آیت الله موسوی سید محمد بجنوردی (ره) صبح امروز پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش جماران؛ پیام های تسلیت در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی (ره) در پی می آید:

 

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

درگذشت مرحوم آیت‌الله آقای سیدمحمد بجنوردی را به بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.

***

پیام تسلیت آیت الله العظمی دوستی زنجانی در پی رحلت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب آیه الله آقای حاج سید حسن آقا خمینی دامت افاداته 

با اطلاع از ارتحال ابوالزوجه معظم حضرتعالی عالم فقیه و محقّق نبیه فخرالساده و زین السیاده حضرت آیه الله بجنوردی تغمده الله تعالی برحمته و غفرانه و اسکنه فی اعلا درجات جنانه تاثر و تاسف قلبی خود را بحضورتان تقدیم نموده، برای ایشان علّو درجه و برای حضرتعالی و جمیع بازماندگان نسبی و سببی آن فقید سعید صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خدای متعال عزّ اسمه، مسئلت مینمایم

مصطفی دوستی زنجانی

***

پیام تسلیت بیت مرحوم آیت‌الله العظمی صانعی در پی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی (ره)

بسمه تعالی

إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ ﴿۳۰/فصلت﴾

رحلت عالم ربانی، فقیه متقی و نوآور، سلالة السادات مرحوم آیت‌الله موسوی بجنوردی (ره)  موجب تأسف و تأثر اینجانب و همه شاگردان و ارادتمندان ایشان گردید.

اخلاق حسنه، ممارست علمی، اعتقاد به فقه کارآمد در مناسبات حقوقی و مجاهدت در راه اعتلای کلمه اسلام در کنار حضرت امام خمینی(س) در نجف و ایران، همراه با صداقت و صراحت لهجه در مشاوره و اطلاع رسانی مسائل انقلاب و نظام موجب اعتماد رهبر کبیر انقلاب به ایشان شده بود. بی شک تلاش های مستمر و طاقت فرسای ایشان در احقاق حقوق مردم بالخصوص حقوق زندانیان و ایستادگی در برابر ظلم و تعهد به حقوق شهروندان در سال های اولیه انقلاب و جنگ از ذخایر حسنه ارزشمندی در ارائه به پیشگاه ذات باری تعالی می باشد، عاش سعیداً و مات سعیداً.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به حضرت بقیة الله الأعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، خاندان معزز و معزی بجنوردی، آقازادگان، همسر مکرمه شان، اخوی محترمشان، دامادهای سوگوار بالخصوص حضرت آیت الله حاج سید حسن آقای خمینی(دام عزّه)، برای خانواده معزی صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن مرحوم مغفورحشر با اجداد طاهرینش و غفران و رحمت واسعه الهی را مسئلت می نمایم.

قم المقدسه- فخرالدین صانعی 

 بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه)

05/۱۲/1402- ١٤ شعبان ١٤٤٥

تاریخ: 1402/12/5

***

سید محمد خاتمی: آیت‌الله موسوی بجنوردی از مدافعان شایسته اندیشه و راه حضرت امام بود/ او سعادتمند زیست و سعادتمند درگذشت

به گزارش جماران؛ متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی بدین شرح است:

عالم عامل و علامه با فضیلت حضرت آیت‌الله حاج آقا سید محمد موسوی بجنوردی رضوان الله علیه دیده از دنیا فروبست و به دیدار معبود شتافت.

این عالم جلیل‌القدر از شخصیت‌های بزرگ علمی و صاحب نظراتی بدیع و از استادان برجسته معارف اسلامی به خصوص فقه و تربیت کننده شاگردان فراوان و از پیشگامان مؤثر در عرصه انقلاب و مدافعان شایسته اندیشه و راه حضرت امام بود.

فقدان او خسارتی بزرگ برای اسلام و ایران و حوزه‌های علمی بود که تنها لطف ویژه حضرت پروردگار می‌تواند آن را جبران کند.

من این مصیبت بزرگ را به حضرت آیت‌الله حاج سید حسن خمینی داماد جلیل‌القدر و جناب آقای سید محمدکاظم بجنوردی برادر بزرگوار و به همسر باوفا و ارجمند ایشان و به فرزندان شایسته‌اش و به انبوه دوستان، ارادتمندان و شاگردان ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و از پیشگاه حضرت حق جلّ و علا برای این فقید سعید آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌کنم.

سعادتمند زیست و سعادتمند درگذشت

راهش پر رهرو و یادش گرامی باد

سیدمحمد خاتمی، ۱۴۰۲/۱۲/۵

 

***

رئیسی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی را تسلیت گفت

رئیس جمهوری در پیامی درگذشت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، علاقمندان و نیز داماد و خانواده گرامی وی تسلیت گفت:

«بسم‌ الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِیهُ ثُلِمَ فِی اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ یَسُدُّهَا شَیْءٌ

رحلت عالم پارسا حضرت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی(رضوان الله علیه) موجب اندوه و تأثر خاطر شد.

این فقیه وارسته و چهره ماندگار فقه و حقوق، پس از سال‌ها مجاهدت و کسب فیض از محضر آیات عظام حضرت امام خمینی (‌ره)، آیت‌الله خوئی، آیت‌الله حکیم و پدر بزرگوارشان آیت‌الله سید حسن بجنوردی (طاب ثراه)، عمر شریف خود را در مسیر ترویج معارف اسلامی، تالیف آثار متعدد، تربیت شاگردان و انجام فعالیت‌های مختلف قضایی و علمی در حوزه و دانشگاه‌های کشور سپری کرد و خدمات ارزشمندی برجا گذاشت.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، علاقمندان و نیز داماد بزرگوار و فاضل و خانواده گرامی ایشان، تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحوم رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

***

پیام تسلیت روحانی در پی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی درگذشت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی، فقیه وارسته را تسلیت گفت:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم برجسته، انقلابی مخلص و حقوقدان ارزشمند، آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی، از یاران صدیق امام راحل موجب تأسف و تألم فراوان شد. 

اینجانب با تسلیت فقدان این استاد فاضل به همسر مکرمه ایشان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای سید حسن خمینی داماد و دختر آن مرحوم و دیگر فرزندان، جناب آقای سید محمدکاظم موسوی بجنوردی برادر بزرگوار و خاندان معزز موسوی بجنوردی، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.  

حسن روحانی، ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

***

تسلیت علی کمساری به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

به گزارش جماران؛ در پی درگذشت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، پیام تسلیتی از طرف حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، به حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی صادر شد:

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت الله حاج سید حسن خمینی دام عزه الشریف

ارتحال عالمِ مجاهد، فقیه با اخلاص و یار و همراه امام راحل عظیم الشان (س)، آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی طاب ثراه موجب تاثر فراوان گردید. آن فقیه فاضل در زمره پیشگامان نهضت اسلامی و از یاران دیرین و نزدیک امام راحل در طول سالیان پر مرارت نهضت اسلامی بود که در همراهی پیرمراد خویش در نجف اشرف و سپس در انجام مسئولیت های قضایی و مجاهدت‌های علمی و پژوهشی از هیچ گونه تلاشی فرو گذار نکرد.

اینجانب این ضایعه اسفناک را به حضرتعالی و همسر مکرمه تان و به بیت شریف و فرزندان گرانقدر آن عالم فرزانه تسلیت عرض کرده، و برای آن فقید سعید غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می نمایم.

علی کمساری

***

تسلیت اخوان انصاری به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت الله آقای حاج سید حسن خمینی دامت افاضاته

درگذشت استاد عالی مقام، فقیه وارسته و خلف صالح  از بیت سیادت و مرجعیت، حضرت آیت الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی که از مجتهدان ممتاز مکتب فقهی حضرت امام خمینی (س) و از پیشگامان وفادار انقلاب اسلامی بوده اند را به حضرتعالی و فرزندان شایسته و همسر مکرمه آن عالم جلیل القدر و همچنین به برادر فرزانه ایشان جناب استاد سید محمد کاظم بجنوردی تسلیت عرض می کنیم.

رحمت واسعه الهی و بهره مندی کامل از فیوضات شعبان المعظم و همجواری با اجداد طاهرینش را از خداوند متعال برای آن فقید سعید و طول عمر با عزت و توفیق برای جنابعالی  و داغدیدگان مسئلت می نماییم.

محمد علی انصاری، مجید انصاری، حمید انصاری

***

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت ارتحال آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی

◦ بسم الله الرّحمٰن الرّحیم 

 ◦ إنْا لله وَ إنّا إلیه راجعون 

 رحلت تأسف بار عالم ربانی و روحانی عالیقدر حضرت آیت الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی ضایعه ای جبران ناپذیر است .

  این عالم بزرگوار  فرزند مجتهد عالی مقام و دانشمند متتبع آیت الله میرزا حسن بجنوردی و از طرف مادر منتسب به بیت مرحوم آیه الله سید ابوالحسن اصفهانی بود. و خود از مدرسان تیز هوش ونکته سنج حوزه علمیه و دانشگاه بود‌ند. ضایعه فقدان ایشان برای پژوهشگران فقه آل محمد - صلوات الله علیهم  - بسی تلخ و سنگین است .

 آیت‌الله بجنوردی به دلیل حظّ وافری که از محضر فقهی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالیٰ علیه برده بود در تمام سال ها ی طولانی که در دانشگاه ها و در میان طلّاب عزیز  عزم راسخ در تدریس داشت در تبیین مبانی راهگشای استاد خود کوششی ستودنی به عمل آورد و در بسیاری از معضلات اجتماعی که ریشه فقهی و حقوقی داشت، نواندیشانه و براساس مصالح اجتماعی و نقش کلیدی عنصر زمان و مکان در اجتهاد و نیز با تکیه به دانش خود گره گشایی می کرد. آثار ارزشمند علمی و پژوهشی او که در قالب پر شماری از کتاب و مقاله و پایان نامه به چاپ رسیده است ماخذ و مرجع معتبری برای پژوهشگران حوزه فقه و مبانی حقوقی است.

 آن مرحوم در دهه اول انقلاب سال ها عضو شورای عالی قضائی بود و در آن سالها بر حسب وظیفه ای که از جانب حضرت امام -ره- داشت در آزادی زندانیانی که ادامه حبس آنان ضرورتی نداشت تلاشی وافر داشت و با اصرار فراوان تلاش در تعدیل کسانی داشت که راه اصلاح را سختگیری بیشتر می دانستند.

 مرحوم آیه الله سید محمد بجنوردی که عضو مجمع روحانیون مبارز بود  همتی وافر برای حضور در جلسات مجمع داشت و الحق که حضور این شخصیّت وزین و علاقمند به امام و انقلاب در این جلسات مغتنم بود.

