اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم به سوگ مادرش نشست.

به گزارش جماران؛ پیام های تسلیت برای اسحاق جهانگیری در پی می آید:

 

 تسلیت سید حسن خمینی به اسحاق جهانگیری

یادگار امام در پیامی به اسحاق جهانگیری، درگذشت مادر وی را تسلیت گفت.

 به گزارش جماران؛ متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری دامت توفیقاته

درگذشت مادر گرامی تان را تسلیت عرض می نمایم. آن فقیده سعیده افتخار داشت که  دو فرزند عزیزش را تقدیم اسلام و انقلاب و امام کند و داغ شهادت آنان را به رخسار نشان ندهد.

خدای متعال ایشان را با اولیاء خود محشور گرداند و به جنابعالی که از افتخارات ایران هستید و هم چنین به فرزندان دیگر ایشان به خصوص برادر گرامی جناب آقای مهدی جهانگیری صبر و اجر مرحمت فرماید. 

سید حسن خمینی

 

پیام تسلیت روحانی به اسحاق جهانگیری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران در پیامی به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، درگذشت والده مکرّمه وی و دو شهید والامقام را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

خبر درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی، والده مکرّمه حضرتعالی و شهیدان والامقام یعقوب و محمد جهانگیری را به شما و خانواده محترم‌تان تسلیت عرض می‌کنم.  

سرافرازی و استقلال ایران در ادوار مختلف، بویژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، وام‌دار زنان شیردلی است که مهر مادری را به شکوه و غرور ملی و اسلامی گره زدند و عاشقانه و بی‌منت و ادعا، از نگهداری پاره‌های تن و فرزندان دلیر وطن خود گذشتند تا آسایش و امنیت و اقتدار این مرزوبوم را نگهبانی کنند.  

مناعت و نجابت و قناعت حضرتعالی تصویر پرورش در چنین خانواده نورانی با والدینی ایثارگر است. حال که والده مکرّمه به فرزندان شهید خود پیوسته، برای شما و دیگر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل در فراق آن مسافر بهشت آرزو می‌کنم.

حسن روحانی

۱۴۰۲/۰۳/۲۸

***

رئیسی به اسحاق جهانگیری تسلیت گفت

سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی، والده بزرگوار اسحاق جهانگیری و دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این مادر صبور و فداکار که با ایمان و ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام، فرزندانی دلیر و انقلابی پرورش و تقدیم اسلام و انقلاب کرد، جایگاهی رفیع در سرای باقی خواهد داشت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

ضایعه درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی، والده بزرگوار جناب‌عالی و دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس، موجب تالم خاطر شد.

این مادر صبور و فداکار که با ایمان و ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام، فرزندانی دلیر و انقلابی پرورش و تقدیم اسلام و انقلاب کرد، جایگاهی رفیع در سرای باقی خواهد داشت.

اینجانب مصیبت وارده را تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

****

پیام تسلیت محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت مادر شهیدان جهانگیری را به اسحاق جهانگیری معاون اول دولت سابق تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای اسحاق جهانگیری

درگذشت والده گرانقدرتان، حاجیه خانم بهرامی، مادر شهیدان والامقام یعقوب و محمد جهانگیری را به شما و خانواده معزا تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای ایشان در کنار ارواح طیبه‌ی فرزندان شهیدش، مغفرت و رحمت واسعه مسئلت دارم.

***

تسلیت شمخانی به جهانگیری

دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری با صدور پیامی درگذشت مادر دکتر اسحق جهانگیری را به او تسلیت گفت.

در پیام شمخانی آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

 برادر ارجمند جناب آقای دکتر جهانگیری 

مراتب تسلیت و تعزیت اینجانب را درسوگ فقدان مادر فداکارتان، ام الشهیدین، پذیرا باشید. صبر و اجر برای جنابعالی و سایر بازماندگان و غفران و رحمت الهی و هم‌نشینی با فرزندان شهیدش  را برای آن مرحومه مغفوره مسئلت می‌نمایم.

