همه واکنش ها به درگذشت دو خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس در ارومیه

عصر روز چهارشنبه بر اثر واژگونی اتوبوس خبرنگاران در مسیر بازگشت از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، متاسفانه دو خبرنگار برجسته حوزه محیط‌زیست خانم‌ها ریحانه یاسینی از خبرگزاری ایرنا و مهشاد کریمی از خبرگزاری ایسنا بر اثر جراحات وارده فوت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ واکنش ها به حادثه تلخ درگذشت دو خبرنگار در پی می آید:

 

پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی:

بسمه تعالی

خبر تصادف و واژگونی اتوبوسی که خبرنگاران عزیزی را با خود همراه داشت باعث تأسف و تأثر است. 

اینجانب با عرض تسلیت درگذشت دو بانوی محترم به جامعه خبری کشور، به ویژه به همکارانشان در خبرگزاری های ایسنا و ایرنا، از خدای متعال برای آنها رحمت واسعه را مسئلت دارم. 

سید حسن خمینی

 

حسن روحانی رییس جمهوری:

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست کشور در استان آذربایجان غربی و جان باختن ۲ بانوی خبرنگار  و مجروح شدن تعدادی از آنان، موجب اندوه و تاثر عمیق گردید.

اینجانب ضمن تکریم خدمات ارزشمند این خبرنگاران پرتلاش رسانه های کشور که دغدغه ای جز خدمت به میهن اسلامی را نداشتند، با خانواده های داغدیده و اصحاب رسانه کشور ابراز همدردی می کنم و از درگاه خداوند متعال برای جانباختگان حادثه علو درجات و برای مجروحان آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم.

لازم است دستگاه های مسئول ضمن دلجویی از خانواده های این عزیزان سفر کرده، سریعا علل وقوع حادثه را بررسی و نسبت به ارایه گزارش آن اقدام کنند. 

 حسن روحانی 

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور منتخب:

انا لله و انا الیه راجعون 

سانحه تلخ واژگونی اتوبوس اعزامی جمعی از خبرنگاران حوزه محیط زیست  به آذربایجان غربی که منجر به فوت ۲ تن از خبرنگاران عزیز شد، مایه تأسف و تاثر اینجانب گردید.

این سانحه ناگوار را به خانواده های محترم ایشان، جامعه مطبوعاتی کشور و تمامی فعالین صیانت از محیط زیست تسلیت گفته و برای مصدومان این سانحه از خداوند متعال شفای عاجل مسئلت دارم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی نیز موظف است به منظور رسیدگی «سریع و دقیق» به پرونده قضایی تشکیل شده در این زمینه، «نظارت» لازم را بعمل آورد.

 

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور:

خبر حادثه سقوط خودرو خبرنگاران و درگذشت دو عزیز #خبرنگار بسیار تاثرانگیز بود.

به جامعه خبرنگاران کشور و خانواده های داغدیده عرض تسلیت دارم. 

امیدوارم دوستان خبرنگار آسیب دیده هرچه زودتر سلامتی خود را بازیابند.

که روز هجر سیه باد و خانمان فراق

 

 

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس:

حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران و درگذشت دو خبرنگار جوان خانم ریحانه یاسینی و خانم مهشاد کریمی، قلب‌ها را سرشار از غم و اندوه کرد.

این حادثه دلخراش را به جامعۀ خبری کشور، همکاران آن عزیزان در خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا و خانواده‌های محترم آنها تسلیت می‌گویم.

 

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه:

از شنیدن این خبر غم انگیز بسیار متاثر شدم. برای آن مرحومه غفران و رضوان الهی و برای شما، همکاران و خانواده داغدار صبر و اجر مسئلت دارم.

چقدر غم انگیز است. به شما و همکارانتان در ایسنا و خانواده ایشان صمیمانه تسلیت عرض می کنم. رحمت و مغفرت برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگان مسئلت دارم.

 

علی لاریجانی، مشاور رهبرانقلاب:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت غم‌انگیز  دو خبرنگار جوان، خانم‌‌ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی که عمر کاری و نشاط جوانی خود را در راه حمایت از محیط زیست و آگاهی بخشی در آن خصوص صرف کرده بودند، عمیقاً موجب تاسف و تاثر شد.

اینجانب این ضایعه دردناک را به جامعۀ خبری کشور به خصوص خبرنگاران حوزه محیط زیست، همکاران آن دو عزیز در خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا و به ویژه خدمت خانواده محترم و معزز آنها تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن دو بانوی درگذشته رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

بنده‌ی خدا؛ علی لاریجانی

۰۳ تیرماه ۱۴۰۰

 

محمدرضا عارف:

انالله و اناالیه راجعون 

خبر سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران سخت کوش کشورمان در استان آذربایجان غربی که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از این عزیزان شد بسیار تلخ و دلخراش و موجب تأثر شدید و اندوه فراوان گردید.

