گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: همه تلاش‌ها برای فراهم شدن زمینه‌های مشارکت پرشور مردم باید صورت گیرد

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، به جماران گفت: در حوزه فرهنگی هر کاری که می‌شد انجام داد تا الآن شده و بعد از این هم هر کاری که بشود انجام داد تا مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند، همه ما موظف هستیم انجام بدهیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تأکید بر اینکه مشارکت در انتخابات حق و تکلیف مردم است، گفت: در حوزه فرهنگی هر کاری که می‌شد انجام داد تا الآن شده و بعد از این هم هر کاری که بشود انجام داد تا مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند، همه ما موظف هستیم انجام بدهیم.

سپهر خلجی در گفت‌‎وگو با خبرنگار جماران، در خصوص شایعات مبنی بر پایین بودن میزان مشارکت در انتخابات امسال، اظهار داشت: مشارکت هم حق مردم است و هم از یک جهت تکلیف آنها است؛ برای اینکه به سرنوشت خودشان مربوط می‌شود. فردا اگر گفتند چرا مجلس این طور است یا چرا فلان جا این طور است، خودشان نیامده‌اند؛ مردم حتما باید شرکت کنند و ان شاء الله شرکت می‌کنند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: همه تلاش‌ها باید صورت بگیرد که زمینه‌های مشارکت پرشور مردم فراهم شود؛ هر اقدامی که می‌شود انجام داد، باید صورت بگیرد. خصوصا در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اگر مانعی برای مشارکت مردم وجود دارد باید آن را برطرف کرد. به ویژه انتخابات‌های مجلس معمولا پرشور است و به لطف الهی امسال هم همین طور خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اقداماتی که دولت باید برای بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات انجام بدهد، گفت: باید موانع را برطرف کند و یکی از موانعی که دولت برطرف کرد، این است که می‌دانید که امسال رقم کم سابقه‌ای در کل تاریخ انقلاب ثبت‌نام کردند. دولت تسهیل کرد و به جای اینکه بگوید به فرمانداری بروید، گفت از طریق اینترنت هرکسی می‌خواهد ثبت‌نام کند.

خلجی با تأکید بر اینکه همه اینها بستر تسهیل است، تصریح کرد: بخش فنی اقدامی انجام داد که حضور را تسهیل کند. در حوزه فرهنگی هر کاری که می‌شد انجام داد تا الآن شده و بعد از این هم هر کاری که بشود انجام داد تا مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند، همه ما موظف هستیم انجام بدهیم. چون مشارکت یک مسأله جدی و مورد مطالبه مقام معظم رهبری است. ایشان چهار محور رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت را مشخص کردند.

وی با اشاره به اینکه متولی هر چهار محور مورد تأکید رهبری وزارت کشور است، اظهار داشت: در حوزه سلامت انتخابات از بعد نظارتی کار بسیار جدی انجام شده، در بحث رقابتی شدن جلسات مختلفی خود آقای وزیر کشور با گروه‌های سیاسی داشتند، زمینه مشارکت هم که مهیا است و ان شاء الله به همین میزان که ثبت‌نام کم سابقه است، حضور مردم هم فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.