مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(س) بنا به وظیفه ای که بر عهده اش هست می بایستی در جهت نشر افکار و اندیشه های بلند حضرت امام اقداماتی را انجام بدهد، لذا موسسه در گذشته و حال تلاش کرده که درمناسبت های مختلفی مثل منشور برادری، منشور روحانیت، پیام برائت، پیام استقامت، ایام میلاد، ایام ارتحال امام، پیام امام به گورباچوف و یا بحث حکم ارتداد سلمان رشدی و مناسبت هایی که امام در طی آن پیام و بیانات مهمی فرموده نشست های علمی برگزار کند.

"همایش منشور برادری" به مناسبت بیست و سومین سالگرد صدور پاسخ حضرت امام خمینی(س) به حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری پنج شنبه پنجم آبان ماه، در محل دفتر قم موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ،حجت الاسلام و المسلمین حبیب االله موسوی مسوول نمایندگی مؤسسه تنظیم و نشر حضرت امام(س) در قم طی سخنانی در آغاز همایش منشور برادری گفت: متأسفانه در بعضی موارد چه به وسیله مغرضین و چه به وسیله دوستان نادان مطالبی بیان می شود که سمت و سویی خاص دارد بنابراین افکار و اندیشه های حضرت امام(س) به حاشیه رانده می شود و حتی زمزمه عبور از امام مطرح می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله موسوی اظهار داشت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(س) بنا به وظیفه ای که بر عهده اش هست می بایستی در جهت نشر افکار و اندیشه های بلند حضرت امام اقداماتی را انجام بدهد، لذا موسسه در گذشته و حال تلاش کرده که درمناسبت های مختلفی مثل منشور برادری، منشور روحانیت، پیام برائت، پیام استقامت، ایام میلاد، ایام ارتحال امام، پیام امام به گورباچوف و یا بحث حکم ارتداد سلمان رشدی و مناسبت هایی که امام در طی آن پیام و بیانات مهمی فرموده نشست های علمی برگزار کند.
وی اظهار داشت: معتقدیم که شرایط فعلی چه در جهان امروز، منطقه و قضایای بیداری اسلامی، اوضاع حساس کشور، وضعیت حساسی است، لذا بازخوانی منشور برادری ضرورتی است که ما زیر این چتر واحد جمع شویم، یک بار دیگر از بیانات و پیام های مهم امام(س) همچنان که امام در حیاتش راهگشا و چراغ راه بود، اکنون نیز از افکار و اندیشه ها و پیام و گفتار ایشان بهره ببریم .

حبیب الله موسوی افزود:نباید به سمت و سویی برویم که دلسوزان انقلاب و برادران داخل نظام بر دیگری بتازند .بنابراین خیلی مهم و ضروری است که ما پیام های امام(س) را بازخوانی کنیم، بحث و تحلیل کنیم و از همه مهمتر به آن عمل کنیم تا اینکه بتوانیم روی مشترکات، حداقل به وحدت برسیم و انشاءالله در جهت وحدت و استحکام نظام جمهوری اسلامی حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: معتقدیم که هویّت انقلاب، افکار و اندیشه های بلند امام است و تاریخ انقلاب با تاریخ زندگانی امام درآمیخته و عجین است. بنابراین بایستی ما از فرامین و فرمایشات و پیام های امام بهره کافی ببریم. واقعاً همه مسئولین، مدیران، آحاد مردم، حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها یک بار دیگر به این پیامها و گفتارهای بلند و پرارزش بپردازند و مطالعه کنند و انشاء الله که عمل کنیم تا اینکه بتوانیم در جهت استحکام نظام قدمهای بهتری برداریم.
رئیس دفتر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر اثار امام خمینی (س) در خصوص منشور برادری گفت:امام در همین پیامشان فرازهای بسیار جالبی دارد از جمله اینکه بالأخره هر دو جریان که دلسوز نظام هستند، بیایند روی مشترکات با هم باشند و کار کنند، هر دو دشمنان مشترک دارند ، تعبیر به دشمنان همان زمان یعنی شوروی و آمریکا شده و فرمودند از این سیاست نه غربی و نه شرقی عبور نشود، اگر کسی خواست عبور کند با شمشیر عدالت این را درست کنند و راست کنند، این فرمایشات امام است.


موسوی در پایان گفت:منشور برادری واقعاً پیام با ارزشی است و در آخر این پیام حضرت امام (س)یک توصیه ی خوبی دارند که همه بایستی از حبّ نفس که سرمنشأ همه فسادها و بدی هاست اجتناب کنند، متأسفانه همه این مسائلی که ما داریم بخش زیادی برمی گردد به همین حبّ نفس و حبّ جایی که الآن وجود دارد.
موسوی در خصوص هدف برگزاری این همایش گفت: هدف ما این است که در مسیر استحکام نظام، استحکام برادری، استحکام وحدت امّت اسلامی بتوانیم قدم هایی برداریم و انشاء الله تأثیرگذار باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.