 

تسلیت محمدرضا تابش به اسحاق جهانگیری

برادر گرامی جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

درگذشت مادر مومنه و ارجمندتان  که داغ شهادت دو فرزند را با استواری و صبوری تحمل نمود و نمادی از نقش آفرینی زنان ومادران ایرانی  در تاریخ مقاومت و پایداری میهن عزیزمان ایران بود، موجب تاسف فراوان شد.

این مصیبت را به جنابعالی،تمامی فرزندان آن مرحومه وکلیه بستگان تسلیت عرض می نمایم.

از خداوند مسئلت دارم تا وی را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و با اولیا و معصومین محشور گرداند.

محمدرضا تابش

۱۴۰۲/۳/۲۸

***

 تسلیت اهالی رسانه به اسحاق جهانگیری

 

انا لله و انا الیه راجعون

برادر گرانقدر جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

رجعت مادری شهیدپرور را به دیار حق، تسلیت عرض می‌نماییم. دوستان مطبوعاتی و رسانه‌ای در غم شما شریکند؛ تسلیت ما را پذیرا باشید.

از خدای بزرگ و مهربان برای این مادر صبور، علو درجات و بهشت برین و برای شما و خانواده محترمتان، صبر، اجر و سلامتی مسألت داریم.

علیرضا بختیاری

احسان بداغی

سرگه بارسقیان

سعید تقی‌پور

مریم جمشیدی

الیاس حضرتی

مسعود حیدری

هادی حیدری

رضا حقی

علی ربیعی

مهدی رحمانیان

محمدجواد روح

علی‌اصغر شفیعیان

ولی‌الله شجاع‌پوریان

حجت طهماسبی

حبیب عباسی

اسرافیل عبادتی

محمد قوچانی

مصطفی کواکبیان

مهران کرمی

علیرضا معزی

محمد مهاجری

اکبر منتجبی

محمد مبین

مهدی نوروزیان

محمدعلی نادعلی‌زاده

***

پیام تسلیت بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه)

باسمه تعالی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت مومنه صابره ام الشهیدین حاجیه فاطمه بهرامی غفرالله لها موجب تأسف و تأثر گردید؛ بی شک تربیت فرزندانی که در راه خدمت به دین و ملت و کشور، حتی از جانشان هم دریغ نکردند؛ ذخیره ای در دیدار حق جل و اعلاست.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده معزی و کلیه وابستگان نسبی و سببی بالخصوص خدوم با اخلاص جناب آقای مهندس اسحاق جهانگیری دام توفیقه  برای آن مرحومه مغفوره رحمت و غفران الهی و حشر با حضرت خدیجه کبری و هم نامش حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیهما و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم.

  بیت مرحوم  آیت الله العظمی صانعی (رحمة الله علیه)        29 ذی القعده 1444/ فخرالدین صانعی

تاریخ: 1402/3/28

***

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت درگذشت مادر اسحاق جهانگیری و مادر شهیدان یعقوب و محمد جهانگیری، نوشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون و مرهون رشادت‌ها و تلاش‌های زینب گونه مادرانی چون مادر شهیدان جهانگیری است.

****

خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  با تسلیت والده محترمه اسحاق جهانگیری و دو شهید جنت مکان یعقوب و محمد جهانگیری، اعلام کرد: آرزو می‌کنیم در بهشت برین، با فرزندان شهید خود محشور شود. ضایعه فقدان این مادر مومنه و بزرگوار را خدمت خانواده والامقام جهانگیری به ویژه جنابعالی، صمیمانه تسلیت می‌گوییم.

 

***

 پیام تسلیت عبداللّه نوری به اسحاق جهانگیری 

برادر ارجمند جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

با کمال تأسف و تأثر، رحلت بانوی رنجدیده و صبور فقیده سعیده مرحومه حاجیه خانم فاطمه بهرامی والده مکرمه جنابعالی و شهیدان والامقام یعقوب و محمد رحمة‌الله علیهم را به شما برادر عزیز و بزرگوار و خاندان گرامی صمیمانه تسلیت عرض می نمایم.

