سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه به منظور افتتاح 10 طرح تولید و انتقال برق و 2 طرح آب‌رسانی و جمع‌آوری فاضلاب، با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مقامات محلی از طریق فرودگاه شهرستان تاریخی «بم» وارد این استان شد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور به منظور افتتاح 12 طرح در حوزه آب و برق و فاضلاب، به ارزش 24 هزار و 409 میلیارد تومان، از طریق شهرستان تاریخی «بم» وارد استان کرمان شد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه به منظور افتتاح 10 طرح تولید و انتقال برق و 2 طرح آب‌رسانی و جمع‌آوری فاضلاب، با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مقامات محلی از طریق فرودگاه شهرستان تاریخی «بم» وارد این استان شد.

مهمترین طرحی که در این سفر افتتاح خواهد شد، بخش گازی 312 مگاواتی نیروگاه خودمصرف بوتیا با ظرفیت کل 450 مگاوات است که توسط شرکت فولاد بوتیای ایرانیان برای تامین برق مجتمع فولاد بوتیا و فولاد زرند احداث شده و مازاد تولید آن نیز به شبکه برق سراسری تزریق خواهد شد.

این نیروگاه دارای یکی از پیشرفته‌ترین توربین‌های کلاس F با بالاترین راندمان است و بخش بخار آن نیز به ظرفیت 138 مگاوات، طبق پیش‌بینی‌ها تا پیش از پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اما در نخستین برنامه این سفر، خط انتقال آب شرب به شهرستان‌های بم و بروات به طول 57 کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 970 لیتر در ثانیه، دو مخزن 10 و 5 هزار مترمکعبی و 40 کیلومتر خط برق، با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود. فاز اول تصفیه‌خانه این طرح نیز به ظرفیت 250 لیتر از مجموع 1500 لیتر بر ثانیه آماده افتتاح است.

پروژه آب‌رسانی بم و بروات از سد نسا، بیش از 10 سال نیمه کاره رها مانده بود و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان به ‌ویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند.

تأمین، تصفیه و انتقال آب شرب شهرهای بم و بروات به میزان 20 میلیون متر‌مکعب در سال و در فاز توسعه طرح شهرهای فهرج، ریگان و نرماشیر و 142 روستای مسیر به میزان حدود 10 میلیون متر‌مکعب در سال هدف (سال 1425)، چشم‌انداز و افق زمانی این طرح است که با توجه به وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب شرب منطقه و تبعات بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این پروژه 240 هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را تحت پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار داده و فاز توسعه طرح آب‌رسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان نیز تعداد 422 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

خطوط جمع‌آوری، انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان نیز پس از سال‌ها معطلی در این سفر به افتتاح می‌رسد تا مردم و بخش صنعت شهرستان از مزایای آن برخوردار شوند. این پروژه شامل 373 کیلومتر خطوط جمع‌آوری و تصفیه‌خانه به ظرفیت 26 هزار و 550 مترمکعب در شبانه‌روز است.

افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی، بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنعت، از جمله فواید و اثرات مثبت اجرای این پروژه است. جمعیت هدف این پروژه در فاز یک 210 هزار نفر طراحی شده است.

در ادامه برنامه‌های این سفر پست 132.20 کیلوولت سبزواران، خط 400 کیلوولت شاهماران2، خطوط 132 کیلوولت ارتباطی جیرفت و خط 400 کیلوولت بم- جیرفت نیز با دستور رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.

احداث، توسعه، اصلاح، بهینه‌سازی شبکه برق جهت برق‌رسانی به بیش از 6400 متقاضی فاقد برق، برق‌رسانی به 12 روستای فاقد برق، برق‌رسانی به 637 واحد مسکن ملی و تحویل پنل خورشیدی به عشایر استان به تعداد 340 دستگاه نیز در این سفر افتتاح خواهند شد.

رئیس جمهور همچنین از عملیات احداث شبکه آب‌رسانی به مرکز استان که از خط انتقال آب خلیج‌فارس به بخش‌های صنعتی سیرجان منشعب شده است نیز بازدید خواهد کرد. احداث این خط به طول 146 کیلومتر از بهمن سال گذشته آغاز شده و با سرعت بسیار خوبی به پیش می‌رود، به طوری که 66 کیلومتر آن احداث شده و پیش‌بینی می‌شود در بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

با بهره‌برداری از پروژه‌های آب‌رسانی امروز، بخشی از تنش آبی استان کرمان حل خواهد شد.