  مجمع روحانیون مبارز ضمن ابراز تأسّف عمیق از فقدان این عالم وارسته به بیت حضرت امام بویژه به داماد گرامی شان آیت الله آقای حاج سید حسن خمینی و به همسر و فرزندان آن مرحوم و برادر فرهیخته وشاگردان و علاقمندان شان تسلیت می گوید و از ساحت خداوند رؤف و کریم برای آن فقیه فقید رحمت و رضوان الٰهی و حشر با ائمه اطهار (ع) و  برای همه مصیبت دیدگان شکیبائی و پاداش صابران را مسئلت دارد. 

 ۱۴۰۲/۱۲/۵

مجمع روحانیون مبارز

***

 ظریف درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی را به سید حسن خمینی تسلیت گفت

 در پیام وزیر خارجه سابق کشورمان آمده است:

حضرت آیت الله سید حسن خمینی دامت برکاته

ارتحال حضرت آیت‌الله موسوی بجنوردی (ره) را به جنابعالی و خاندان محترم تسلیت عرض می‌کنم. برای آن فقید سعید علو درجات و برای جنابعالی و دیگر بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم. 

محمد جواد ظریف

***

 تسلیت سید عمار حکیم به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

 

بسم الله الرحمن الرحیم 
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ 
برادر گرامی جناب حجة الإسلام و المسلمین سید حسن خمینی ( دامت برکاته) 
السلام علیکم و رحمة الله و برکاتة
خبر ارتحال ابو الزوجة محترم حضرت ایت الله سید محمد بجنوردی ( طاب ثراه ) موجب تألم و تأثر گردید. 
بی شک آن جناب از مفاخر حوزه های علمیه نجف و قم و از خاندان فقاهت بوده اند و خدمات گسترده ای به مکتب اهل بیت ( علیهم السلام ) و انقلاب اسلامی ایران رسانده اند. 

اینجانب مصیبت وارده را به جنابعالی و و دیگر بستگان محترم و به حوزه های علمیه و به همه دوستان و علاقه مندان آن فقید والا مقام تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم که ایشان را با اجداد طاهرینشان محشور و به همه بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید. 

و لا حول و لاقوة الا بالله العلی العظیم

 ۱۳ شعبان المعظّم ١٤٤٥ 

سید عمار حکیم
***
تسلیت رئیس جبهه اصلاحات

متن تسلیت آذر منصورى به شرح زیر است: 

"بازگشت همه به سوی اوست"

حضرت آیت‌الله آقای سیدحسن خمینی 

درگذشت پدر همسر گرامی، مرحوم آیت‌الله موسوی بجنوردی را که صاحب دانش و فضل بسیار بود، به حضرتعالی، همسر گرامیتان و خاندان محترم موسوی بجنوردی تسلیت عرض می‌کنم. از پروردگار متعال برای آن فقید سعید غفران و رحمت و برای شما و همه بستگان سوگوار صبر و اجر مسألت دارم.

 آذر منصوری | پنجم اسفندماه ۱۴۰۲

پیام تسلیت هادی سروش

هو الباقی

 العُلَماءُ باقونَ ما بَقِیَ الدَّهرُ ، أعیانُهُم مَفقودَةٌ ، و أمثالُهُم فِی القُلوبِ مَوجودَةٌ؛

اهل علم، تا دنیا هست زنده اند. پیکرهایشان از میان مى رود، امّا یادشان در دلها هست.(نهج البلاغه)

حضرت آیت الله حاج سید حسن آقا خمینی (دام بقائه)

مصیبت رحلت شاگرد ارزشمند امام راحل ، ابو الزوجه گرام حضرتعالی ؛ جناب مستطاب آیت الله بجنوردی (طاب ثراه) را تسلیت عرض میکنم.

در آستانه لیله القدر نیمه شعبان و ولادت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) از خداوند رحمان و رحیم علوّ درجات برای روح مومن و مجاهد آن عالم ربانی، و صبر برای همه بازماندگان ، خصوصا همسرفاضله جنابعالی خواستاریم .

هادی سروش

***

پیام تسلیت آیت الله سید محمد هاشمی

هوالباقی

حضرت ایت الله جناب اقای حاج سیدحسن اقاخمینی دامت افاضاته

ارتحال عالم بزگوار   مرحوم مغفور حضرت ایت الله بجنوردی رحمةالله علیه که ارمفاخر حوزه های علمیه قم ونجف واز دلباختاگان به حضرت امام خمینی قدس سره وانقلاب اسلامی وازشجره طیبه مرجعیت شیعه مرحوم ایت الله العظمی اصفهانی وبجنوردی بودند راخدمت حظرتعالی وهمسرگرامی  واقا زادگان محترم و معظم  ودامادهای مکرم بالاخص سرکارعلیه خانم  بجنوردی تسلیت عرض میکنم وازدرگاه خداوند متعال علو درجات وحشر با اولیاء برای روح بلند انمرحوم وشکیبائی اجر برای بازمانده گان بزرگوار مسالت دارم

سید محمد هاشمی

۱۴ شعبان المعظم۱۴۴۵

***

پیام تسلیت کاظم قاضی زاده 

بسمه تعالی

 العُلَماءُ باقونَ ما بَقِیَ الدَّهرُ 

 جناب مستطاب استاد آیه الله  حاج سید حسن آقا خمینی (دام عزه)

مصیبت رحلت  ابو الزوجه گرامی حضرتعالی ؛ جناب مستطاب آیت الله بجنوردی (طاب ثراه) را تسلیت عرض میکنم.

در آستانه ولادت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) از خداوند رحمان و رحیم رحمت و مغفرت و علوّ درجات برای  آن عالم ربانی، و صبر جمیل و اجر جزیل برای حضرتعالی و سایر  بازماندگان خواستارم 

کاظم قاضی زاده 

۱۴ شعبان المعظم

***

پیام تسلیت محمدعلی رحمانی

انالله واناالیه راجعون

حضرت ایت الله حاج سید حسن خمینی دامت افاضاته

ارتحال مجتهد محقق استاد ومدرس عالی مقام حوزه ودانشگاه آیة الله حاج سید محمد بجنوردی ابوالزوجه محترم را به حضرت مستطابعالی خاصا‌ و همسر مکرمتان و به بیت رفیع آیة الله العظمی میرزا حسن بجنوردی اعلی الله مقامه اخوان وفرزندان مکرم و سایربازمانده از خاندان معزا تسلیت عرض مینمایم برای فقید سعید  علو درجات و رحمت واسعه  الهی صبرواجروصحت دوام ظلعالی را ازحضرت حقتعالی مسألت دارم .

محمدعلی رحمانی

***

پیام تسلیت محمدرضا موحدی

محضر مبارک حضرت آیت الله آقای حاج سید حسن خمینی دام عزه العالی.

با سلام و تحیات

ارتحال عالم مجاهد، فقیه و حقوقدان برجسته مرحوم آیت الله حاج سید محمد بجنوردی (رض)، ابوی گرامی همسر جنابعالی که از یاران و شاگردان برجسته حضرت امام خمینی در دوران تبعید  آن حضرت در نجف اشرف بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسند قضا و تدریس از بزرگان حوزه و دانشگاه محسوب می گردید را به خاندان معظم، بویژه حضرتعالی و عموم شاگردان و علاقمندان ایشان تسلیت عرض میکنم. از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم، غفران الهی و برای بازماندگان صبر جزیل مسآلت دارم.

محمدرضا موحدی

***

پیام تسلیت سید احمد حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله آقای سید حسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام(س)

باسلام وتحیت

ارتحال عالم ربانی و فقیه عالیمقام مرحوم آیت الله آقای موسوی بجنوردی نمیاینده حضرت امام در شورای عالی قضایی واستاد والامقام حوزه ودانشگاه مایه تاثر فراوان گردید.

این مصیبت مولمه را خدمت حضرتعالی وهمسر مکرمه وخانواده محترم آن روحانی گرانقدر تسلیت عرض نموده،برای آن فقید سعید رحمت واسعه وبرای جنابعالی وسایر بستگان عزیز صبری جمیل از خداوند سبحان مسالت میکنم.

سید احمد حسینی

***

 تسلیت حسین علایی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم 

حضرت آیت الله جناب آقای حاج سید حسن آقا خمینی

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف ضایعه درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی پدر همسر مکرمه که از یاران با وفای حضرت امام خمینی بودند، را صمیمانه تسلیت عرض می نمایم. 

از خداوند متعال برای آن فقیه پارسا رحمت واسعه و برای جنابعالی، خانواده محترم و خاندان معزی، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم. 

حسین علایی

***

 تسلیت خانواده شهیدان رحمانی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

آیت الله آقای حاج سیدحسن خمینی(دامت برکاته)

مصیبت رحلت فقیه وارسته آیت الله سید محمد بجنوردی را به جنابعالی، همسر بزرگوار، فرزندان عزیز و خاندان شریف بجنوردی تسلیت گفته، از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان محترم شکیبایی و سلامتی آرزومندیم.

خانواده شهیدان رحمانی

***

‍ پیام تسلیت محمدرضا عارف به مناسبت درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی: باپروا زیست و سربلند از دنیا رفت

در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی، محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی به حجت الاسلام و والمسلمین سید حسن خمینی این ضایعه را تسلیت گفت:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید حسن خمینی 

ارتحال  عالم پارسا و با فضلیت، یار دیرین امام و خدمتگزار انقلاب و ایران حضرت آیت الله موسوی بجنوردی ضایعه ای تأسف بار  برای ملت و نظام و جهان علم و تفکر است. 

ایشان از ارادتمندان حضرت امام(ره) و از سردمداران و پایه‌های انقلاب بزرگی بود که به رهبری ممتاز امام خمینی به پیروزی رسید و عمر شریف خود را در راه مبارزه با طاغوت و برای اعتلاء کلمه حق و خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و بیداری مردم صرف کرد.

آن عالم عامل در عمر پربار خویش به اجتهاد و جهاد مداوم و مستمر معنا داد و با رویکردها و راهبردهای نوآورانه و راهگشا، افق هایی نو در عرصه نظر و عمل گشود.

آن عالم گرانقدر در مسئولیتهایی که بر عهده داشتند، تصویری ماندگار در انصاف، عدالت، اعتدال، شرح صدر و گشاده رویی از خود به جا گذاشت، باپروا زیست و سربلند از دنیا رفت.

ارتحال آن روحانی جلیل القدر را به جنابعالی ، همسر محترم تان، رئیس و اعضای محترم شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز و همه ارادتمندان آن عالم وارسته تسلیت عرض می کنم و  برای آن فقید سعید از درگاه خداوند متعال آمرزش و رحمت الهی و علو درجات و برای همه بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می کنم.

محمدرضا عارف

***

 

پیام تسلیت آیت الله عرب کاشانی در پی رحلت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب حضرت ایت الله حاج سید حسن خمینی دامت برکاته

رحلت فقیه عالیمقام مرحوم ایت الله حاج سید محمد بجنوردی طاب ثراه موجب تاثر وتاسف شد.

