داود منظور – رییس سازمان برنامه و بودجه به جماران گفت: سرجمع افزایش منابع مالیاتی چیزی در حدود 35 تا 40 درصد افزایش است که به طور معمول در فرآیند مالیاتی هر ساله اتفاق می افتد و فشار جدیدی به مردم وارد نخواهد کرد.

داود منظور – رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی – در حاشیه جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگار جماران درباره افزایش مالیات ها در سال آینده گفت: منابع حاصل از مالیات ها در سال آینده  50 درصد افزایش یافته است این 50 درصد هم منابع اش مشخص است اول این که مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده یک درصد افزایش می یابد و منابع حاصل از آنها به 50 هزار میلیارد تومان می رسد. علاوه بر این برخی از معافیت های مالیاتی برای سال آینده حذف شده است از جمله معافیت مالیاتی شرکت های معدنی و پتروشیمی که معافیت مالیاتی شان بر اساس تفسیری از قانون از 10 سال به 20 سال افزایش یافته بود و با اصلاح مجلس آن معافیت ها به ده سال محدود شده است و منابع حاصل از این حذف معافیت مالیاتی هم به حدود 40 هزار میلیارد تومان می رسد.

او با بیان این که «سرجمع این افزایش منابع مالیاتی چیزی در حدود 35 تا 40 درصد افزایش است که به طور معمول در فرآیند مالیاتی هر ساله اتفاق می افتد و فشار جدیدی به مردم وارد نخواهد کرد.»، تاکید کرد: قانون مالیاتی تغییر نکرده و پایه مالیاتی جدیدی هم نداریم و نرخ ها هم تغییر نمی کند بنابراین فشار مالیاتی جدیدی به مردم وارد نخواهد شد البته طبیعتا با افزایش قیمت ها و تورم در کشور مالیات ها هم افزایش می یابد یعنی اگر کسی در سال گذشته سودش 100 میلیارد بوده و امسال به دلیل تورم 130 میلیارد  سود کرده است مالیاتش افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره کسری بودجه سال آینده دولت هم گفت: ما دو نوع کسری بودجه داریم. کسری آشکار و کسری پنهان. کسری بودجه آشکار یعنی میزان مصارف بیش از منابع باشد و لاجرم دولت باید اوراق مشارکت تهیه و بفروشد و دولت برای سال آینده برای تامین منابع دولت 250 هزار میلیارد تومان فروش اوراق برای لایحه پیش بینی کرده ایم.

او درباره کسری بودجه پنهان هم گفت: تمام تلاش خود را کرده ایم آنچه در لایحه آمده فاقد بیش برآوردی باشد از این جهت جهت ادعا داریم لایحه دولت فاقد بیش برآورده و کسری بودجه پنهان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.