امیر مؤمنان در وصف متقین در خطبه همام می‌فرماید: "صَبَرُوا أَیَّاماً قَصِیرَةً أَعْقَبَتْهُمْ رَاحَةً طَوِیلَةً تِجَارَةٌ مُرْبِحَةٌ یَسَّرَهَا لَهُمْ رَبُّهُمْ - در روزگار کوتاه دنیا صبر کرده تا آسایش جاودانه قیامت را به دست آورند، تجارتى پر سود که پروردگارشان فراهم فرمود" و مادر داغدیده و شهیدپرور شما یکی از مصادیق این جملات می باشد، طوبی له و حسن مآب

خداوند منان روح پاکش را با بانوی دو عالم زهرای اطهر سلام‌الله علیها محشور فرماید و از روح و رضوانش او را متنعم سازد.

از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای بازماندگان محترم، صبر و اجر و تندرستی مسألت دارم.

عبداللّه نوری

بیست و هشتم خرداد ماه ۱۴۰۲

***

پیام تسلیت شخصیت‌ها، مدیران اجرایی و فعالان سیاسی و اجتماعی کشور به اسحاق جهانگیری

سردار اسماعیل قاآنى (فرمانده نیروى قدس سپاه پاسداران)، علی اکبر ولایتى(مشاور بین الملل رهبر انقلاب)، کمال خرازی (رئیس شورای راهبردی روابط خارجی)، حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه)، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران)، بیژن زنگنه، عبدالناصر همتی، محمد اسلامی (رییس سازمان انرژى اتمى)، علی اکبر صالحی، محمد فروزنده، محمد نهاوندیان، عبدالرضا رحمانی فضلی، محمد شریعتمداری، محسن حاجی میرزایی، رضا فرجی دانا، حسینعلی امیری، حسین علایی، حسین دهقان، مرتضی بانک، سید مرتضی بختیاری (رییس کمیته امام خمینى)، على کمساری (رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام) و محمد علی، حمید و مجید انصاری در پیام‌های جداگانه‌ای در گذشت مادر اسحاق جهانگیری را تسلیت گفتند.

همچنین مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه، انجمن اسلامی معلمان، حزب جوانان ایران اسلامى، حزب کارگزاران سازندگی، آذر منصوری دبیر کل حزب اتحاد ملت، مصطفی تاجزاده، فخرالسادات محتشمی‌پور، عباس عبدی، غلامحسین کرباسچی، احمد زیدآبادی و مصطفی فقیهی  نیز در پیام‌هایی دیگری درگذشت مادر اسحاق جهانگیری را تسلیت گفتند.

***

سردار قاآنی به اسحاق جهانگیری تسلیت گفت

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت مادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم را تسلیت گفت.

به گزارش جماران؛ متن پیام سردار قاآنی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

برادر ارجمند جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

سلام علیکم بما صبرتم

با نهایت تاسف، ضایعه درگذشت مادر مکرمه تان، ام الشهیدین والا مقام محمد و یعقوب جهانگیری را به جناب عالی و خانواده شهید پرورتان صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

خداوند روح آن مرحومه مغفوره را با فرزندان شهیدش محشور فرماید.

از درگاه باری تعالی برای آن بانوی عفیفه، رحمت و غفران وافر و محشور شدن با بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) و برای شما و دیگر بازماندگان محترم، صبر و اجر جزیل، مسئلت می نمایم.

سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بیست و نهم خرداد ماه 1402

***

تسلیت آیت الله موسوی خوئینی

بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری،

درگذشت مادر گرامی‌تان را تسلیت عرض می‌کنم؛ فرخنده‌بانویی که با گل‌هایی به زیبایی شهیدانی چون «یعقوب» و «محمد» رهسپار دیدار دوست و معبود خویش شد.

سرفراز باد خاندان جهانگیری با چنین مادری و چنان شهیدانی.

از خداوند رئوف و رحیم برای مادری که در عزای فرزندان شهیدش دل به خدا سپرده بود، حضور رضایتمندانه و پر از نور و سرور را در محضر حق مسئلت می‌کنم و هم از او برای بازماندگانش، به‌ویژه جنابعالی، پاداش صابران و صالحان را در این مصیبت خواستارم. 

سید محمد موسوی خوئینی

۱۴٠۲/۳/۳٠

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.