فقدان آن عالم ربانی راکه ازیاران حضرت امام خمینی بودند به حضرتعالی وبیت شریف امام وخاندان مکرم ایت الله العظمی میرزاحسن بجنوردی وهمه دوستان وارادتمندان وشاگردان آن فقید سعید تسلیت عرض مینمایم وبرای آن مرحوم حشر با اجداد طاهرینشان وبرای همه بازماندگان صبر وسکینت ازدرگاه حضرت حق مسئلت دارم 

حسین عرب کاشانی | ۱۴۰۲/۱۲/۵

***

پیام تسلیت دادستان کل کشور در پی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در پیامی درگذشت پدر همسر حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی را به وی تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی دامت برکاته

ضایعه درگذشت پدر همسرتان حضرت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی که مصدر خدمات ارزنده در عضویت شورای عالی قضایی وقت نظام جمهوری اسلامی و در موقعیت‌های علمی به کشور بوده‌اند را به جنابعالی و بیت محترم تسلیت عرض می‌نمایم.

از خداوند متعال برای آن عالم مجاهد علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

محمد موحدی روابط عمومی دادستانی کل کشور

***

پیام تسلیت آیت الله سید عباس حسینی قائم مقامی به مناسبت رحلت آیت الله بجنوردی

هو الحی

برادر گرامی جناب آیت الله سید حسن خمینی (زیدعزه)

سلام علیکم بما صبرتم 

ارتحال حضرت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی که بار دیگر خاطره مصائب اسفند ماه را برای جناب عالی و بیوت مکرمه تجدید نمود را صمیمانه تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌تردید فقدان آن فقیه نواندیش که در طول عمر نه چندان طولانی اما پرثمر با آثار و آرای متین فقهی و حقوقی خود، در تثبیت اجتهاد مناط گرا و توسعه رویکرد انسانی در این عرصه تاثیر شایانی بر جای گذاشت، خسارتی بزرگ برای حوزه علمیه و حسرتی هماره برای علاقه‌مندان و شاگردان آن مرحوم خواهد بود.

از حضرت احدیت برای جنابعالی و خاندان محترم صبر و اجر و برای آن فقید سعید ، در این ایام مبارک ، تعالی روح و مزید غفران رحمت را مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

سید عباس حسینی قائم مقامی

۵ اسفند ۱۴۰۲ 

۱۴ شعبان المعظم ۱۴۴۵

***

پیام تسلیت سید ضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم های سینمایی ایران به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله موسوی بجنوردی

 

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

رحلت عالم ربانی، فقیه خبیر و حقوقدان مبرز آیت الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی را به بیت شریف به ویژه آیت الله سید حسن خمینی تسلیت می‌گویم.

از خداوند متعال برای ایشان آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان شکیبایی و تندرستی مسألت دارم

***

پیام تسلیت هادی قابل جامی

بسمه تعالی عزّ شآنه 

عن رسول الله صلّى الله علیه و آله:" مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لاتُجبَرُ، و ثُلمَةٌ لاتُسَدُّ، و هُوَ نَجمٌ طُـمِسَ، و مَوتُ قَبیلَةٍ أیسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ."

[کنز العمّال: حدیث 28858.]

 حضرت آیت الله حاج سیدحسن آقاخمینی دامت برکاته،

 همسر مکرمه و فرزندان مرحوم آیت الله بجنوردی،

با تقدیم سلام،

ارتحال عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی رضوان الله علیه،

که از عالمان برجسته و به روز، و همراهان و همگامان مرحوم امام خمینی قدّس سرّه بودند را خدمت شما، و همه فرزندان، نوادگان، دامادهای محترم، بالاخص سرکارعلیه خانم بجنوردی همسر گرامی شما، و فامیلهای وابسته تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

از درگاه احدیت علو درجات وحشر با اولیاء برای روح بلند آن مرحوم، و سلامتی وشکیبائی و اجر برای بازماندگان بزرگوار مسالت دارم.

هادی قابل جامی

۱۴ شعبان المعظم ۱۴۴۵

پنجم اسفندماه ۱۴۰۲

***

پیام تسلیت طاهری خرم آبادی

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شئ 

حضرت آیت الله آقای حاج سید حسن خمینی (دام عزه)، ارتحال ابوالزوجه معظم جنابعالی، فقیه گرانقدر، حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد موسوی بجنوردی که از برجستگان علمی حوزه های علمیه و نیز از همراهان و مدافعان اندیشه های حضرت امام (ره) بود، خسارتی بس بزرگ برای جامعه به ویژه حوزه های علمی و دانشگاهی به شمار میرود.

فقدان این شخصیت ارزشمند را حضور جنابعالی و خانواده محترم و نیز اخوی و فرزندان گرانمایه ایشان، خصوصا حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سید مصطفی موسوی بجنوردی تسلیت عرض مینمایم.

از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای جنابعالی و عموم بازماندگان صبر و اجر و سلامت را خواهانم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

سید مجتبی طاهری خرم آبادی

***

پیام تسلیت احمد مازنی

برادر ارجمند جناب آقای سید علی نور مفیدی زید عزه

ارتحال عالم مجاهد، استاد حوزه و دانشگاه و یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) مرحوم مغفور آیت‌الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض می کنم.

برای آن عالم جلیل القدر علو درجات و برای جنابعالی و خاندان و ارادتمندان آن عزیز صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسألت دارم.

احمد مازنی 

ششم اسفند ۱۴۰۲

***

یادگار عزیز امام راحل آیت‌الله آقای حاج سید حسن خمینی دامت برکاته

ارتحال عالم مجاهد، استاد حوزه و دانشگاه و یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) مرحوم مغفور آیت‌الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی را به جنابعالی و خاندان شریف خمینی و بجنوردی تسلیت عرض می کنم.

برای آن عالم جلیل القدر علو درجات و برای جنابعالی و خاندان و ارادتمندان آن عزیز صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسألت دارم.

احمد مازنی 

ششم اسفند ۱۴۰۲

****

تسلیت محمدباقر نوبخت به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی (ره)

متن پیام  دبیرکل حزب اعتدال و توسعه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن خمینی (دامت توفیقاته)

با سلام و احترام وافر

خبر درگذشت حضرت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی ، از همراهان نهضت امام خمینی (قدس سره) موجب تالم اینجانب واقع شد.

از درگاه ایزد یکتا برای آن مرحوم گرانقدر علو درجات و غفران واسع الهی و برای جنابعالی و سایر داغداران صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

محمد باقر نوبخت

۱۴۰۲/۱۲/۵

***

پیام تسلیت محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر رحلت حضرت استاد آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی سخت دردناک و تکان دهنده بود. این فقیه زبردست و اصولی متبحر از شاگردان برجسته و باوفای امام راحل بود که با اندیشه پویا و بیان گویای خویش خدماتی ماندگار در عرصه حقوق و قضا برجا گذاشت.

ذهن نقاد، حافظه سرشار، حسن رفتار و طیب گفتار، همراه با خوش گمانی و خوش رفتاری با بندگان خدا از جمله ویژگی های بارز او بود. دانش وسیع و محبت بی دریغ و پدرانه نسبت به شاگردان از او استادی کم نظیر ساخته بود که این بنده ناچیز قریب سی و هشت سال از آن برخوردار بود و به آن می بالد.

با دلی مالامال از حسرت و اندوه این مصیبت گران را به بیت رفیع معظم له؛ بویژه اخوی دانشمند و خدوم؛ داماد بزرگوار و گرانقدر و دیگر بستگان، فرزندان، شاگردان و ارادتمندان ایشان و به همه حوزه های علمیه و دانشگاه ها تسلیت عرض می کنم.

خدای بزرگ او را در جوار رحمت واسعه خویش جای دهد و این فقدان خسارت بار را برای ما جبران فرماید؛ انه سمیع مجیب.

محسن اسماعیلی

۵ اسفند ۱۴۰۲

***

پیام تسلیت آیت الله اسدالله بیات‌زنجانی در پی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا الیه راجعون

جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن خمینی دامت توفیقاته

خبر رحلت فقیه فقید مرحوم آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی(ره) موجب تأسف و تأثر‌ شد.

این فقیه عالیقدر از سلالۀ پاک خاندان عصمت و طهارت و از خاندان علم و فقاهت و بهره‌مند از حوزه علمیه مقدسۀ نجف در طول عمر بابرکت علمی، اجرایی و سیاسی خویش منشأ خدمات متعددی بود و دانشجویان و طلاب زیادی از محضر ایشان بهره‌مند شدند.  

اینجانب این ضایعه را به حضرتعالی و دیگر بازماندگان خصوصاً دانشمند مبارز و دوست گرانقدرم حضرت آقای سید محمد کاظم موسوی بجنوردی تسلیت عرض کرده و از پیشگاه خدای‌عالم برای آن عالم جلیل‌القدر حشر با اولیائش را مسئلت دارم.

اسدالله بیات‌زنجانی | پنجم اسفندماه ۱۴۰۲

***

تسلیت جاوید قربان اوغلی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

برادر ارجمند حضرت آیت الله سید حسن خمینی

برادرگرامی جناب آقای  محمد رضا  موسوی بجنوردی

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال جانگداز حضرت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی را به جنابعالی و خاندان  بجنوردی صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

فقید سعید از اعاظم علما و فقهای شجاع زمان و از مروجان فقه پویا و همه جانبه نگر بودند. بی تردید فقدان آین عالم جلیل القدر ثلمه ای بزرگ به حوزه های علمیه و پیروان راستین امام راحل می باشد.

از در گاه حضرت حق جل و علا برای آن فقید سعید علو درجات ، رحمت واسعه الهی و همجواری با ائمه اطهار و برای جنابعالی ، همسر محترمه و جمیع بازماندگان و خانواده های معزا صبر جمیل و شکیبایی مسئلت می نمایم. 

جاوید قربان اوغلی

۶ اسفند ۱۴۰۲

***

تسلیت افشین علا به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

حضور گرامی برادر بزرگوارم آیت‌الله سید حسن خمینی

با کمال تأثر و اندوه درگذشت دانشمند فاضل، حضرت آیت‌الله موسوی بجنوردی را خدمت جنابعالی و همسر گرامی‌تان تسلیت عرض می‌کنم.

بی‌شک تقارن این ضایعه‌ی بزرگ با شب مبارک نیمه‌ی شعبان، نشانه‌ای از سعادت و عاقبت به خیری آن عالم وارسته و مایه‌ی التیام خاطر بازماندگان و دوست‌داران ایشان است.

اما از آنجا که اسفندماه هرسال خاطره‌ی تلخ فقدان پدر مجاهد و مظلوم‌تان را نیز تداعی می‌کند، بار غم این فراق را بر شانه‌های صبورتان سنگین می‌بینم. به‌ویژه از آن رو که در غربت و اندوه سالیان درازی که بعد از فقدان امام، حاج احمدآقا و بانو ثقفی بر شما گذشت، زنده‌یاد موسوی بجنوردی همچون پدری مهربان سایه‌ی مهر و عطوفت خویش را از شما دریغ نکرد و تکیه‌گاه و همراه همیشگی‌‌تان بود.

