آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش جماران؛ پیام های تسلیت در پی درگذشت آیت الله امامی کاشانی در پی می آید:

 

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد امامی کاشانی رحمت‌الله‌علیه را تسلیت گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد امامی کاشانی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان محترم و بازماندگان و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم.

این عالم متقی و خدوم در طول سالهای متمادی، چه پیش از پیروزی انقلاب در مجموعه‌ی روحانیت مبارز و چه پس از آن در جایگاههای حساس مانند شورای نگهبان، مجلس خبرگان، امامت جمعه‌ی تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، مدرسه شهید مطهری منشاء خدمت به کشور و نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند، و امید است این همه در نامه‌ی حسنات ایشان مقبول درگاه الهی باشد. خداوند رحمت و مغفرت خود را شامل حال آن مرحوم فرماید.

سید علی خامنه‌ای

۱۴۰۲/۱۲/۱۳

***

سید حسن خمینی: آیت‌الله امامی کاشانی از زمره شاگردان طبقه اول امام خمینی (ره) بود

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

با نهایت تأثر از  درگذشت عالم برجسته حضرت آیت الله امامی کاشانی طاب ثراه مطلع شدیم.

آن بزرگوار از زمره شاگردان طبقه اول امام خمینی (ره) بودند که در سالهای بعد از انقلاب هم در مسئولیت های مختلف به خدمات ارزشمند و صادقانه اشتغال داشتند. 

برای آنان که با ایشان از نزدیک آشنایی داشتند، سماحت و اعتدال در کنار ایمان به خدا و هم چنین لطافت روح و ارادت به حضرت حجت(عج) ویژگی های نمایان بود. 

خدای متعال ایشان را با اولیاء خود محشور دارد و به بیت مکرم و بستگان و به ویژه به شاگردان ایشان در مدرسه عالی شهید مطهری صبر و اجر مرحمت فرماید. 

سید حسن خمینی

***

سید محمد خاتمی درگذشت آیت الله امامی کاشانی را تسلیت گفت

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین رئیس جمهور پیشین کشورمان در پیامی درگذشت آیت الله امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عالم عامل و فقیه با اخلاق حضرت آیت الله امامی کاشانی رضوان الله علیه از این جهان رخت بر بست و به دیدار معبود شتافت. او از مخلصان خیر اندیش بود که در خدمت به انقلاب و مردم لحظه‌ای آرام نداشت و همواره خیراندیشانه خواستار صلح و اصلاح ملک و ملت بود. من مصیبت درگذشت این عالم جلیل القدر به همه دوستان، یاران و ارادتمندان آن بزرگ وبه خصوص به خاندان شریف امامی کاشانی و همه بستگان عزادار تسلیت میگویم و از پیشگاه حضرت حق جل و علا برای این فقید سعید آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت میکنم.

سید محمد خاتمی | ۱۲/۱۲ /۱۴۰۲

***

روحانی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی را تسلیت گفت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد امامی کاشانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران را تسلیت گفت:

انا لله و انا الیه راجعون

شنیدن خبر درگذشت روحانی عالی‌قدر آیت‌الله محمد امامی کاشانی برای من که از دوران پیش از انقلاب با سوابق مبارزاتی و علمی ایشان آشنا هستم، بسیار تلخ و دردناک بود. تجربه همکاری با ایشان در جامعه روحانیت مبارز، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز سابقه مرادوت و ارادت به ایشان در مسئولیت‌های مهم ریاست دیوان عدالت اداری، عضویت در شورای نگهبان، امامت جمعه تهران و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری، خاطراتی ارزشمند از این عالم وارسته در ذهن من ثبت کرده است. ایشان به راستی یکی از روحانیون نیک‌خصال و معتدل و راست‌گفتار بود و طنین سخنان متین و باملاطفت او در نماز جمعه‌ در اذهان خواهد ماند.

من این فقدان جانگداز را به بیت شریف آیت‌الله امامی کاشانی و جامعه علمی و دینی کشور، دوستداران و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. خداوند متعال روح مطهر او را با اولیاء الهی محشور و مشمول رحمت و مغفرت خویش قرار دهد و به بازماندگانش صبر و اجر عنایت فرماید.

حسن روحانی

۱۴۰۲/۱۲/۱۳

***

رئیسی: خدمات ماندگار آیت‌الله امامی کاشانی برای همیشه در خاطر مردم باقی می‌ماند

متن پیام رئیس جمهوری به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

رحلت عالم وارسته و یار دیرین امام و انقلاب، حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی (ره) موجب تأثر و اندوه خاطر گردید.

