کلیه واحدهای آموزشی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در‌ صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب معاف هستند.

به گزارش خبرنگار جماران؛ نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات لایحه بودجه سال 1402 اعاده شده از شورای نگهبان بر جزء (6) بند (ث) تبصره (6) ماده واحده این لایحه اصرار کردند.

براساس جزء (6) بند (ث) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ معافیت بند «ب» ماده (159) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب   15/    10/  1389 صرفاً نسبت به واحدهای صنعتی و معدنی که پروانه بهره‌برداری یا قرارداد استخراج آنها طی دوره اجرای قانون مذکور صادر شده باشد، جاری است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است فهرست تمامی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و میزان معافیت آنها را مشخص و ظرف دو ماه پس از ابلاغ این قانون به مجلس شورای اسلامی ارسال نماید و گزارش این بند را هر سه‌ماه یک‌بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه دهد.

همچنین نمایندگان با جزء(3) بند (ذ) تبصره (6) ماده واحده لایحه را به شرح زیر اصلاح کردند.

در جزء(3) بند (ذ) تبصره (6) آمده است:

3- وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری‌ها موظفند امکان دسترسی برخط (آنلاین) به اطلاعات مالکیت املاک مورد نیاز سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه اماکن را در اختیار این سازمان قرار دهند. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به تعیین دارایی‌های مشمول بر اساس ارزش به قیمت روز آنها که بر مبنای آخرین ارزش معاملاتی موضوع ماده(64) قانون مالیات های مستقیم توسط ساطمان مالیاتی تعیین می شود حداکثر تا پایان خرداد سال 1402 بوده و مراتب را به‌نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

همچنین نمایندگان با اصلاح جز (4) بند (ذ) تبصره (6) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس جز (4) بند (ذ) تبصره (6) اصلاح شده ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند با رعایت قوانین مالیاتی، مالیات سالانه مربوط به هر یک از واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از 18 سال و مهجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن‌ سال 1402 پرداخت نمایند. ثبت نقل و انتقال املاکی که به‌موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده‌است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلف از حکم این جزء در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارد.

در ادامه نمایندگان بر بند (ض) تبصره (6) ماده واحده این لایحه اصرار کردند.

بر اساس بند (ض) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ کلیه واحدهای آموزشی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در‌ صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب معافند. ظرفیت قراردادی هر مدرسه که ملاک میزان الگوی مصرف مدرسه است توسط دستگاه مربوطه و آموزش و پرورش شهرستان در سال 1402 به‌روز و تعیین می‌گردد. هرگونه اعطای معافیت غیر از این بند ممنوع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.