به گونه‌ای که ما نیز به حضور تسلی‌بخش و سخنان پرمضمون آن روحانی والامقام در محافل و مجالسی که با شما داشتیم خو گرفته بودیم. پس با تمام وجود، خود را در این غم بزرگ با شما شریک می‌دانم و از تصور جای خالی آن بزرگوار در حسینیه‌ی پرخاطره‌ی جماران، بارگاه امام راحل و سایر میعادگاه‌های ما با شما یادگار گرامی امام، احساس بهت و دلتنگی می‌کنم.

به‌راستی تلخ است که باور کنیم دیگر آن چهره‌ی گشاده و نورانی را در کنارتان نمی‌بینیم و ضرباهنگ عصای آن پیر صاحبدل را همراه با گام‌های استوارتان نمی‌شنویم. هرچند در برابر مشیت الهی چاره‌ای جز تسلیم نیست و از بزرگانی چون شما و ایشان آموخته‌ایم که نه‌تنها از زخم مصائب ناگوار چون چنگ در خروش نیاییم، بلکه با دل خونین همچو جام، خنده بر لب بیاوریم.

از خداوند منان برای آن فقید سعید، حشر با نیاکان پاک و پاداش عمری مجاهدت علمی، اخلاقی و اجتماعی را خواهانم و برای شما و سایر بازماندگان گرامی، صبر و اجری به وسعت دل دریایی‌تان آرزومندم.

افشین علا

اسفند ۱۴۰۲

***

تسلیت محمدباقر نوبخت به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی (ره)

متن پیام  دبیرکل حزب اعتدال و توسعه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن خمینی (دامت توفیقاته)

با سلام و احترام وافر

خبر درگذشت حضرت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی ، از همراهان نهضت امام خمینی (قدس سره) موجب تالم اینجانب واقع شد.

از درگاه ایزد یکتا برای آن مرحوم گرانقدر علو درجات و غفران واسع الهی و برای جنابعالی و سایر داغداران صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

محمد باقر نوبخت

۱۴۰۲/۱۲/۵

***

 تسلیت سید محمدحسن ابوترابی فرد به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

 متن پیام تسلیت امام جمعه موقت تهران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدحسن خمینی دامت توفیقاته

ارتحال فقیه عالیمقام، چهره ماندگار فقه و حقوق و استاد برجسته حوزه و دانشگاه حضرت آیت الله آقای حاج سیدمحمد موسوی بجنوردیرضوان الله تعالی علیه را خدمت حضرت عالی، خاندان مکرم، بیت معزز و شریف حضرت آیت الله العظمی حاج میرزا حسن بجنوردی اعلی الله مقامه بویژه صدیق گرانمایه جناب آقای سید محمد کاظم موسوی بجنوردی صمیمانه تسلیت عرض می کنم.

این شخصیت ممتاز و برجسته حوزه فقه و معارف اسلامی از نخستین روزهای حضور بنیانگزار عظیم القدر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس سره الشریف در نجف اشرف در جمع شیفتگان و شاگردان مدرسه فقیه پرور و انسان ساز آن یگانه دوران حضور یافت و بهره وافر برد و پس از سال ها  مجاهدت و تلاش دعوت حضرت حق را لبیک و به لقاء خدای سبحان شتافت.

از پیشگاه حضرت حق جل و علا برای آن عالم گرانقدر آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسئلت دارم.

***

تسلیت خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

انا لله و انا الیه راجعون

خانواده محترم موسوی بجنوردی 

رحلت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی از مجتهدین پویا و خوشفکر حوزه های علمیه و از یاران امام خمینی موجب تاثر گردید.

ضمن گرامیداشت یاد و خدمات ارزشمند علمی و فرهنگی ایشان در راه اسلام و انقلاب؛ وظیفه خود می دانیم این ضایعه اسفبار را به خانواده محترم بجنوردی بویژه، آیت الله سیدحسن خمینی تسلیت بگوییم.

از درگاه خداوند متعال، برای بازماندگان صبر و اجر و برای این عالم مجاهد، رحمت واسعه مسالت می کنیم.

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی

5 اسفند 1402

***

پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی(ره)

بسمه تعالی 

العُلَماءُ باقونَ ما بَقِیَ الدَّهرُ، أعیانُهُم مَفقودَةٌ، و أمثالُهُم فِی القُلوبِ مَوجودَةٌ

جناب آقای دکتر سید کاظم موسوی بحنوردی

خبر درگذشت برادر گرامیتان مرحوم آیة الله سید محمد بجنوردی(ره)، موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

آن مرحوم از شاگردان شاخص امام خمینی(ره) و دیگر مراجع نجف بود. ایشان از مجتهدان و فقیهان آگاه به زمان بود، که با درک مقتضیات زمان و مکان، چهره رحمانی از فقه اسلامی به نمایش گذاشت.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم این مصیبت را به حضرتعالی، فرزندان آن مرحوم، خاندان بجنوردی و علاقمندان ایشان تسلیت می‌گوید و برای آن فقیه والامقام از حضرت باری تعالی حشر با صالحان و برای همه بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد. 

برای جنابعالی توفیق روزافزون، سربلندی و توفیق خدمت خواهانیم.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

۱۴۰۲/۱۲/۵

***

تسلیت اسحاق جهانگیری به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

آیت الله جناب آقای حاج سیدحسن آقا خمینی

رحلت عالم روشن‌اندیش و شجاع آیت الله موسوى بجنوردی ضایعه‌ای بزرگ برای عالم اندیشه و جامعه اصلاح گرای ایران است. 

میراث ماندگار فکرى و تجربه درخشان علمى و عملی آن فقیه بزرگ در امتداد خدمات ارزنده خاندان بجنوردی به اسلام و ایران از یاد نرفتنی است.

این مصیبت را به جناب‌عالی، همسر ارجمند و فرزندان شایسته و عزیزشان  و نیز برادر بزرگوارمان جناب آقاى سیدمحمد کاظم بجنوردى و همه شاگردان و دوستداران آن‌عالم عامل تسلیت می گویم.

از درگاه خداوند متعال برای آن  مرحوم علو درجات و برای جنابعالی و عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

یادشان گرامی باد

***

پیام تسلیت آیت‌الله سید مجتبی طاهری‌ خرم‌آبادی‌ مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شئ 

حضرت آیت الله آقای حاج سید حسن خمینی (دام عزه)، ارتحال ابوالزوجه معظم جنابعالی، فقیه گرانقدر، حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد موسوی بجنوردی که از برجستگان علمی حوزه های علمیه و نیز از همراهان و مدافعان اندیشه های حضرت امام (ره) بود، خسارتی بس بزرگ برای جامعه به ویژه حوزه های علمی و دانشگاهی به شمار میرود.

فقدان این شخصیت ارزشمند را حضور جنابعالی و خانواده محترم و نیز اخوی و فرزندان گرانمایه ایشان، خصوصا حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سید مصطفی موسوی بجنوردی تسلیت عرض مینمایم.

از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای جنابعالی و عموم بازماندگان صبر و اجر و سلامت را خواهانم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

سید مجتبی طاهری خرم آبادی

***

 تسلیت حزب همبستگی ایران اسلامی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

انالله و انا الیه راجعون

محضر آیت الله سید حسن آقا خمینی

رحلت اندوهبار آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی رضوان الله علیه، پدر همسر مکرمه جنابعالی و از اساتید و شخصیت های برجسته حوزه و دانشگاه موجب تاسف و تالم فراوان گردید.

بی شک خدمات ارزنده آن مرحوم به عنوان یکی از شاگردان و همراهان امام راحل، در سمت هایی همچون عضویت در شورای عالی قضایی و هیأت عفو زندانیان و همکاری با مراکز علمی و حوزوی داخل و خارج از کشور و همچنین در کسوت محقق و مولف کتب و مقالات متعدد علمی، باقیات صالحاتی ارزشمند در پیشگاه خداوند متعال و موجب علو درجات برای آن سعید فقید خواهد بود.

حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن فقیه پارسا، برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه الهی و هم نشینی با اجداد طاهرینش و برای جنابعالی، خانواده محترم و بازماندگان معزز، صبر و اجر از درگاه ایزد یکتا مسئلت می نماید و فقدان آن مرحوم را به همه مردم ایران به خصوص همراهان، شاگردان و ارادتمندان وی، صمیمانه تسلیت عرض می نماید.

***

تسلیت آیت الله ایازی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

انا لله وانا الیه راجعون 

حضرت آیت الله حاج سید حسن آقا خمینی (دام عزه)

خبر درگذشت پدر خانم گرامیتان آیت‌الله بجنوردی (طاب ثراه) موجب تأثر گردید، آن مرحوم از شاگردان مبرز امام راحل و از علمای نواندیش و آگاه به زمان بود که آثار فقهی و اصولی ارزشمندی از خود به جای گذاشت.

اینجانب این مصیبت را به خاندان عظیم الشأن بجنوردی و حضرتعالی تسلیت می‌گوید.

از خداوند رحمان و رحیم علوّ درجات برای آن فقیه مجاهد و صبر و اجر برای همه بازماندگان خواهانیم.

سید محمدعلی ایازی

***

پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

بسمه تعالی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی دامت افاضاته

خبر درگذشت فقیه ارزشمند و صدیق ارجمند مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمد موسوی بجنوردی(ره) موجب تأثر و تألم شدید گردید.

آن مرحوم که از بیت رفیع سیادت و فقاهت به شمار می‌رفت ، خود نیز از عالمان برجسته‌ای بود که سال‌ها در حوزه علمیه نجف و قم از محضر اساتید بزرگ به خصوص حضرت امام خمینی (ره) بهره‌ها برده و مورد علاقه و اعتماد ایشان بودند و شاگردان بسیاری در حوزه و دانشگاه تربیت نمودند . صفا و صمیمیت و اخلاق نیکوی آن عزیز هیچ‌گاه از یادها نخواهد رفت.

بدینوسیله مصیبت وارده را به جنابعالی و همسر مکرمه آن مرحوم و فرزندان گرامی و نیز برادر دانشمند ایشان جناب آقای سید محمد کاظم موسوی بجنوردی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و حشر با اولیای خود و صبر جمیل و اجر جزیل برای همه بازماندگان به خصوص جنابعالی مسئلت می‌نمایم.

سید کاظم نورمفیدی

۱۴۰۲/۱۲/۵

***

تسلیت آیت الله مسعودی خمینی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسمه تعالی

فقیه معزز حضرت آیت‌الله 

حاج سیدحسن آقای خمینی دام عزه

رحلت ابوالزوجه جلیل القدر، دانشمند معظم حضرت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی را صمیمانه به حضرتعالی و همسر مکرمه و سایر فرزندان و نزدیکان آن عالم ربانی  تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

آرامش و بهشت ابدی را برای آن مرحوم و صبر و سلامتی را برای حضرتعالی و بازماندگان‌ از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.

