حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران با اشاره به شخصیت مرحوم دکتر سید عبدالصالح جعفری تصریح داشت: این فارغ التحصیل دانشگاه و دانش آموخته حوزه که با بهره شایسته از بهره علمی و استعداد، بعد از پایان تحصیلات در علوم اسلامی، فقه، فلسفه، کلام و اخلاق کار متراکم علمی انجام داد تا جایی که حضرت آیت الله جوادی آملی از او به عنوان یک دانشمند یاد می‌کند. این لقب به علت دانش فقهی و کلامی اوست و می‌توان او را یک چهره حوزوی و دانشگاهی با ظرفیت قابل قبول از دانسته‌های علمی، منزلت اخلاقی و رفتار او دانست.

به گزارش جماران؛ مراسم یادبود سید عبدالصالح جعفری فرزند سرلشگر سیدمحمد سعید جعفرى و دبیرکل سابق جامعه اسلامی دانشجویان و مدیر سابق فرهنگی، اجتماعی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیرکرسی فقه پزشکی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهره های دانشگاهی و حوزوی، شخصیت های سیاسی و اجتماعی، نمایندگان مجلس و با حضور علی لاریجانی مشاور رهبر انقلاب اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور،  سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،  سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همراهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در پی پاسداشت مقام علمی این بزرگوار، در مسجد این دانشگاه برگزار گردید.

 

یادبود دکتر سید عبدالصالح جعفری در مسجد دانشگاه تهران (6)

 

یادبود دکتر سید عبدالصالح جعفری در مسجد دانشگاه تهران (7)

 

یادبود دکتر سید عبدالصالح جعفری در مسجد دانشگاه تهران (9)

 

یادبود دکتر سید عبدالصالح جعفری در مسجد دانشگاه تهران (10)

 

یادبود دکتر سید عبدالصالح جعفری در مسجد دانشگاه تهران (11)

 

یادبود دکتر سید عبدالصالح جعفری در مسجد دانشگاه تهران (2)

 

یادبود دکتر سید عبدالصالح جعفری در مسجد دانشگاه تهران (3)

 

یادبود دکتر سید عبدالصالح جعفری در مسجد دانشگاه تهران (4)

 

یادبود دکتر سید عبدالصالح جعفری در مسجد دانشگاه تهران (5)

 

یادبود دکتر سید عبدالصالح جعفری در مسجد دانشگاه تهران (8)

 

جعفری مصداق یک چهره حوزوی، دانشگاهی با ظرفیت قابل قبول از دانسته‌های علمی و منزلت اخلاقی

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران ضمن ادای احترام به اساتید و دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از مقام شامخ سرلشگر سید محمد سعید جعفری و فرزند تربیت یافته او دکتر سید عبدالصالح جعفری که در محضر مادر بزرگواری که برای تربیت فرزند خود، عمرش را سپری کرد تجلیل به عمل آورد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شخصیت مرحوم دکتر سید عبدالصالح جعفری تصریح داشت: این حادثه جانکاه و رحلت به معنای واقعی، یک کلمه تاسف بار است که موجب تاثر شدید خانواده محترم و دوستان ارجمند و کسانی که از نزدیک با این بنده صالح خدا آشنا بودند گردید. در دورانی که مفتخر به حضور در دانشگاه علوم پزشکی تهران بودم، در مجموعه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه، شاهد فعالیت ایشان بودم.

ابوترابی فرد خاطر نشان داشت: این فارغ التحصیل دانشگاه و دانش آموخته حوزه که با بهره شایسته از بهره علمی و استعداد، بعد از پایان تحصیلات در علوم اسلامی، فقه، فلسفه، کلام و اخلاق کار متراکم علمی انجام داد تا جایی که حضرت آیت الله جوادی آملی از او به عنوان یک دانشمند یاد می‌کند. این لقب به علت دانش فقهی و کلامی اوست و می‌توان او را یک چهره حوزوی و دانشگاهی با ظرفیت قابل قبول از دانسته‌های علمی، منزلت اخلاقی و رفتار او دانست.

امام جمعه موقت تهران افزود: دکتر نبوی در ارتباط نزدیک، او را به عنوان بنده صالح، مراقب و آراسته در کنار دانش و علم متعهد به علم یاد می کند و دوستانی که مواضع او را از نزدیک بررسی می‌کردند او را یک بنده صالح یاد می‌کنند، در کنار یک ظرفیت علمی از یک التزام دینی در طول حیات کوتاه و پرثمر خویش بهره گرفته بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دست نوشته های این شخصیت دینی و علمی افزود: در نوشته‌های خود تاکید بر صداقت داشت یعنی اینکه اعتقاد بر حق داشت، کلامش، سخنش، رفتارش، مبانی اعتقادیش، انطباق بر صدق و حق بود. وظیفه و تکلیف قطعی داشت و بر اساس حق و باورهای علمی و قطعی خود گام برمی‌داشت. علمش، باورهای او را تصدیق می‌کند. مراقب بود که اهل صدق باشد، گواه بر این بودند که انسان صادقی است.مادر ایشان بیش از همه ما متاثر است، زیرا فرزند خود را می‌شناسد، شخصیت علمی دینی اخلاقی او را بیشتر می‌شناسد، اما مهم این است که انسان، خوب زندگی کند و خوب از دنیا برود، مقدار حضور ارزش ندارد، کیفیت حضور ارزش دارد. 