ضمن عرض تسلیت این مصیبت و ضایعه اسفناک به خانواده‌های داغدار به ویژه اصحاب محترم رسانه  همدردی خود را با بازماندگان اعلام داشته،از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای جانباختگان غفران الهی و برای آسیب‌دیدگان و مجروحان،  سلامتی و شفای عاجل مسألت می‌نمایم.

امید آن‌که با تلاش پرسنل زحمتکش بهداشت و درمان کشور،سلامتی آسیب‌دیدگان این حادثه در کوتاهترین زمان حاصل شود و مسئولین محترم  نیز علت وقوع این حادثه غم انگیز را به اطلاع  افکار عمومی برسانند و از بروز حوادث مشابه جلوگیری کنند.

محمدرضا عارف

 

محسن مهرعلیزاده:

درگذشت دو تن از خبرنگاران پرتلاش سرزمینم،دخترانم ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی را به خانواده های آنان،خبرگزاری های ایسنا و ایرنا و همینطور جامعه بزرگ رسانه تسلیت عرض میکنم.

روحشان در آرامش و یادشان گرامی 

برای مصدومان این حادثه از خداوند بزرگ آرزوی شفای عاجل دارم

 

سعید نمکی، وزیر بهداشت:

با کمال تاسف، بار دیگر در سانحه‌ای تلخ دو تن از خبرنگاران عاشقِ‌ محیط زیستِ مظلوم کشور را از دست دادیم. 

ضمن عرض تسلیت به اصحاب رسانه و همه آنان که عاشقانه برای حفظ محیط زیست کشور تلاش می‌کنند، برای آن دو عزیز غفران الهی و برای همه بازماندگان صبر و تحمل آرزو دارم.

 

 

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه:

در کنار همکارانم در جامعه رسانه‌ای کشور سوگوار این جانهای بی‌قرار و مشتاقیم که ناباورانه پرکشیدند.

برای مصدومین این حادثه غم انگیز نیز آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم.

#مهشاد_کریمی

 #ریحانه_یاسینی

 

مصطفی کواکبیان:

درگذشت خبرنگاران حوزه محیط زیست ایسناوایرنا #مهشاد_کریمی و #ریحانه_یاسینی تسلیت گفته وپیگیری علت وقوع این حادثه دلخراش را خواستارم

به عنوان یک فردرسانه‌ای امیدوارم مسئولان ذیربط،عزیزان فوت شده را(که جهت گزارش از احیای دریاچه ارومیه در ماموریت بودند)به عنوان شهید خدمت محسوب نمایند

 

پروانه سلحشوری:

عمر آیینه بهشت اما آه

بیش از شب و روز تیر و دی کوتاه

نه مهر فسون نه ماه جادو کرد

نفرین به سفر که هرچه کرد او کرد

نفرین به سفر که هرچه کرد او کرد. تسلیت به خانواده های این عزیزان، جامعه خبرنگاری و ملت ایران

 #ریحانه_یاسینی #مهشاد_کریمی

 

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران:

درگذشت همکاران گرانقدر رسانه‌ای، #مهشاد_کریمی و #ریحانه_یاسینی در سفر خونبار خبرنگاران به آذربایجان غربی؛ ناباورانه، تلخ و تاسف بار بود.

به خانواده آنان و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم و در تحمل اندوه و درد، برای آنان آرزوی صبر و شکیبایی دارم.

روحشان در شادی و آرامش.

 

صالحی، وزیر ارشاد:

خبر سانحه اتوبوس خبرنگاران ،سوزناک و باورنکردنی بود و هست.

دو خانم خبرنگار توانمند که  اکنون در میان ما نیستند :

ریحانه یاسینی

مهشاد کریمی

به خانواده این عزیزان و جامعه خبرنگاران بویژه همکاران‌شان در ایرنا و ایسنا صمیمانه تسلیت می‌گویم.

 

 

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان:

خبر حادثه سقوط خودرو خبرنگاران و درگذشت ‌ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا باعث تالم و تاثر فراوان شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه خبرنگاران کشور و خانواده‌های داغدیده، صبر و سلامتی برای این عزیزان و صحت و عافیت برای خبرنگاران آسیب دیده این سانحه دردناک را از خداوند متعال خواستارم.

روحشان شاد و قرین رحمت الهی باد. 

مسعود سلطانی فر

 

دیدگاه تان را بنویسید