علی‌ اکبر مسعودی خمینی 

۶ اسفند  ۱۴۰۲

***

 تسلیت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی، که از روحانیان پیشگام در انقلاب و از مجتهدان نواندیش و پویا و مؤلف آثار راهگشا در حوزه فقه و اصول و حقوق و قضای اسلامی بود، موجب تأثر فراوان گردید.

درگذشت این اندیشمند وارسته را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور و خاندان و بستگان آن مرحوم بویژه برادر اندیشمند و مجاهدش جناب آقای سید محمد کاظم موسوی بجنوردی و داماد ارجمندش آیت‌الله حاج سید حسن خمینی تسلیت می‌گوییم و از درگاه ایزد یکتا برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت و حشر با آباء صالح و اجداد طاهرینش را مسألت می‌نماییم.

 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

پنجم اسفند ۱۴۰۲

***

تسلیت آیت الله میربهبهانی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

جناب آیت الله سید حسن خمینی (دام عزه)

خبر رحلت فقیه ارزشمند حضرت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی که از عالمان به نام و مجتهدین خوشفکر حوزه های علمیه بوده و همچنین از یاران صدیق امام خمینی (ره) و مبارزان نستوه انقلاب اسلامی به شمار می رفت ، موجب تاثر و تالم بنده و دوستداران ایشان گردید.

وظیفه خود می دانم این ضایعه دردناک را به جنابعالی و خانواده محترم ایشان تسلیت بگویم.

و از درگاه خداوند متعال، برای بازماندگان صبر و اجر و برای این عالم مجاهد، رحمت واسعه مسالت دارم.

سید حسین میربهبهانی 

  ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

***

تسلیت  آیت الله العظمی محفوظی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

کل من علیها فان و یبقی ذوالجلال و الاکرام

حضرت آیت الله آقای حاج سید حسن خمینی (دامت افاضاته)

ارتحال ابوالزوجه گرامی حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد موسوی بجنوردی (رحمه الله تعالی علیه) را به حضرتعالی و همه بازماندگان محترم تسلیت عرض می نمایم. غم فقدان عالمی مهذب و خدمتگزار که عمر شریف خود را در راه معارف حقه اثنی عشریه و ترویج مذهب گوهربار تشیع سپری نمود سنگین و جانکاه است.

از خداوند قادر متعال برای روح آن مرحوم رحمت و مغفرت و بهره مندی از خوان احسان شفاعت اهل البیت (علیهم السلام) و برای جنابعالی و تمام بازماندگان صبر و اجر جزیل و طول عمر با عزت مسالت می نمایم.

قم المقدسه

شعبان المعظم 1445

عباس محفوظی

***

 پیام تسلیت وزیر ارشاد به سیدحسن خمینی در پی درگذشت آیت­‌الله موسوی‌بجنوردی

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی آمده است:

خبر ارتحال استاد گرامی حضرت آیت­‌الله محمد موسوی‌بجنوردی مایۀ تأسف و تأثر شد.

این استاد برجستۀ حوزه و دانشگاه که از اندیشمندان روشن­‌اندیش‌شان دورۀ معاصر و از شاگردان امام راحل و عظیم­‌الشأن بود، تأثیرات علمی مهمی بر حوزه­‌های فقه و اصول، دانش­‌های حوزوی و ارتباط آن با مسائل جدید داشت.

اینجانب این مصیبت را خدمت جناب­عالی و خانواده محترم و اصیل موسوی‌بجنوردی و همه علاقه­‌مندان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می­‌نمایم.

***

تسلیت حزب «مجمع ایثارگران» در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

إذا ماتَ المؤمنُ الفَقیهُ ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسُدُّها شیءٌ 

ارتحال فقیه مومن سلالة السادات آیة الله سید محمد موسوی بجنوردی (طاب ثراه) فرزند آیةالله العظمی میرزا حسن بجنوردی و نوادۀ آیةالله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی بود.

فقیه روشن فکر که از عالمان برجسته حوزه های علمیه و از همگامان و همراهان حضرت امام خمینی(قدس سره) و از اساتید مبرز حوزه ، دانشگاه و پژوهشکده های علمی که عمر با برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس و فعالیت علوم دینی از حوزه نجف و با شرکت در دروس‌ مراجع بزرگ آن دیار همچون حضرات آیات عظام امام خمینی (ره)، خویی، حکیم و بجنوردی آغاز و با تدریس سطوح عالی علوم دینی گذراند.

آن مرحوم با پیروزی انقلاب اسلامی عازم ایران شده و در دفتر استفتائات حضرت امام، مسئولیت پاسخگویی به نیازهای فقهی متدینین و مقلدین مرحوم امام را بر عهده گرفته و نماینده امام و عضو شورای عالی قضایی و رئیس هیئت عفو و از اعضای شورای مرکزی مجمع روحانیون بود.

از آثار مکتوب و به یادگار مانده آن فقید سعید می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- قواعد فقهیه

۲- اندیشه های حقوقی

۳- فقه تطبیقی

۴- علم اصول

۵- مصادر التشریع

۶- و‌ مجموعه مقالات فقهی، حقوقی، فلسفی

و دهها اثر فقهی و علمی دیگر

مجمع ایثارگران ارتحال این عالم فرزانه و فقیه روشنفکر را به داماد معزز ایشان یادگار گرامی امام راحل (ره) حضرت  آیت الله حاج سیدحسن آقای خمینی (دام عزه) ، فرزندان، نوادگان ،بیت محترم ایشان خصوصا اخوی گرامیشان آقای سیدکاظم موسوی بجنوردی و تمامی ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت گفته و صبر و اجر ‌و شکیبایی را برای آنان آرزومند است. 

حزب «مجمع ایثارگران»

***

 پیام تسلیت جلال جلالی زاده به سیدحسن خمینی در پی درگذشت آیت­‌الله موسوی‌بجنوردی

إنا لله وإنا إلیه راجعون 

برادر ارجمند جناب آیةالله سید حسن خمینی 

خبر درگذشت پدر همسر گرامیتان مرحوم آیة الله سید محمد بجنوردی ، از مجتهدان و فقیهان خوش فکر  وخوش منظر واز محققان وپژوهشگران عرصه ی فقه ،اصول ومسائل مستحدثه که دارای آثاری ارزشمند در زمینه ی قواعد فقه است ، موجب تأسف وتأثر  اینجانب شد/

فقدان فقهای فاضل و مردمی در چنین وضعیتی که دین و مردم دچار بحران و خطرات زیادی شده اند، بسیار ناگوارو مصیبت بزرگی است. مصیبت وارده را تسلیت گفته، از خداوند مهربان برای آن مرحوم غفران و آمرزش و برای جنابعالی که فقیهی اندیشمند و فرزانه و فاضل هستید و نیز دیگر بازماندگان و وابستگان و علاقه مندانشان صبر و بردباری همراه با صحت و سلامتی را خواهانم. 

جلال جلالی‌زاده 

***

 پیام تسلیت آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی به سیدحسن خمینی در پی درگذشت آیت­‌الله موسوی‌بجنوردی

بسمه تعالی 

حضرت آیت حاج سید حسن خمینی دامت‌ توفیقاته

رحلت عالم ربانی و فقیه عالیقدر آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی که از مفاخر روحانیت بودند ثلمه ای بود که بر پیکر حوزه‌های علمیه و علم و دانش‌ وارد گردید.

اینجانب مصیبت وارده را به جنابعالی و همسر مکرمه‌تان و بیت شریف بجنوردی تسلیت عرض نموده، از خدای متعال برای شما و بازماندگان‌ سلامت و سعادت و برای آن مرحوم بهشت و مغفزت‌ خواستارم.

الآحقر ضیاءالدین نجفی تهرانی

ششم اسفندماه ۱۴۰۲

***

 پیام تسلیت احمد مازنی به سیدحسن خمینی در پی درگذشت آیت­‌الله موسوی‌بجنوردی

یادگار عزیز امام راحل آیت‌الله آقای حاج سید حسن خمینی دامت برکاته

ارتحال عالم مجاهد، استاد حوزه و دانشگاه و یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) مرحوم مغفور آیت‌الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی را به جنابعالی و خاندان شریف خمینی و بجنوردی تسلیت عرض می کنم.

برای آن عالم جلیل القدر علو درجات و برای جنابعالی و خاندان و ارادتمندان آن عزیز صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسألت دارم.

احمد مازنی 

ششم اسفند ۱۴۰۲

***

 تسلیت سفیر ایران در بوسنی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

صدیق مکرم حضرت آیت الله سید حسن خمینی دام بقائه الشریف

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال حضرت آیت الله موسوی بجنوردی (ره) را به جنابعالی تسلیت گفته برای آن مرحوم رحمت وغفران الهی و حشر با اولیا و برای جنابعالی وبازماندگان صبر و اجر مسالت می نمایم.

سارایو- ابوذر ابراهیمی ترکمان

***

پیام حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن الله بداشتی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

حضرت آیت الله حاج سید حسن خمینی 

سلام علیکم

رحلت حضرت آیت الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی پدر خانم محترمتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که آن فقیه دانشمند با اجداد طاهرینش محشور گردد و صبر و اجر جمیل را برای خانواده و بستگان گرامی از خداوند منان خواستارم.

قم المقدسه

ابوالحسن الله بداشتی 

۱۴۰۲/۱۲/۶

***

پیام‌های تسلیت موسوی لاری در پی رحلت آیت‌الله موسوی بجنوردی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری در پیام‌های جداگانه‌ای به محمدکاظم موسوی بجنوردی و سید حسن خمینی رحلت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی را تسلیت گفت.

به گزارش جماران، متن این پیام‌ها به شرح زیر است:

اندیشمند فرهیخته برادر گرانقدر جناب آقای سید محمدکاظم موسوی بجنوردی 

بنیانگذار و مدیر بنیاد مرصوص بنیان دایرة المعارف بزرگ اسلامی

ارتحال تأسف‌بار عالم وارسته، فقیه نواندیش، استاد حوزه‌ و دانشگاه حضرت آیت‌الله آقای سید محمد موسوی بجنوردی ضایعه‌ای جبران‌ ناپذیر و خسارتی سنگین به حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی - پژوهشی کشور بود. او فقیهی زمانه شناس، مجتهدی نواندیش و پژوهشگری ژرفانگر بود که خود را در حصار گذشته محدود نساخته و یافته‌های فقیهانه و اجتهادی خود را با شهامت و شجاعت در اختیار جامعه قرار می‌داد و با صلابت و اقتدار علمی از آن دفاع می‌کرد. روانش شاد و راهش پر رهرو باد.

