داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بخش کشاورزی، حمل و نقل عمومی، نقل و انتقال اموال غیرمنقول از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند و لذا نباید نمایندگان نگرانی برای افزایش تورم و فشار به جیب کم‌درآمدها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار جماران؛ در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

اگر نمایندگان مجلس به کلیات لایحه رای بدهند، حتماً رای به جزییات آن نیست و در جلسات کمیسیون تلفیق سعی خواهیم کرد که تمام نگرانی‌هایی را که مخالفان کلیات بودجه مطرح کردند برطرف کنیم.

همه تلاش می‌کنیم سال آینده را از ابتدای فروردین در چارچوب احکام برنامه هفتم به صورت پر قدرت شروع کنیم و سالی متفاوت و استثنایی را با هم رقم خواهیم زد.

 آن‌ چیزی است که دولت از بودجه عمومی تخصیص می‌دهد. در بودجه عمومی اعتبارات تملک را ۳۷۵ همت در نظر گرفته‌ایم که نسبت به مصوب سال کاری افزایش نداشته‌ است اما نسبت به عملکرد امسال، با توجه به عدم تحقق منابع، ۴۳ درصد رشد داریم. 

 ۲۰۰ همت منابع برای واحدهای خرد و واحدها و مشاغل و کسب و کارهای کوچک و متوسط پیش‌بینی کرده‌ایم.

یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای شرکت‌های دولتی را برای صرف امورات مربوط به جوانی جمعیت، رشد و شکوفایی بانوان و اردوهای زیارتی و موضوعات قرآنی و فرهنگی و گلزار شهدا و تکریم شهدا در نظر گرفته‌ایم.

در موضوع مربوط به کالاهای اساسی برای اطمینان نمایندگان مجلس معادل ۱۵ میلیارد دلار برای تامین ۱۰ کالای اساسی مورد نیاز مردم اختصاص داده‌ایم.

در موضوع مربوط به کالاهای اساسی برای اطمینان نمایندگان مجلس معادل ۱۵ میلیارد دلار برای تامین ۱۰ کالای اساسی مورد نیاز مردم اختصاص داده‌ایم.

در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان نگرانی‌هایی وجود داشت اولا که بودجه دو مرحله‌ای است و قطعا در بخش مصارف که مرحله دوم به مجلس شورای اسلامی آورده می‌شود از نظرات نمایندگان استفاده خواهد شد.

ما منابع درآمدی دولت را بازنگری کردیم رشد منابع نسبت به سال گذشته فقط ۱۸ درصد است البته نسبت به عملکرد سال جاری ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم و نسبت به‌ آنچه مصوب شده است ۱۸ درصد رشد پیش‌بینی شده است. 

به نمایندگان می‌گویم در خصوص مالیات نگران نباشند به کلیات بودجه رای بدهند ما در جزییات در خدمت شما بوده و قطعا با مذاکره مسائل قطعی خواهد شد.

در بخش کشاورزی، حمل و نقل عمومی، نقل و انتقال اموال غیرمنقول از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند و لذا نباید نمایندگان نگرانی برای افزایش تورم و فشار به جیب کم‌درآمدها  داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.