از مهمترین نکات در مورد این خبر، واکنش مثبت شمار زیادی از کاربران بود؛ به طوری که علی رغم تمام حرف و حدیث ها یا طعنه ها، در نهایت به لحاظ کمّی اکثر کامنت های ذیل پست سید احمد خمینی را کامنت های تبریک تشکیل می داد.

پایگاه خبری جماران: تولد فرزند جدید خاندان امام خمینی در روزهای اخیر، از آنجا که سوژه ای خانوادگی و عاطفی مربوط به مهم ترین بیت مذهبی و سیاسی دهه های اخیر ایران است، بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشت؛ این «سوژه شدن» عمدتا به دلیل انتخاب نام انتخاب شده برای این نوزاد یعنی «ایران» بود. 

نکته جالب بعد از این موضوع، که به نظر می رسد تاکنون مورد توجه قرار نگرفته باشد، واکنش مثبت شمار زیادی از کاربران بود؛ به طوری که علی رغم تمام حرف و حدیث ها یا طعنه ها، در نهایت به لحاظ کمّی اکثر کامنت های ذیل پست سید احمد خمینی را کامنت های تبریک تشکیل می داد. 

همچنین، در توییتر برخی کاربران موثر و شناخته شده به مخالفت با طعنه ها نسبت به نام ایران پرداختند و آن را دخالت در یک تصمیم شخصی و مصداق رفتار سرکوبگرانه تلقی کردند.

از همه اینها جالب تر، تعداد بسیار بالای لایک پست مربوط به این خبر در صفحات اینستاگرام در صفحات دو شبکه خبری فارسی زبان خارج از کشور بود.

 

photo_2023-08-30_17-00-52

 

در این صفحات اگرچه کامنت های طعنه آلود قابل توجه است، اما تعداد لایک آن پست ها در مقایسه با پست های قبل و بعد این صفحا بسیار زیاد و با فاصله فاحش است. در صفحه بی بی سی فارسی این مطلب حدود 125 هزار لایک و در صفحه ایران اینترنشنال بیش از 250 هزار لایک خورده است، اما پست های مربوط به دستگیری مهدی یراحی در یکی از این صفحات حدود 38 هزار و دیگری 158 هزار بار لایک خورده که با توجه به سمت و سوی این دو شبکه و جامعه مخاطبان آنها جالب توجه است؛ چرا که اگر کسی با نگاهی گذرا به این موضوع بنگرد ممکن است فقط مخالفت ها را ببینید، اما این ارقام حکایت از واقعیتی دیگر زیر پوست جامعه و مخاطبان رسانه های یاد شده دارد که طبعا ناشی از جایگاه امام و نام «خمینی» در معدل کلی جامعه ایران است که در چنین مواقعی خود را نشان می دهد.

 

 

photo_2023-08-30_20-11-09

 

photo_2023-08-30_20-11-11

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.