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به لزوم برخورد با افرادی که باعث تضییع حق ایشان در دانشگاه شدند گفت: او اقتدا به پدرش نمود شهیدی که با عمر کوتاه و بسیار پرثمر خود به گفته معاون قوه قضاییه آقای صادقی هم پدر مظلوم واقع شد و هم پسر. پدر در تاسیس سپاه کردستان و برادر عزیز ما نیز در دانشگاه، مظلوم واقع شده است، باید پیگیری شود و جامعه دانشگاهی از این اتفاق متاثر است. شخصیت‌هایی از بیت مقام معظم رهبری و شخصیت‌هایی که او را می‌شناختند پیگیر این موضوع هستند.خداوند را ما را قدرشناس قرار بدهد.

 

به گزارش جماران؛ مراسم بزرگداشت دانشمند فرهیخته دکتر سید عبدالصالح جعفری مسئول راه‌اندازی و دبیر کرسی فقه پزشکی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی و فرزند سردار رشید اسلام شهید سید محمد سعید جعفری با حضور جمعی از استادان بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه ادیان، علما و فضلای حوزه علمیه، مسئولین سیاسی و قضایی، نمایندگان مجلس، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور، امام جمعه موقت تهران حجه السلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد و جمعی از علاقمندان به این شخصیت نخبه علمی کشور در تهران برگزار گردید.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران این مراسم با نماهنگی از صدای ماندگار شهید سرلشگر سید محمد سعید جعفری و مرحوم دکتر سید عبدالصالح جعفری و پیام رهبر انقلاب اسلامی در وصف پدر شهید ایشان آغاز شد.

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیان سخنانی از این شخیت علمی کشور و زنده نگه داشتن نام و یاد سید عبدالصالح جعفری، به بیان جایگاه و ارزش علمی ایشان پرداخت.

در ادامه  باقر لاریجانی از اساتید دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به شخیت ایشان و لزوم اهمیت برخورد مناسب با نخبگان گفت: ایشان حائز رتبه ۷۰ کنکور بود که در همان زمان با ورود به دانشکده پزشکی، دغدغه های علوم انسانی در وی زیاد بود. ایشان بعد از اتمام دوره پزشکی در تهران با رفتن به شهر قم، دوره PHD  خود را گذارد و با ورود به مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی شروع به فعالیت نمود. ایشان دوره چهارم فقه و اصول را هم با موفقیت به پایان رساند .

لاریجانی افزود: دغدغه های ایشان کم نظیر بودند و سابقه درخشانی داشت و هجران فقدان همچنین شخصیتی، حقیقتا سخت است.هرگاه چهره خندان و دل امیدوار ایشان را می دیدم جز پاکی و راستی و پرواز در آسمان اندیشه چیز دیگری در ذهن نداشت.

او با صداقت زیست و بهشت برین جایگاه اوست

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هادی صادقی معاون  فرهنگی قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با بهره گیری از آیه ۴۶ سوره سبا (قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَهٍ أنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی‌ وَ فُرادی) به اولین پیامی تاریخی امام راحل در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۳ اشاره و گفت : پیامی که امام خمینی (رحمه الله علیه) به علمای اعلام و عموم مردم ایران دادند همه را دعوت قیام به خدا نموند به شرطی که ملت یک امت واحده باشند، شهید سرلشکر سید محمد سعید جعفری در کرمانشاه جزو پیشتازان این نوع از قیام بود، خودش قیام می نمود و دیگران را هم با خود همراه می نمود.

ایشان در ادامه با اشاره به صداقت و راستی مرحوم عبدالصالح جعفری در زندگی اش گفت: روز آخرت، این صداقت است که می ماند و ایشان پای بند به این صداقت بود. او با صداقت زیست و بهشت برین جایگاه اوست .

در پایان این مراسم پرفسور فریدون جنیدی، متولی بنیاد نیشاپور و از اساتید برجسته کشور  با دست نوشته ای زیبا و روح بخش به بیان اندیشه ها و آرا این اندیشمند ایرانی ، اسلامی پرداخت و افزود: مرحوم عبدالصالح جعفری بزرگترین خدمت را به بنیاد نیشاپور و فرهنگ ایرانی نمود و هرگاه ما چهره خندان و دل امیدوار ایشان را می دیدم جز پاکی و راستی و پرواز در آسمان اندیشه چیز دیگری در ذهن نداشت . دریغ و اندوه که او می توانست چه کارها برای فرهنگ ایران انجام دهد. این عبدالصالح که من افتخار می کنم او به من به دید پدر می نگریست ضمن اینکه از فعالیت های دینی و دانش روز برخوردار بود، در زمینه فرهنگ ایرانی ازهمان زمان دانشجویی فعالیت زیادی داشت و در برگزاری جلسات و کرسی های تدریس،  بزرگترین سالن های دانشکده پزشکی را به این امر اختصاص می دادند.

گفتی است پیکر دکتر سید عبدالصالح جعفری پزشک عمومی و دارای مدرک دکتری تخصصی فلسفه دین و از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و تنها یادگار فرزند شهید سرلشکر سید محمد سعید جعفری بودند که به علت عارضه قلبی دار فانی را وداع گفته بود، در یازدهیمن روز مهرماه ۱۴۰۲ به روی دستان مردم قدرشناس کرمانشاه به خاک سپرده شد و فردا هجدهم مهر ماه مراسم یادبود و بزرگداشتی از ساعت یازده الی دوازده در مسجد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.