این روحانی پارسا و مجاهد که از مبارزان نهضت امام خمینی (ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور تاثیرگذار در نهادهای مهم سیاسی و فرهنگی کشور از جمله در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های انقلاب، خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کرد و خدمات ماندگاری بر جا گذاشت که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی برای همیشه باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و حشر با اولیای الهی را مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

***

تسلیت آیت الله محقق داماد در پی درگذشت آیت الله امامی کاشانی: حوزه علمیه معلمی خالص و کوشای در تربیت شاگردان را از دست داد

به گزارش جماران؛ آیت الله سید مصطفی محقق داماد در پیامی درگذشت آیت الله محمد امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان را تسلیت گفت:

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیی

رحلت فقیه وارسته اوستاد ومربی اخلاق ایت الله حاج شیخ محمد امامی کاشانی طاب ثراه را به محضرارباب علم وفضیلت و تقوی تسلیت عرض میکنم . حوزه علمیه تهران معلمی خالص و کوشای در تربیت شاگردان را از دست داد. فقدان این مرد بزرگ ثلمه ای بود که لایسدها شیی. از خداوند متعال برای روح آن بزرگوار رضوان حق متعال و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم. 

سید مصطفی محقق داماد۱۳/۱۲/۱۴۰۲

***

تسلیت رئیس قوه قضائیه در پی رحلت آیت‌الله امامی کاشانی

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، در پیامی رحلت آیت‌الله امامی کاشانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت فقیه عالیقدر و عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله محمد امامی کاشانی رضوان‌الله‌علیه مایه‌ی تالّم همه‌ی کسانی است که به مقام علمی و خدمات با ارزش ایشان به نظام اسلامی آگاه هستند.

سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در همه‌ی دورانهای انقلاب و اشتغال به مسئولیت‌های خطیر همچون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست دیوان عدالت اداری، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت تهران، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری و دبیری جامعه روحانیت مبارز تهران در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود.

اینجانب مصیبت درگذشت این عالم برجسته را به خاندان مکرم و همه وابستگان و نیز به حوزه‌ی علمیه و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای

***

آیت الله جنتی: آیت الله امامی کاشانی در خدمت به نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد

رئیس مجلس خبرگان با صدور پیامی ارتحال آیت الله امامی کاشانی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد امامی کاشانی «طاب ثراه» موجب تأسف و تألم خاطر گردید.

این عالم فرزانه که از پیشگامان نهضت امام خمینی «قدس سره» بود و بارها توسط ساواک دستگیر و بازداشت شد. ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسؤولیت های مختلف از جمله امامت جمعه تهران، شورای نگهبان و عضویت در تمام ادوار مجلس خبرگان رهبری در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزید و علاوه بر این مسؤولیت های سنگین هیچگاه از فضای درس و بحث و نشر معارف اهل بیت «علیهم السلام» جدا نشد و با مدیریت مدرسه عالی شهید مطهری در تربیت دانش آموختگان فرهیخته در حوزه علوم اسلامی از عمر پربرکت خویش مایه گذاشت.

اینجانب درگذشت این عالم بزرگوار را محضر حضرت صاحب(عج)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، اعضای محترم خبرگان رهبری، شاگردان و ارادتمندان ایشان، مردم شریف تهران ، خانواده محترم و کلیه وابستگان آن فقید سعید، تسلیت و تعزیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال علو درجات را برای آن مرحوم و صبر و سکینه را برای بازماندگان ایشان مسئلت دارم.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

***

پیام تسلیت آملی لاریجانی به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمد امامی کاشانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال آیت‌الله آقای محمد امامی کاشانی (رضوان الله علیه) موجب تأسف و تالم فراوان اینجانب گردید.

مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی از ابتدای نهضت و پس از انقلاب اسلامی همواره درخدمت اهداف نهضت امام و رهبری معظم انقلاب بودند و حضور در شورای نگهبان، مجلس خبرگان، جامعه روحانیت مبارز تهران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و نیز ریاست دیوان عدالت اداری، امامت جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری را در کارنامه خویش دارند.

اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) علمای اعلام، طلاب حوزه های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای آن فقید سعید علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

صادق آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

***

سید عمار حکیم رحلت آیت الله امامی کاشانی تسلیت گفت

حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق درگذشت آیت الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران را تسلیت گفت.

ترجمه متن پیام به شرح زیر است:

إنا لله وإنا إلیه راجعون

با نهایت تأسف و ابراز همدردی درگذشت آیت الله امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تهران را که به دلیل عارضه جسمی به وقوع پیوست به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می‌نماییم.

از خداوند متعال خواهانیم او را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد و به خانواده و نزدیکانش صبر و آرامش عطا نماید.

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.