سیل سیستان و بلوچستان محور آخرین جلسه دفتر سیاسی و شورای مرکزی حزب اتحاد ملت بود.

به گزارش جماران؛ جلسات دفتر سیاسی و شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با حضور اعضا و به ریاست آذر منصوری دبیرکل حزب، برگزار شد.

در جلسه دفتر سیاسی موضوع سیل سیستان مورد بررسی قرار گرفت.

در گزارش حزب اتحاد ملت آمده است: بنا بر گزارش های ارایه شده، متاسفانه اقدام دیرهنگام دستگاه‌های اجرایی سبب افزایش رنج مردم منطقه شده است. در شرایطی که مردم در این منطقه سال‌هاست گرفتار محرومیت و بی‌عدالتی هستند در وقوع بلایای طبیعی هم مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت با انتقاد از عملکرد دولت در رسیدگی دیرهنگام به وضعیت منطقه خواستار اقدامات عاجل دولت و نهادهای حاکمیتی و نیز توجه فعالان مدنی به مردم آسیب دیده منطقه شد. ضمن این که کنش فعالان حقوق بشری و  مدنی با توجه به تضییقات پیش روی آنها شایسته تقدیر فراوان است.

همچنین در این جلسه موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مورد بحث و گفت و گوی اعضا قرار گرفت. کاهش مشارکت، رشد آرای باطله و نحوه واکنش مردم به انتخابات به تفصیل مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نتایجی که به وضوح از نارضایتی گسترده و روزافزون در جامعه حکایت دارد و متاسفانه تحلیل‌های رقت انگیز دیگر که توسط جریان‌های وابسته به جریان حاکم ارائه می‌شود، چیزی از این واقعیت و پیامدهای منفی آن نمی‌کاهد. 

همچنین در این جلسه کیفیت پایین و نارضایتی روزافزون مشترکان اینترنت مورد گفت و گوی اعضا قرار گرفت. متاسفانه کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان در خصوص اینترنت دچار وضعیتی است که گویی اراده‌ای وجود دارد تا شهروندان عصبی و ناراضی شوند. همچنین نقض صریح حقوق شهروندان در دسترسی آزادانه به محتوای منتشر شده در اینترنت، تشدید فیلترینگ و هزینه‌های هنگفتی که برای محدودیت در دسترسی شهروندان انجام می‌شود در این جلسه مورد گفت و گو قرار گرفت. 

بحران کارآمدی که دولت و سایر دستگاه‌ها با آن مواجه هستند در این حوزه بسیار مشهود است و دفتر سیاسی حزب اتحاد موکدا از نهادهای تصمیم‌ساز خواستار احترام به حقوق شهروندی است.

همچنین روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه نیز جلسه شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با دستور بررسی وضعیت سیل سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این جلسه، برخی اعضای حزب که حضور فعالی در منطقع جهت اقدامات توسعه‌ای و حقوق بشری دارند به ارائه گزارشی از شرایط وخیم استان پرداختند. 

در نهایت تاکید شد که دولت، استانداری و نهادهای ذیربط، مخصوصا ستاد بحران کشور، فعال‌تر عمل کنند و زمینه های کمک رسانی نهادهای مدنی و مردمی را تسهیل کنند. 

با توجه به وقوع سه سیل وسیع از سال ۹۸ در بلوچستان و خسارات گسترده، از دولت و به ویژه از وزارت کشاورزی انتظار می‌رود، نسبت به اجرای طرح های آبخیزداری در منطقه اقدام لازم را انجام دهد.

طی روزهای آینده نیز تعدادی از اعضای حزب برای انتقال کمک‌ها و حضور امدادگرانه در منطقه حاضر خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.