حزب همبستگی ایران اسلامی طی بیانیه ای، طوفان الاقصی را حاصل 70 سال تحمل اشغالگری در سایه سکوت و رفتار تبعیض آمیز برخی جوامع بین المللی در مقابل ظلم، جنایت و تضییع حقوق اولیه دانست و اعلام کرد: هرگونه اعمال خشونت علیه غیرنظامیان به خصوص زنان و کودکان را از سوی طرف های درگیر، موجب تداوم چرخه خشونت و تثبیت افراط گرایی و نفرت آفرینی می داند.

به گزارش جماران؛ در متن کامل این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تصور آنکه خشم عمیق یک ملت، پس از 70 سال تحمل اشغالگری، آن هم در سایه سکوت و رفتار تبعیض آمیز برخی جوامع بین المللی در مقابل ظلم، جنایت و تضییع حقوق اولیه اش، به طوفانی سهمگین تبدیل نگردد، توقعی غیر منطقی و حتی برخلاف فطرت انسانی، تجربه تاریخی و وعده الهی است.

آنان که ریشه های شکل گیری طوفان الاقصی در غزه را فراموش کرده اند و این روزها سعی در مظلوم جلوه دادن چهره ظالم شناخته شده دهه های اخیر یعنی رژیم صهیونیستی دارند، ظلم آشکاری را جاهلانه تحریف می کنند که بیش از هفت دهه است که در پیش چشمان جامعه جهانی هر روز تکرار شده است.

در تمام این سال ها، جنایت و مصیبتی را نمی توان تصور کرد که رژیم اسراییل  بر سر مردم مظلوم فلسطین، آوار نکرده باشد. از اشغال سرزمین و ویران کردن خانه و کاشانه مردم گرفته تا کشتار زنان و کودکان و به اسارت بردن جوانان و آواره کردن صدها هزار خانواده فلسطینی که در آرزوی بازگشت به سرزمین مادری شان روزگار می گذرانند.

عملیات غافلگیرکننده نیروهای فلسطینی که این روزها جهانیان را به تحیر واداشته است و ارتش و سیستم های امنیتی و اطلاعاتی طرف مقابل را به چالش جدی کشانده علیرغم برخی اقدامات خشونت بار، و البته غیرقابل توجیه و تاسف آور، فوران خشم فروخورده و حق دفاع مشروعی است که نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده و اینک خود را به عنوان یک نیروی بازدارنده در معادلات منطقه ای نمایان ساخته است.

حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن احترام به آرمان ها و حقوق قانونی و مشروع مردم فلسطین و اعلام انزجار از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در سالیان گذشته و تقبیح معیارهای دوگانه قدرت های جهانی و نهادهای بین المللی در مواجهه با اشغالگری ها و ظلم مستمر این رژیم، هرگونه اعمال خشونت علیه غیرنظامیان به خصوص زنان و کودکان را از سوی طرف های درگیر، موجب تداوم چرخه خشونت و تثبیت افراط گرایی و نفرت آفرینی می داند.

حزب همبستگی ایران اسلامی با آرزوی برقراری صلحی پایدار که حقوق فلسطینیان در آن به رسمیت شناخته شود، خواهان اقدام عاجل سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد برای متوقف کردن حملات وحشیانه ارتش اسرائیل علیه غیرنظامیان و شکسته شدن محاصره ظالمانه غزه است که می تواند به یک نسل کشی و فاجعه بشری غیرقابل جبران منتهی شود.

حزب همبستگی ایران اسلامی، مواضع اخیر نظام  در خصوص اعلام صریح عدم دخالت ایران در حوادث اخیر را حامل پیامی آشکار برای جهانیان و موجب کنارکشیده شدن پای کشورمان از یک مناقشه منطقه ای و جهانی دانسته و امیدوار است که بسیاری از  مسئولان و صاحبان تریبون های رسمی و عمومی مبتنی بر منافع ملی کشور ،  در اظهارات و اقدامات خود، از سیاست های مداخله جویانه پرهیز و از بیان سخنان نسنجیده و احساسی و برخلاف منافع ملی بپرهیزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.