فقدان آن مرد علم و عمل را به حضرتعالی و بیت شریف بجنوردی تسلیت و تعزیت عرض نموده‌، علو درجات آن فقید سعید و صبر و شکیبایی برای همه بازماندگان از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سید عبدالواحد موسوی لاری 

 

حضرت آیت‌الله آقای سید حسن خمینی دام عزّه

ارتحال تأسف‌انگیز عالم ربانی، فقیه نواندیش، چهره‌ پرفروغ روحانیت، استاد حوزه‌ و دانشگاه آیت‌الله آقای حاج سید محمد موسوی بجنوردی ضایعه‌ای است جبران‌ ناپذیر و خسارتی است بسی سنگین؛ حوزه‌های علمیه فقیهی زمانه شناس و دانشگاه‌ها و مراکز علمی-پژوهشی استادی جامع نگر و ژرف اندیش از دست‌ داد.

فقدان آن انسان فرهیخته به حضرتعالی و همسر گرامیتان و بیت شریف بجنوردی خاصه همسر مکرمه و فرزندان و دیگر بازماندگان تسلیت و تعزیت عرض نموده، غفران و رحمت الهی برای‌ آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای‌ تمامی بازماندگان از خداوند متعال خواستارم.

یادش جاویدان و راهش پر رهرو باد.

سید عبدالواحد موسوی لاری

۱۴۰۲/۱۲/۶

***

 تسلیت عبدالحسین معزی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسمه تعالی

جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی زید عزه

مصیبت درگذشت عالم وارسته مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمد موسوی بجنوردی رضوان الله علیه را به جنابعالی و بیت مکرم امام راحل و خاندان محترم موسوی بجنوردی  تسلیت عرض میکنم.

یاد و خاطره آن مرحوم که از یاران امام راحل عظیم الشأن و بیت رفیع علم و تقوا بود ماندگار خواهد بود.

از درگاه حضرت باریتعالی برای آن مرحوم رضوان الهی و برای بیت محترم ایشان صبر و اجر خواستارم.

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

***

 تسلیت قدرت الله علیخانی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

الَّذینَ إِذا اصابَتهُم مُصیبَهٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ 

حضرت آیت الله آقای حاج سید حسن خمینی (دام عزه)

رحلت عالم برجسته و مخلص حضرت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، از یاران و شاگردان حضرت امام (ره) موجب تاسف و تالم فراوان شد؛ اینجانب درگذشت این عالم جلیل القدر را به همسر مکرمه ایشان، فرزندان و بیت شریف آیت الله العظمی میرزا حسن موسوی بجنوردی ،بستگان، علاقمندان، شاگردان و به ویژه برادر گرامی ایشان جناب آقای سید محمد کاظم موسوی بجنوردی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو‌درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

قدرت الله علیخانی

***

 تسلیت عبدالله نوری به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

حضرت آیت‌اللّه آقای حاج سید حسن خمینی دام عزه

درگذشت عالم با فضیلت، استاد وارسته حوزه و دانشگاه، فقیه نو آور و حقوق‌دان برجسته حضرت آیت‌اللّه موسوی بجنوردی رحمةاللّه و رضوانه علیه موجب تأثر و تأسف گردید.

این ضایعه را به جنابعالی و همسر محترم‌تان، برادر بزرگوار جناب آقای سید محمدکاظم بجنوردی و همسر مکرمه و فرزندان ارجمند آن مرحوم و سایر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و از پیشگاه حضرت حق جلّ و علا برای آن مرحوم غفران و رضوان الهی و علو درجات و برای جنابعالی و همه‌ی مصیبت دیدگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌نمایم. 

عبداللّه نوری

ششم اسفند ماه ۱۴۰۲

***

پیام تسلیت سید حمید شریعت نژاد

حضرت ایت الله حاج سید حسن خمینی

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی 

درگذشت  یار دیرین و وفادار امام راحل سلام الله علیه حضرت ایت الله موسوی بجنوردی را  به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه ،بیت شریف امام علی الخصوص حضرت عالی و خاندان معظم آن فقید سعید تسلیت عرض می کنم.

و از خدای برزگ صبر و اجر برای بازماندگان و علو مرتبت برای آن فقید سعید که بقیه السلف یاران امام عزیز بود مسئلت دارم.

ارادتمند سید حمید شریعت نژاد

***

پیام تسلیت محمود واحد

بسم الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

حضرت آیة الله، آقای حاج سید حسن خمینی - دامت افاضاته

سلام علیکم

رحلت تأسف بار چهره ماندگار فقه و حقوق، محقق نوآور و عالم وارسته؛ حضرت آیة الله، حاج سیدمحمد موسوی بجنوردی، ثُلمه ای بی جبران برای اسلام و حوزه های علمیه و مراکز  دانشگاهی و علمی کشور بود. رضوان الله تعالی علیه.

این مصیبت بزرگ را به حضرت عالی و همسر گرامی تان، و به همسر با وفا و دیگر فرزندان مکرّم، و برادر مبارز و اندیشمندِ وی، و به همه بستگان و شاگردان و علاقه مندان آن فقید سعید، تسلیت می گویم. ان شاءالله حوزه های علمیه با رفع موانع و بازگشت به انجام وظایف اهمّ خود، باز بتوانند از این قبیل عالمان عامل بیشتر بپرورانند.

خداوند منّان، آن بزرگوار را با اولیای عزیز اسلام محشور فرماید و به شما و همه داغدیدگان، صبر و اجر عنایت فرماید. 

نجف آباد- محمود واحد

ششم اسفند ۱۴۰۲

***

تسلیت قیس الطایی نماینده و مدیر دفتر آیت‌اللّه العظمی یعقوبی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

حضرت آیت‌اللّه حاج سید حسن آقای خمینی دام تأییداته

درگذشت بزرگ خاندان بجنوردی، فقیه وارسته چهره‌ماندگار حوزه و دانشگاه،  حضرت آیت‌اللّه  سید محمد موسوی بجنوردی (قدس‌الله‌ نفسه‌الزکیه) که در علم و پارسایی، صفای‌ باطن و خلوص‌ نیت و عشق و ارادت به آستان نورانی اهل بیت عصمت و طهارت زبان‌ زد خاص و عام بودند را به جنابعالی‌ و برادر مکرمشان جناب دکتر سید محمد کاظم بجنوردی و بیت شریف آن مرحوم به‌ویژه‌ فرزند برومندشان‌ آقای دکتر سید مصطفی بجنوردی تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. 

از خداوند متعال برای آن مرحومِ جنت مکان، علو درجات و هم‌نشینی با اجداد طاهرینش و برای جنابعالی و همه‌ بازماندگان صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌نمایم. 

قیس الطایی

نماینده و مدیر دفتر آیت‌اللّه العظمی یعقوبی.

شهر مقدس قم

۶ اسفند ماه ۱۴۰۲

***

 تسلیت علی لاریجانی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

رحلت عالم بزرگوار حضرت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی را به خانواده محترم و اخوی بزرگوار بخصوص حضرت آیت الله حاج سید حسن آقای خمینی تسلیت عرض می‌کنم.

رفاقت صمیمانه مرحوم والد با پدر بزرگوار ایشان مرحوم آیت الله العظمی سید حسن بجنوردی روابط دیرینه خانوادگی ایجاد نمود که همواره بر ارادت ما به ایشان افزود. مخصوصا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خدمات ارزشمند علمی و انقلابی ایشان مؤانست ما وجوه بیشتری یافت و همه اینها فقدان این عزیز سفر کرده را سخت نمود. خداوند این مرد الهی را با اولیاء خویش محشور نماید.

علی لاریجانی

***

تسلیت ولایتی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی را تسلیت گفت:

انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت عالم و مجتهد جلیل القدر حضرت آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

این یار دیرین امام و رهبری و عالم برجسته و فقید سعید عمر با برکت خویش را همواره در راه اعتلای ارزش های بلند و متعالی اسلام مصروف داشت و در شناساندن و ترویج اندیشه ها و افکار امام (ره) از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به برادر بزرگوار جناب آقای دکتر سید محمد کاظم موسوی بجنوردی و حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن خمینی (دامت توفیقاته) ، بیت معزز و شاگردان و علاقه مندان ایشان، از درگاه خداوند متعال برای آن عالم جلیل القدر علودرجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئت می نمایم.

***

 پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به سید حسن خمینی به مناسبت درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی (ره)

انا لله وانا الیه راجعون

محضرآیت الله حاج سید حسن آقا خمینی (دام عزه)

خبر درگذشت پدر همسر گرامیتان آیت‌الله حاج سید محمد بجنوردی (طاب ثراه) پس از یک بیماری طولانی موجب تأثر وتالم گردید، آن مرحوم از شاگردان نامدارامام راحل و از عالمان کوشا ونواندیش بود و درمسائل قضا آرای نیک  و گره گشایی برجای گذاشت و در این راستا آثار علمی سودمندی به میراث نهاد.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم این مصیبت را به خاندان بزگوار  بجنوردی ، حضرتعالی  وسایر بستگان تسلیت می‌گوید. 

از خداوند رحمان و رحیم علوّ درجات برای آن بزرگوار و صبر و اجر برای همه بازماندگان خواهان است 

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم  

۱۴۰۲/۱۲/۵

***

photo_2024-02-26_00-31-11

 

 تسلیت آیت الله راستی کاشانی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

 

***

 تسلیت آیت الله حسنعلی خزائلی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسمه تعالی 

انالله وانا الیه راجعون

جناب آیت الله آقای سید حسن خمینی  دامت ایام توفیقاته، رحلت ابوالزوجه بزرگوار، فقیه ارزشمند، حضرت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی فرزند مرحوم حضرت آیت الله العظمی میرزاحسن موسوی بجنوردی تغمدالله بغفرانه، موجب تاثر شدید گردید.

این عالم بزرگ، از خانواده سیادت و علم، تحصیل کرده نجف اشرف، از علاقمندان  و شاگردان امام خمینی و از یاران باوفا و صمیمی مرحوم فقیه و اصولی و مفسر قران، آیت الله سیدمصطفی خمینی رحمه  الله علیه بود. از خود مرحوم صاحب نام آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی مستقیما شنیدم می فرمودند: "مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی در نجف اشرف درس پدرم ایت الله سید حسن موسوی بجنوردی می آمدند و آن قدر با پدر من  بحث کرده و سوال می نمودند که مجلس بسیار به طول می انجامید. در هر حال آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، فاضلی آگاه، خوش بیان، اخلاق مدار و از دهه اول انقلاب چهره‌ای شناخته شده و خوشنام بودند.

اینجانب درگذشت این استاد فرهیخته را به ساحت اقدس ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مراجع عظام، رهبر معظم انقلاب دام عزه، حوزه های علمیه، بیت رفیع امام خمینی و صدیق مکرم سید حسن آقا خمینی و برادر بزرگوارشان آقای سید کاظم بجنوردی و فرزندان و خانواده و آشنایان و مردم ولایت مدار بجنورد، تسلیت عرض میکنم.

 از ایزد منان برای ایشان و پدر و برادران ایشان (مرحوم آیت الله سید محمد مهدی موسوی بجنوردی متوفی ۱۴۰۱ و سید جواد متوفی ۱۳۶۲) علو درجات و حشر با اجدادش و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم.

