در این دیدار‌ها حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌‌ ویژه رییس‌جمهور ایران در امور افغانستان و مقام های پاکستانی درباره موضوعات دوجانبه و تحولات مهم امنیتی منطقه به ویژه ردپای قوی گروه‌های تروریستی جهان که تهدید برای کُل منطقه است و وخامت وضعیت امنیتی افغانستان گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش جماران؛ حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌‌ ویژه رییس‌جمهور ایران در امور افغانستان به هدف گفت‌و‌گو با وزیر خارجه و دیگر مقام‌های پاکستان وارد این کشور شده است. 

او روز گذشته (یک‌شنبه،۲۴ دی) در رأس یک هیأت سیاسی به دعوت آصف علی خان دُرانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان وارد اسلام‌آباد شد. 

در این دیدار‌ها دو طرف درباره موضوعات دوجانبه و تحولات مهم امنیتی منطقه به ویژه ردپای قوی گروه‌های تروریستی جهان که تهدید برای کُل منطقه است و وخامت وضعیت امنیتی افغانستان گفت‌و‌گو کردند.

قمی با جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز دیدار کرده و گفته‌اند که در حال حاضر پاکستان و ایران نگرانی مشترکی در مورد وضعیت افغانستان دارند و روابط دیپلماتیک قوی را با این کشور حفظ می‌کنند.

قابل ذکر است که جمهوری اسلامی و پاکستان با وجود داشتن روابط مثبت با طالبان، این دو کشور در مورد استفاده از خاک افغانستان برای تروریسم علیه کشورهای متبوع خود ملاحظات جدی داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.