ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفت:: ضمن تأکید مجدد بر فرهنگی بودن مقوله‌ حجاب، باید بر لزوم پیگیری انجام‌ وظایف و ترک فعل‌های دستگاه‌های مختلف تأکید نمایم.

به گزارش خبرنگار جماران؛ ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفت: منحصر کردن امر به معروف و نهی از منکر در یک یا چند فرمان الهی نقض غرض حقیقت ماجرا است

وی افزود: ضمن تأکید مجدد بر فرهنگی بودن مقوله‌ حجاب، باید بر لزوم پیگیری انجام‌ وظایف و ترک فعل‌های دستگاه‌های مختلف تأکید نمایم.

ستایشی گفت: مجریان قانون حق هیچ گونه‌ تخطی از مرّ قانون را ندارند. اگر تجلی عدالت را می‌خواهیم باید به سمت‌ اجرای دقیق قانون‌ برویم.

 

آخرین وضعیت پرونده محمد امامی، حسین هدایتی، حسین فریدون، عباس ایروانی و سید محمدهادی رضوی

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: محمد امامی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی محکوم به ۲۰ سال حبس، جزای نقدی به مبلغ ۷۲۵۱ میلیارد ریال، رد مال و انفصال از خدمت شده‌ و در حال حاضر در زندان است.

حسین هدایتی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و خیانت به امانت به ۱۲ سال حبس، شلاق تعزیری و رد مال به مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان‌ محکوم شده؛ پایان حبس ایشان سال ۱۴۰۸ است و هم اکنون‌ در ندامتگاه تهران بزرگ حاضر است. بعضی وقت‌ها با نظارت مقام قضایی بیرون می‌آیند تا بتوانند اموال‌ را تأدیه کنند. همه از مرخصی قانونی استفاده‌ می‌کنند و ایشان هم استفاده کرده و اقدامات بسیار مناسبی هم در جهت‌ رد دیون خودش داشته‌ است. حدود ۲۴۲ میلیارد تومان‌ را به صورت نقد پرداخت‌ کرده‌ که‌ تقریبا معادل‌ نیمی از رد مال است‌ و معادل‌ بقیه دیون هم اموال مکفی توقیف شده‌ است.

بابک زنجانی با اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به اعدام محکوم شده و از بدو بازداشت‌ تاکنون‌ در زندان‌ حضور دارد و اقدامات‌ مربوط به رد مال وی در حال‌ پیگیری است‌ و نامبرده از یک روز مرخصی هم استفاده نکرده‌ است.

حسین فریدون به جرم رشوه محکوم به پنج سال حبس شده‌ است. با توجه‌ به‌ بیماری نامبرده، بر اساس‌ ماده‌ ۵۲۲ آیین دادرسی کیفری در تاریخ ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ به‌ مرکز درمانی اعزام شده‌ و در حال درمان است.

برای عباس ایروانی به همراه هشت نفر از کارکنان‌ گمرک به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، حکم صادر شده‌ و در فرآیند ابلاغ است.

سید محمدهادی رضوی به ۲۰ سال حبس و رد مال محکوم‌ شده‌ و از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۸ در حبس بوده‌ و در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ اعاده دادرسی وی پذیرفته شده و بر اساس‌ ماده ۴۷۸ می‌توانند توقیف حکم‌ را اجرا کنند و در حال حاضر مراتب‌ به شعبه هم‌ عرض داده‌ شده‌ و در حال‌ بررسی است.

 

 جدیدترین واکنش قوه قضاییه به ماجرای پروژه میانکاله

ستایشی در نشست خبری گفت: پروژه میانکاله بر اساس مصوبه اسفند ۹۹ هیأت وزیران صورت گرفته و محیط زیست در چند مرحله‌ مخالفت خودش را با اجرای پروژه اعلام و به لحاظ اینکه زیستگاه حیات وحش است‌ و ثبت‌ جهانی صورت‌ گرفته‌، درخواست‌ ابطال‌ مصوبه‌ را کرده‌ است.

باید به مجوز دولت احترام گذاشت. مصوبه‌ باید از طرف مرجع قانونی یا واضع مورد بررسی قرار بگیرد. انتظار داریم خود هیأت وزیران این مصوبه‌ را تعیین تکلیف کند.

 

جزییات پرونده طلاب مدرسه مکی زاهدان

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی در خصوص پرونده طلاب مدرسه مکی زاهدان گفت: ۱۳۲ نفر از اتباع بیگانه که‌ پنج نفر آنها مدرس و مابقی جزء طلاب مبتدی بودند، اتهامشان اقامت‌ غیرمجاز و جعل هویت شناسایی بوده‌ است. همه اینها به همراه خانواده محترمشان طرد شدند و در حال‌ حاضر فقط یک نفر از مدرسین فرآیند ابطال شناسنامه‌اش در حال‌ انجام‌ است‌ و بعد از اتمام کار، ان شاءالله تشریف خواهند برد.

 

 قوه قضاییه و سازمان بازرسی بر مسیرهای درآمدی و هزینه کرد باشگاه های فوتبال نظارت می کنند

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال جماران در خصوص نحوه نظارت قوه‌ قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور بر قرارداد بازیکنان فوتبال گفت: با توجه‌ به اینکه ۱۳ باشگاه صنعتی و غیره عملا متکی به بودجه عمومی هستند، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور به صراحت اصل ۱۷۴ قانون اساسی تکلیف دارند که مسیرهای درآمدی و هزینه کرد آنها را نظارت کنند.

در اساسنامه فدراسیون فوتبال هم ارکان مختلفی برای‌ اعمال‌ نظارت بر امور مختلف باشگاه‌ها پیش‌بینی شده‌ و ارکانی هم در خود فدراسیون فوتبال وجود دارد.

از راهکارهای نظارت بر باشگاه‌ها بررسی صورت‌های مالی و حسابرسی مستقل‌ در باشگاه‌ و دوم بررسی قراردادهای منعقده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.