حسنعلی خزائلی

حوزه علمیه قم ۱۴۰۲/۱۲/۶

***

تسلیت آیت الله العظمی نوری همدانی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی دامت توفیقاته

ارتحال ابوالزوجه مکرم آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی رحمه الله علیه موجب تاسف و تاثر گردید

آن مرحوم عمر با برکت خود را با تدریس و تالیف به ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام صرف نمود و در این مسیر خدمات فراوانی انجام داد.

اینجانب درگذشت آن فقیه عالیقدر را که از شاگردان و علاقه مندان امام راحل اعلی الله مقامه بودند به جنابعالی و همه وابستگان تسلیت عرض نمونده و علو مقام برای آن فقید سعید مسالت می نمایم

حسین نوری همدانی

***

 تسلیت آیت الله غرویان به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

حضرت آیت الله سید حسن خمینی(دام عزه)

انا لله و انا الیه راجعون 

بدین وسیله ارتحال عالم ربانی و فقیه صمدانی حضرت آیت الله بجنوردی، ابوالزوجه جنابعالی را تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید علو درجات را از درگاه باری تعالی مسئلت می نمایم.

محسن غرویان

***

 تسلیت آیت الله امام جمارانی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة 

لا یسدها شیء إلى یوم القیامة

رحلت عالم وارسته و متقی مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمد موسوی بجنوردی رحمت الله علیه  موجب تأثر و تألم بسیار گردید.

این فقیه نواندیش دارای افکار و نظرات پویا و راه گشا در فقه و حقوق اسلامی بود و از شاگردان مبرز فقها و بزرگانی چون حضرت امام خمینی و والد ارجمندشان مرحوم آیت الله العظمی میرزا حسن بجنوردی محسوب می شدند. 

اینجانب مصیبت بزرگ فقدان این دانشمند جلیل القدر که در طول حیات پر برکتشان منشأ خدمات علمی بسیاری بودند را به همه شاگردان و علاقه مندان آن مرحوم و به بیت شریف و مکرم ایشان، آقازادگان محترم و اخوی فاضل و بزرگوارشان جناب آقای سید کاظم بجنوردی و همچنین به دامادهای محترم به ویژه جناب آیت الله سید حسن خمینی تسلیت عرض می نمایم و از درگاه حضرت احدیت علو درجات را برای آن مرحوم و صبر و اجر و سلامتی را برای همه بازماندگان و خانواده های معزی مسئلت دارم.

سید مهدی امام جمارانی

***

تسلیت محسنی اژه ای به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای  رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی را به حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تسلیت گفت.

به گزارش جماران؛ متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی دامت برکاته

درگذشت حضرت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی که از همراهان نهضت امام خمینی (ره) و دارای خدمت قضایی، علمی و فرهنگی مختلف بودند را به جنابعالی و خانواده گرامی ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت و مغفرت الهی را مسئلت می‌نمایم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای

***

 تسلیت آیت الله خوانساری به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

اناّلله واناّالیه راجعون

برادر گرامی آیه الله آقای حاج سیّدحسن خمینی دامت برکاته

بعدالسلام والتحیّه، درگذشت پدر همسر اُرجمندتان مرحوم آیه الله آقای حاج سیّدمحمّدبجنوردی رحمه الله علیه، فرزند برومند مرحوم آیت الله العظمی آقای حاج سیّدحسن بجنوردی طاب ثراه را به حضور جنابعالی، همسر گرامی و دیگر بازماندگان آن مرحوم، تسلیت عرض نموده، از درگاه باریتعالی رحمت واسعه و علّودرجات برای ایشان و صبر و اُجرجزیل برای خانوادهُ داغدیده مساُلت دارم.

سیّدمحمّدکاظم خوانساری، ۶ اسفند۱۴۰۲

***

 تسلیت علی جنتی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

انالله وانا الیه راجعون

حضرت آیت الله سید حسن خمینی دامت برکاته

با نهایت تاسف و تاثر رحلت عالم فرهیخته و فقیه نو اندیش آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی را به جنابعالی و بیت شریف ایشان تسلیت میگویم. فقدان این عالم بزرگوار که عمر با برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس در حوزه نجف گذراند و جزء یاران صدیق و همراهان امام راحل و پیشتاز در حمایت از انقلاب اسلامی بود ضایعه ای برای حوزه فقاهت بود که جبران آن ممکن نیست.

اینجانب درگذشت غم انگیز این عالم ربانی را صمیمانه تسلیت عرض نموده از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور علو درجات و رضوان و رحمت واسعه الهی و برای جنابعالی و بیت شریف و عموم بازماندگان صبر و شکیبائی مسالت دارم.

علی جنتی

***

 تسلیت محمد علی قانع زاده در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

انا لله و انا الیه راجعون 

سرور گرامی حضرت آیت الله سید حسن خمینی

جناب آقای محمد رضا موسوی بجنوردی

سلام علیکم 

ارتحال جانگداز حضرت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی را به حضرتعالی ،همسر گرامی و خاندان  بجنوردی صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

 فقدان آن عالم جلیل القدر  که از فقها و از طرفداران و مروجان فقه پویا بود ثلمه ای بزرگ به حوزه های علمیه و پیروان راستین امام راحل می باشد.

از درگاه حضرت حق تعالی برای آن فقید سعید علو درجات ، رحمت واسعه الهی و همجواری با ائمه اطهار و برای جنابعالی ، همسر محترمه و جمیع بازماندگان و خانواده های معزا صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم 

با احترام و ادب 

محمد علی قانع زاده

۶ اسفند۱۴۰۲

***

 تسلیت حسن نمازی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

 

حسن نمازی

 

***

پیام تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی را تسلیت گفت:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

 

درگذشت عالم وارسته آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی(رحمةالله علیه) را به همه دوستداران ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

آیت‌الله موسوی بجنوردی از پیش از انقلاب اسلامی افتخار تلمّذ در محضر بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) را در کارنامه خود داشتند که حضرت امام خمینی(ره) به واسطه دانش و تعهد ایشان مسئولیت‌های سنگینی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله عضویت در شورای عالی قضایی را به این عالم گرانقدر محول کردند.

ایشان که از خاندان علم بوده و فرزند آیت‌الله‌ میرزا حسن بجنوردی و نوادۀ آیت‌الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی بودند و در طول عمر با برکت خود فعالیت‌های علمی و پژوهشی متعددی را در عرصه علوم اسلامی داشتند که از جمله آن ده‌ها عنوان کتاب و مقاله با موضوعات متنوع و همچنین تدریس در دانشگاه‌های مطرح کشور و تربیت دانشجویان فراوان بود.

مصیبت درگذشت این عالم والامقام را به بیت مکرّم از جمله داماد گرامی ایشان حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن خمینی، همسر، فرزندان و برادر مبارز و فرهیخته‌شان، استاد سیدکاظم موسوی بجنوردی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و برای آن فقید سعید علو درجات را مسئلت دارم.

عبدالحسین خسروپناه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

***

 تسلیت محمد علی الهی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ

کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ  ثُمَّ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ

ستاره درخشان بیت امام راحل (اعلی الله مقامه)

حضرت آیت الله سید حسن خمینی عزیز حفظه الله تعالی

درگذشت عالم ربانی و فقیه صائنا لنفسه و حافظا لدینه مرحوم آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی (رضوان الله تعالی علیه) را به جنابعالی و همسر ارجمندتان و همه سوگواران این ثلمة لا یسدّها شیء صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم .

روحشان شاد و حشرشان با اجداد طاهرینشان در جنة الماوی انشاءالله 

خداوند به شما که از امیدهای قلبی امت اسلامی هستید و به خاندان های عالیقدر  خمینی و بجنوردی صبر ، سلوان، سلامتی و توفیقات مستمر مرحمت فرماید.

ارادتمند

محمد علی الهی

***

 تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

انا لله و انا الیه راجعون

فقدان فقیه ارجمند حضرت آیت الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی (ره) موجب تاسف گردید.

آن عالم خدوم افزون بر نقش آفرینی اثربخش در شورای عالی قضایی در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، به مجاهدت علمی در حوزه و دانشگاه اهتمام وافر داشتند.

اینجانب فقدان آن فقید سعید را به بیت مکرم، آشنایان و ارادتمندان و شاگردان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با صالحین و برای بازماندگان، سلامتی، عزت و شکیبایی خواهانم.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

***

تسلیت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم گرانقدر آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی رحمة الله علیه موجب تأسف گردید.

ایشان که یادگار بیت فقاهت بود، هم در عرصه علم و پژوهش و تربیت شاگردان و هم در خدمت به امام و انقلاب کوشید.

اینجانب رحلت این عالم گرامی را به خانواده محترم و بیت شریف آن مرحوم و بیت شریف امام راحل و همه ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، حشر وی با اجداد طاهرینش و صبر و اجر بازماندگان را از درگاه الهی مسئلت دارم.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

***

 ابوالفضل فاتح: آیت الله موسوی بجنوردی با دانشگاهیان، جوانان و رسانه ها معاشرت و ارتباطی سازنده داشت

به گزارش جماران؛ متن پیام تسلیت ابوالفضل فاتح به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون 

حضور ارجمند استاد آیت الله سید حسن خمینی (دامت برکاته)

ارتحال فقیه خوشنام، آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، موجب تاثر بسیار است. ایشان از شخصیت های شناخته شده ی روحانیت بودند که کوشیدند بین خود و زمان و مکان و معضلات فکری جامعه جدایی نیفکنند، پاسخگویی سلوک برگزیده ی ایشان بود و با دانشگاهیان، جوانان و رسانه ها معاشرت و ارتباطی سازنده داشتند. وفاداری به امام خمینی (ره) و مکتب فکری و بیت ایشان، آن هم در دورانی که چه بسیار از اهالی قدرت و سیاست به جای میراث داری، میراث خواری پیشه کرده اند، از ویژگی های برجسته ی ایشان دانسته می شود. 

افسوس که شاگردان و همراهان امام (ره) یک به یک از میانه پر کشیدند، و تنهایی دلبستگان به امام (ره) را آن هم در دوران تحریف ها و ناسپاسی ها مضاعف نمودند. بی تردید، پر کردن جای خالی مردانی که به علم و نیک اندیشی و روشن ضمیری شهره باشند، آسان نخواهد بود اما وجود گرانمایه، پربرکت و شخصیت روشن بین شما، نقطه ی امید مقلدان و رهپویان امام (ره) و علاقمندان به آن بیت شریف باقی خواهد ماند (ان شاءالله).

این فقدان تلخ را به حضرتعالی، همسر مکرمه ی شما، خاندان و برادر گرانقدر ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند کریم برای آن مرحوم، علو درجات و رحمت واسعه و حشر با اولیاء، و برای شما، خانواده محترم و بستگان و داغدیدگان، شکیبایی و آرامش مسئلت دارم.          

