کیهانیان اگر غرضی ندارند کافی است با پرس‌وجو از مقامات ارشد ستاد کل نیروهای مسلح صحت ادعایشان را بیازمایند. آن‌ها به کیهان خواهند گفت که مقامات ارشد نظامی از رئیس‌جمهور درخواست ملاقات فوری کرده بودند و او در منزلش منتظر آ‌ن‌ها بود اما این قرار از سوی درخواست‌کنندگان در آخرین ساعات لغو شد. تا وقتی که رئیس‌جمهور ایران از طریق زیرنویس شبکه‌ خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی از حمله به عین‌الاسد در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ مطلع شد. علت لغو جلسه و دلیل عدم اطلاع به رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی امنیت ملی است، مشخص نیست اما بعد از ۵ سال دروغ «خواب روحانی»، برای توجیه آن، از آن دست تحلیل‌های فضایی کیهانیان است که ید طولایی در این صنعت دارند!

به گزارش جماران؛ سایت حسن روحانی در واکنش به مطلب کیهان درباره شب حمله به عین‌الاسد و «خواب ماندن روحانی» نوشت:

روزنامه کیهان در واکنش به انتشار بخشی از خاطرات محمدجواد ظریف از کتاب تازه‌منتشرشده «پایاب شکیبایی»، مدعی شده حسن روحانی چون در خواب بود فرماندهان نظامی نتوانستند عملیات حمله به پایگاه عین‌الاسد را به او اطلاع دهند! اما برخلاف این دروغ کیهان، اصل ماجرا بی‌اطلاع گذاشتن رئیس‌جمهور بود و شاهد آن هم لغو جلسه‌ فرماندهان نظامی با دکتر روحانی در خانه‌اش ساعاتی قبل از حمله است. 

کیهانیان اگر غرضی ندارند کافی است با پرس‌وجو از  مقامات ارشد ستاد کل نیروهای مسلح صحت ادعایشان را بیازمایند. آن‌ها به کیهان خواهند گفت که مقامات ارشد نظامی از رئیس‌جمهور درخواست ملاقات فوری کرده بودند و او در منزلش منتظر آ‌ن‌ها بود اما این قرار از سوی درخواست‌کنندگان در آخرین ساعات لغو شد. تا وقتی که رئیس‌جمهور ایران از طریق زیرنویس شبکه‌ خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی از حمله به عین‌الاسد در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ مطلع شد. البته این اطلاعات سال قبل در مجله آگاهی نو (شماره ۱۰، پاییز و زمستان ۱۴۰۱، صص ۸۵-۸۴) منتشر شده بود. 

علت لغو جلسه و دلیل عدم اطلاع به رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی امنیت ملی است، مشخص نیست اما بعد از ۵ سال دروغ «خواب روحانی»، برای توجیه آن، از آن دست تحلیل‌های فضایی کیهانیان است که ید طولایی در این صنعت دارند!

وقتی اصرار بر این بود که رئیس‌جمهور را از تصمیم حمله به عین‌الاسد (پیش از نخست‌وزیر عراق) بی‌اطلاع بگذارند، طبیعتاً نمی‌توانسته وزیر خارجه را مطلع کند! هرچند کیهان نمی‌داند اما وزیر خارجه عضو حقوقی شورای عالی امنیت ملی است و رئیس‌جمهور به عنوان رئیس این شورا نمی‌تواند به جای اعضا تصمیم بگیرد، حتی اگر مطلع باشد.  

عباس عراقچی یک و نیم ساعت پس از حمله، به خواست مقامات نظامی مراتب را به سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران منتقل کرد و پیام داده بود که جواب ایران به ترور سردار خود این بود و پایان عملیات را اعلام می‌کند.

روحانی و اعضای دولت دوازدهم به دلیل همین بی‌خبری از حمله به عین‌الاسد، در جریان استقرار پدافند هوایی با احتمال پاسخ متقابل آمریکا و تصمیم‌گیری درباره کلییر نکردن آسمان کشور - هرچند در حیطه اختیارات دولت نیست - و متعاقب آن فاجعه هواپیمای اوکراینی نبوده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.