره هند ساخته ام و شش حوزه علمیه با هفتصد طلبه در شبه قاره تاسیس کرده ام و با مراکز فرهنگی مختلف مانند موسسه شهید مطهری در هندوستان در ارتباط هستم. تعدادی موسسات پزشکی و درمانی برای مستضعفان مخصوصاً محبان اهل بیت و طرفدارن حضرت امام تاسیس کرده ام و کارهای زیاد دیگری انجام داده ام تا دین خودم را به درخت انقلاب ادا کنم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.