پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری همایش وکلای شرعی امام خمینی(س)؛

آیت‌الله مقتدایی: همایش وکلای امام احیای زحمات امام و وکلای ایشان است

آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)، گفت: نمایندگان و وکلای امام زحمات زیادی را کشیده اند تا انقلاب به ثمر برسد. اینها در سال‌های اختناق و خفقان برای همراهی با امام خمینی(س) فشار زیادی را متحمل شدند و همایش وکلای امام احیای زحمات امام و وکلای ایشان است.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم و اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س) با آیت الله مرتضی مقتدایی دیدار کردند.

به گزارش جماران، آیت الله مرتضی مقتدایی در این دیدار با اشاره به اهمیت همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)، گفت: نمایندگان و وکلای امام زحمات زیادی را کشیده اند تا انقلاب به ثمر برسد. اینها در سال‌های اختناق و خفقان برای همراهی با امام خمینی(س) فشار زیادی را متحمل شدند و همایش وکلای امام احیای زحمات امام و وکلای ایشان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیان زحمات یکی از وکلای به نام و معروف  امام در اصفهان یعنی مرحوم آیت‌الله سید حسین خادمی پرداخت و افزود: او خود در ردیف علما و مراجع آن بود و از هیچ کمکی برای امام مضایقه نکرد و در نزد امام جایگاه ویژه‌ای داشت به حدی که در سال 58 پس از ورود امام به ایران جمعی از علما برای دیدار امام خمینی(س) به قم مشرف شده بودند و حضرت امام وقتی شنیدند آقای خادمی می‌خواهند به دیدارشان بیایند، فرموند من باید به دیدار ایشان بروم و در منزل ما به دیدار آقای خادمی آمدند و بسیار از ایشان تجلیل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)، گفت: تا به امروز حدود 1200 نفر از وکلای امام در طی این همایش شناسایی شده‌اند و امید می رود که وکلای بیشتری در ادامه این همایش و پس از آنان نیز شناسایی شوند. از این تعداد حدود 80 نفر  در قید حیات هستند که ان شاءالله  18 آبان ماه در ضمن همایشی از آنها و منسوبین وکلای مرحوم تقدیر به عمل می‌آید. 

همچنین حجت الاسلام و المسلمین مهدی حاضری در خصوص اسناد این همایش، گفت: بحمد الله در این همایش 300 نامه منتشر نشده و 150 دستخط اجازه نامه امام به دست ما رسیده است که بناست در نمایشگاه همایش ارائه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.