 

168809851447544200

 

رئیسی در بدو ورود به استان کرمان: بهره‌مندی مردم بم و بروات از آب گوارا زمینه مناسبی برای پیشرفت منطقه است

مردم کرمان همواره نشان دادند در دوران‌های سخت آماده حمایت از انقلاب و ارزش‌ها هستند

 

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تکمیل پروژه آب‌رسانی به بم و بروات و دسترسی مردم این منطقه به آب گوارا تصریح کرد: امروز پس از 12 سال چشم‌انتظاری مردم از آب آشامیدنی گوارا بهره‌مند می‌شوند که این مسئله زمینه مناسب و مهمی برای پیشرفت منطقه است.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در آغاز سفر به استان کرمان به منظور افتتاح 12 طرح حوزه آب و برق و فاضلاب، در گفتگو با خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، ضمن تبریک عید سعید قربان و فرارسیدن دهه ولایت به مردم ولایتمدار این استان گفت: مردم شهیدپرور استان کرمان همواره نشان دادند که در دوران‌های سخت و در فراز و فرودها آماده حمایت از انقلاب و ارزش‌ها هستند.

رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم سرداران و نیروهای بسیجی کرمان در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم و حرم، افزود:‌ وظیفه دولت نسبت به استان کرمان که از ظرفیت‌های زیادی نیز برخوردار است، وظیفه سنگینی است.

رئیسی با بیان اینکه کارهای خوبی در استان انجام شده، اما برخی از مشکلات و نواقص مردم عزیز ما را رنج می‌دهد، اظهار داشت: دولت در حین انجام پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ، از مسائل ضروری و حیاتی غافل نشده است. شهرستان بم ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های کشاروزی، گردشگری و فرهنگی دارد و با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و نیز کرانه سواحل مکران، زمینه‌های مناسبی برای پیشرفت دارد، اما آب به عنوان یکی از مشکلات این منطقه سال‌ها مردم را رنج داده است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تکمیل پروژه آب‌رسانی به بم و بروات و دسترسی مردم این منطقه به آب گوارا تصریح کرد: امروز پس از 12 سال چشم‌انتظاری مردم از آب آشامیدنی گوارا بهره‌مند می‌شوند که این مسئله زمینه مناسب و مهمی برای پیشرفت منطقه است.

رئیسی با اشاره به اینکه این سفر صرفا برای سرکشی از پروژه‌ها و افتتاح طرح‌های تکمیل شده انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این سفر علاوه بر افتتاح طرح‌های آماده از طرح انتقال آب از خلیج‌فارس نیز بازدید خواهیم کرد تا روند اجرای آن تسریع شود و شاءالله در مدت کوتاهی به بهره‌برداری کامل برسد.

رئیس جمهور با قدردانی از همه کسانی که برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها تلاش کرده‌اند، گفت: در استان کرمان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که مدیران و دست‌اندرکاران باید به شکل صحیح این ظرفیت‌ها را مدیریت کنند تا مردم از مواهب آنها بهره‌مند شوند.

 

168810068025948300

 

استقبال مردمی از رئیسی در بدو ورود به بم

رئیس جمهور در بدو ورود به شهرستان بم مورد استقبال جمعی از مردم این شهرستان که در مسیر خروجی فرودگاه این شهرستان اجتماع کرده بودند، قرار گرفت.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در بدو ورود به شهرستان بم در اجتماع گروهی از مردم این شهرستان که به استقبال وی آمده بودند، ضمن تبریک عید قربان گفت: در سفر استانی دولت مردمی به استان کرمان در سال گذشته، حضور کوتاهی نیز در شهرستان بم داشتیم و به مردم قول دادیم که طرح آب‌رسانی به این شهرستان که از حدود 10 سال قبل نیمه‌کاره رها شده بود، به سرعت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و امروز بعد از گذشت کمتر از یکسال به مدد الهی و با همت و تلاش مسئولان وزارت نیرو این طرح به سرانجام رسیده است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از این که انتظار 10 ساله مردم برای برخورداری از آب بهداشتی و گوارا به پایان رسیده است، اظهار داشت: به لطف خدا وضعیت شهر بم پس از زلزله شدید این شهر تا حدودی به سامان رسیده است و امیدوارم هر روز شاهد پیشرفت‌های جدید در این منطقه باشیم تا روند مهاجرت نیز معکوس شود.

استقبال‌کنندگان با شعارهای "رئیس جمهور ما تشکر تشکر" از اجرای وعده رئیس دولت مردمی در تکمیل این طرح در مدت کمتر از یکسال قدردانی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.