پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پس از نشست تسریع روند پیگیری حقابه هیرمند در سیستان و بلوچستان؛

امیرعبداللهیان: طرف افغانستانی درمورد حقابه هیرمند مدعی شده سدِ روی آن آب کافی ندارد

امیرعبداللهیان وزیر خارجه گفت: {به طرف افغانستانی} گفتیم باید تیم فنی ایران از سد بازدید کند و بر مبنای آن قضاوت شود که آب در سد وجود دارد یا نه. درخواست روشن ما از طرف افغانستانی این است که تا زمان از دست نرفته دریچه‌های سد را باز کند.

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از نشست تسریع در روند پیگیری حقابه هیرمند در استان سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه امشب فرصت شد که دغدغه ها، پیشنهادات و انتقادات و درد و دل و سخن بر حق مردم سیستان را بشنویم.

وی افزود: طرف افغانستانی مدعی است که سد از آب کافی برخوردار نیست که گفتیم طبق عهدنامه سال 1351باید یک تیم فنی این موضوع را بررسی کند که اسامی تیم فنی خود را به طرف مقابل اعلام کردیم تا مورد را بررسی کنند.

 

کاظمی قمی: حقابه هیرمند از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی است

نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در افغانستان هم گفت: حقابه رودخانه هیرمند از کشور افغانستان به طور جد از طریق دیپلماسی در حال پیگیریست و این مساله یکی از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور است.

کاظمی قمی گفت: برای پیگیری حقابه هیرمند ما از تمام ظرفیت‌های خودمان استفاده می‌کنیم تا حقابه تامین شود و این مساله در اولویت دستگاه دیپلماسی و مسوولان دست‌اندرکار است.

وی گفت: نیاز است تا جامعه نخبگانی ما در رابطه با حقابه هیرمند ورود کنند و با کار کارشناسی این مساله دنبال شود.

حجم ویدیو: 2.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:38
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.