حجت‌الاسلام و المسلمین محمود رستگاری، سخنران مراسم شب 28 ماه صفر حرم مطهر امام خمینی(س)، گفت: خیلی‌ها از رفع مشکلات و کاهش تورم می‌گویند، اما کجا باید مشخص شود؟ در عمل، باید در سفره مردم حل مشکلات دیده شود. قرآن می‌فرماید کسانی که ناله و درد مردم را نمی‌شنوند، کسانی که مشکلات را می‌بینند و دم فرو بسته‌اند و کسانی که می‌دانند برای اداره یک جامعه به خردورزی، اندیشیدن، تدبیر و عقل نیاز است و توجه نمی‌کنند، شرورترین افراد نزد خدا هستند.

همزمان با شب 28 صفر مراسم عزاداری رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود رستگاری طی سخنانی در این مراسم گفت: قرآن شریف بهترین و قوی‌ترین منبع و مأخذ برای سخن گفتن از پیامبر(ص) است. عجیب است که تمام مراحل حیات نورانی نبی اعظم اسلام(ص) در قرآن مطرح شده و حتی جالب است که تولد پیامبر(ص) و مکانی که ایشان در آن متولد شد هم درقرآن آمده و خدا می‌فرماید «به این شهر قسم می‌خورم؛ در حالی که ولادت تو در این شهر است». از این آیه برداشت می‌شود که کرامت و شرافت مکه به خاطر وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) است.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در مدینه نظام سیاسی اسلام را تشکیل داد، افزود: یادم هست سال 60 که به عنوان روحانی کاروان مکه بودیم، جایی نشسته بودیم که گنبد خضراء پیامبر(ص) دیده می‌شد. رادیو را که باز کردیم، دیدیم امام امت صحبت می‌کند. شنیدم که امام می‌فرماید این رسول الله(ص) برای انجام رسالت خود آنقدر زجر دید، تعبیر امام این بود که یک لحظه هم پیامبر(ص) راحتی در این دنیا ندید و تمام لحظات این 23 سال رنج و درد کشید. مخصوصا آیات مکیه نشان می‌شود نارواهایی که می‌گفتند، تهت‌هایی که می‌زدند و نسبت‌های نادرستی که به رسول خدا(ص) می‌دادند.

وی ادامه داد: خداوند متعال 19 بار به پیامبر(ص) خطاب می‌کند و می‌فرماید «صبر کن». حتی در تفسیر نوین مرحوم محمدتقی شریعتی ذیل سوره مبارکه انشراح شأن نزولی را نقل می‌کند و می‌گوید یک روز فشار بر پیامبر(ص) زیاد بود و به خدا می‌فرماید که تو به هرکدام از پیامبران اولوالعزم معجزه‌ای داده‌ای و به من چه معجزه‌ای داده‌ای؟ خداوند به پیامبر(ص) خطاب کرد که آیا ما به تو شرح صدر ندادیم؟! آن بار سنگین کمرشکن را از روی دوش تو برداشتیم و نام تو را بلند و پر آوازه کردیم.

رستگاری تأکید کرد: خدا در قرآن می‌فرماید که «ای پیامبر! ما تو را رحمت للعالمین قرار دادیم». یعنی توسعه رحمت پیامبر(ص) منحصر به مسلمانان نیست و برای بشریت مایه رحمت است. سوره انفال می‌فرماید از خدا و رسول خدا(ص) اطاعت کنید و به پیامبر(ص) پشت نکنید؛ یعنی بی اعتنایی به پیامبر(ص) و دستورات ایشان و معارف نبوی نکنید. امام زمان(عج) و پیامبر(ص) از من و شما توقع ندارند؛ برای اینکه ما مفتخریم که از شیعیان و پیروان هستیم و جان و قلب ما مملو از محبت حسین(ع) و پیامبر(ص) است.

وی یادآور شد: امام خیلی دردمندانه، دلسوزانه و با یک نوای دلنشین و گوش‌نواز مطالبی را به دولت‌مردان، مسئولین، آحاد مردم و مخصوصا روحانیت حرف‌هایی می‌زدند و مطالبی می‌نوشتند. خیلی‌ها از رفع مشکلات و کاهش تورم می‌گویند، اما کجا باید مشخص شود؟ در عمل، باید در سفره مردم حل مشکلات دیده شود. قرآن می‌فرماید کسانی که ناله و درد مردم را نمی‌شنوند، کسانی که مشکلات را می‌بینند و دم فرو بسته‌اند و کسانی که می‌دانند برای اداره یک جامعه به خردورزی، اندیشیدن، تدبیر و عقل نیاز است و توجه نمی‌کنند، شرورترین افراد نزد خدا هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.