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ابوالفضل فاتح

***

 قالیباف درگذشت آیت‌الله موسوی‌بجنوردی را تسلیت گفت

 متن پیام تسلیت قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌بجنوردی، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال عالم جلیل‌القدر آیت‌الله حاج سیدمحمد موسوی‌بجنوردی، اندیشه‌ورز و چهره ماندگار فقه و حقوق موجب تاسف و تأثر گردید.

ایشان به‌عنوان استاد برجسته حوزه و دانشگاه و فقیه محقق و تربیت‌یافته خاندان مکرم زعامت و فقاهت، در دوران زندگی علاوه بر نشر علوم اسلامی وفقهی و ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام، تدریس، پژوهش و تالیف آثار ارزشمند، تربیت طلاب و دانشجویان و همچنین در مناصب قضایی خدمات ارزشمند و ماندگاری عرضه داشتند.

ضمن عرض تسلیت به حوزه‌های علمیه، علما و فضلای معزز، مراکز دانشگاهی و دانشجویان، خاندان و بیت معزز موسوی بجنوردی، به‌ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج‌سیدحسن خمینی، برای آن مرحوم رحمت‌واسعه و برای بازماندگان، صبر و تسلای خاطر از درگاه احدیت مسألت می‌کنمم.

محمد باقر قالیباف

رئیس مجلس شورای‌ اسلامی

***

 پیام تسلیت رئیس دیوان عالی کشور به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

حجت الاسلام والمسلمین منتظری رئیس دیوان عالی کشور طی پیامی، درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی را تسلیت گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

حضرت حجة الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسن خمینی زید توفیقه

خبر ارتحال حضرت آیت‌الله آقای موسوی بجنوردی ، اَباالزّوجه محترم و عضو اسبق شورای عالی قضایی که از خاندان علم و فضیلت بودند موجب تأسف و تأثر گردید.

این مصیبت و ضایعه مؤلمه را به جنابعالی و خاندان محترم تسلیت و تعزیت عرض میکنم و غفران و رضوان إلهی برای آن فقید سعید و اجر و صبر برای شما و خانواده محترمتان از خداوند متعال مسئلت دارم.

محمد جعفر منتظری

رئیس دیوان عالی کشور

***

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی را تسلیت گفت

 محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی را تسلیت گفت:

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت آیت الله سیدمحمد موسوی بجنوردی را به جامعه علمی کشور خصوصا همکارانم در دانشگاه آزاد اسلامی، شاگردان و مستفیدان و بویژه خانواده ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. 

آن استاد ارجمند سالهای متمادی در کسوت عضویت هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منشأ خدمات ارزشمندی بودند.

از خداوند متعال رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان خواستارم.

محمد مهدی طهرانچی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی

***

 تسلیت آذری جهرمی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

انالله و انا الیه راجعون

برادر ارجمند، جناب آیت الله حاج سیدحسن خمینی -دام عزه-

درگذشت عالم بزرگوار، آیت الله موسوی بجنوردی را به جنابعالی و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و  برای روح آن فقیه فقید، از درگاه احدیت رحمت بیکران و علو مقام  طلب میکنم. 

محمدجواد آذری جهرمی

۶/اسفندماه/۱۴۰۲

***

تسلیت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم و فقیه بزرگوار آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی موجب تاثر و تأسف گردید.

این ضایعه را به بیت مکرم، عموم شاگردان و علاقمندان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال علو درجات، رحمت و رضوان الهی برای آن عالم جلیل القدر مسالت دارم.

محمدحسین موسی پور

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

***

 تسلیت آیت الله العظمی دستغیب به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم 

حضرت آیت‌الله سید‌حسن خمینی دامت برکاته

ارتحال عالم متقی مرحوم آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی که از یاران با وفای مرحوم امام خمینی ره بودند را به جنابعالی و خانواده و بستگان ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و حشر با اولیاء گرامش ائمه معصومین علیهم‌السلام و برای بازماندگان اجر و صبر خواستارم. 

سید‌علی‌محمد دستغیب

۱۴۰۲/۱۲/۰۷

***

تسلیت مدیریت و کارکنان موسسه و بیت حضرت امام (ره) در شهرستان خمین به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ 

محضر حضرت آیت الله سید حسن آقا خمینی یادگار گرانقدر امام (ره) 

فقدان جانگداز رحلت عالم ربانی و یار دیرین حضرت امام (ره) حضرت آیت ا.. سید محمد موسوی بجنوردی (ره)  موجب تاثر و تالم گردید 

خاموش شدن این شمع نورانی را به شما و بیت معزز ایشان  تسلیت عرض نموده، از خداوند یکتا علو درجات آن بزرگوار در بهشت أعلا و مزید فضل و رحمت پروردگار بی همتا برایشان و طول عمر بازماندگان همراه با سلامتی و حسن عاقبت شان را از درگاه ایزد منان مسئلت می نماییم.

مدیریت و کارکنان موسسه و بیت حضرت امام (ره) در شهرستان خمین

***

پیام تسلیت محمد اشرفی اصفهانی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

 

اشرفی

 

***

 تسلیت حسین انصاریان به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در پیامی به  حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی درگذشت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی را تسلیت گفت:

جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی دامت توفیقاته

سلام علیکم و رحمه الله

رحلت ابوالزوجه مکرم مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمد بجنوردی اعلی الله مقامه را به جنابعالی، بیت مکرم و همه بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم. برای بازماندگان از محضر مبارک ربوبی صبر و اجر و برای مرحوم آیت الله بجنوردی علو درجات و رحمت واسعه الهی را مسئلت می نمایم.

فقیر حسین انصاریان، ۱۵ شعبان المعظم ۱۴۴۵

***

تسلیت آیت الله کروبی به سید حسن خمینی

 به گزارش جماران، در پی درگذشت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، آیت الله مهدی کروبی امشب در تماس تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی این ضایعه را به وی و سایر بازماندگان تسلیت گفت.

***

 تسلیت علی اکبر صالحی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات المومن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شی

محضر استاد بزرگوار جناب دکتر بجنوردی

ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله بجنوردی را خدمت جنابعالی و اهل علم  تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح بلند ایشان علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی و برای برای بازماندگان مکرم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

اللهم تغمده بواسع رحمتک و رضوانک واسکنه فسیح جناتک

علی اکبر صالحی

***

پیام تسلیت آیت الله حیدری یزدی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی 

بسم الله الرحمن الرحیم 

(إنا لله وإنا إلیه راجعون)

درگذشت صدیق گرانقدر و عالم متقى آیةالله آقاى سید محمد بجنوردی (رحمةالله تعالى علیه) که سابقه علاقه فیمابین با ایشان به دوران تحصیل در نجف اشرف برمى گردد، موجب تأسف و تألم عمیق گردید.

اینجانب این مصیبت را به همه علاقمندان به این عالم عامل على الخصوص خاندان محترم بجنوردی و بویژه به داماد مکرم ایشان جناب آیت الله سید حسن خمینی تسلیت عرض نموده، و براى آن فقید سعید علوّ مقام و رحمت و رضوان الهى، و براى بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل را مسألت مى‌نمایم

۱۵شعبان ۱۴۴۵

 سید علیرضا حیدری یزدی

***

 تسلیت آیت الله علیدوست به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

باسمه تعالی

جناب مستطاب آیت الله حاج سید حسن خمینی زید عزکم

بعد التحیة و السلام

رحلت فقیه فقاهت معاصر جناب آیت الله سید محمد بجنوردی - قدس سره - به جناب عالی، برادر بزرگوار ایشان جناب آقای دکتر سید محمدکاظم بجنوردی سلمه الله تعالی، خانواده محترم شما و ایشان تسلیت عرض میکنم.

قم 

حوزه علمیه 

ابوالقاسم علیدوست

هفتم اسفندماه 1402

***

 

22

 

 ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

ارتحال عالم جلیل القدر، آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی را تسلیت می گویم.

او در سال ۸۴ به اتفاق آراء داوران‌ ما به عنوان چهره ماندگار در رشته فقه و حقوق برگزیده شد.

در مراسم پایانی نیز سخنرانی عالمانه و خوبی کرد. روحش شاد!

ای کاش این‌مراسم هیچگاه متوقف و تعطیل نمی شد.

***

تسلیت آیت الله فاضل لنکرانی به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب مستطاب آیت الله آقای حاج سیدحسن خمینی دامت برکاته 

ارتحال دانشمند مکرم و فقیه حقوق دان آیت الله آقای حاج سیدمحمد موسوی بجنوردی رحمه الله علیه را به جنابعالی و همه بازماندگان خصوصاً فرزندان و همسرمکرم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

آن عالم محقق که محضر بزرگان از فقهاء و اساطین حوزه علمیه نجف خصوصاً حضرت امام خمینی قدس سره را درک نموده بود، یکی از آشنایان و آگاهان مکتب فقهی و اصولی امام رضوان الله علیه بود ایشان بر همین اساس در اوائل نهضت مقدس اسلامی ایران در مناصب خطیر و مهم حضور یافت، نقش عالمانه و موثر در دانشگاه ها و تبیین مبانی صحیح و دقیق حقوقی و تالیفات متعدد از جمله نقاط درخشان حیات علمی این شخصیت است. 

از خداوند متعال رحمت واسعه برای ایشان و صبر و اجر جهت همه مصیبت زده گان را خواستارم.

اعزکم الله 

محمد جواد فاضل لنکرانی 

۱۴۰۲/۱۲/۷

***

تسلیت بیت مرحوم آیت الله شاه آبادى به سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله اقای حاج سیدحسن خمینی زیدعزه

مصیبت وارده ارتحال حضرت آیت الله آقای حاج سید محمدبجنوردی (ره) را به جنابعالی و خانواده محترم و بیت مکرم سیدالطائفه مرحوم آیت الله العظمی حاج سیدابوالحسن اصفهانی اعلی الله مقامه الشریف تسلیت عرض نموده، رحمت ومغفرت برای آن فقید سعید و صبر واجر برای بازماندگان خاصه آقازادگان مکرم و حضرت حجةالاسلام آقای سیدمصطفى بجنوردى از خداوند متعال خواستاریم.

انالله وانا الیه راجعون

بیت مرحوم آیت الله شاه آبادى

الاحقرمحمدرضا شاه آبادى

١٤٠٢/١٢/٧

***

تسلیت رضا داوری اردکانی

باسمه تعالی

حضرت آیت الله آقای سیدحسن خمینی (دام عزه)

با اظهار نهایت تأسف و همدردی مصیبت درگذشت حضرت آیت الله آقای سید محمد موسوی بجنوردی را به جنابعالی و همسر گرامیتان و به همه منسوبان آن فقید گرانمایه تسلیت عرض می کنم.

خداوند ایشان را که از برکات زمان بودند رحمت کند و به بازماندگان صبر و سلامت عطا فرماید.

رضا داوری اردکانی

۷ اسفند ۱۴۰۲

***

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.