گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

اختری: راه امام مبارزه با آمریکا، حمایت از فلسطین و خدمت به مستضعفین و محرومین جامعه است/ نباید به خاطر بعضی دیدگاه های سیاسی مردم را به جان هم بیندازیم/ همه باید در برابر دشمنان موضع گیری داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری، رئیس بنیاد بین المللی عاشورا، به جماران گفت: همه کسانی که می گویند ما در خط امام هستیم، باید توجه داشته باشند که حضرت امام نماینده آمریکا را از روی هوا برگرداند. قابل توجیه نیست که امروز کنگره آمریکا علیه ما موضع گیری و قطعنامه صادر کند و بعد کسانی که خودشان را طرفدار امام می دانند علیه اینها قیام نکنند؛ باید اینها را محکوم کنند و اجازه ندهند که آنها در امور داخلی ما دخالت کنند.

رئیس بنیاد بین المللی عاشورا با اشاره به اینکه مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن حماسه ای دیگر آفریدند، گفت: مسئولین باید تمام توان، عقل و درایت خودشان را برای خدمت بهتر به مردم، به کار بگیرند. 

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری در راهپیمایی 22 بهمن در خصوص راهکار رسیدن به وفاق، آشتی و اتحاد ملی، به خبرنگار جماران گفت: حضور گسترده و با شکوه مردم در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشان از اعتقاد و باور ایمانی به رهبری حضرت امام، ولایت فقیه و ولی فقیه زمان است. همچنین نشانگر اطاعت و پیروی مردم از مقام معظم رهبری است که این طور در این مراسم شرکت کردند.

دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به اینکه مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن حماسه ای دیگر آفریدند، تأکید کرد: این حضور مردم و اطاعت مردم از رهبری، حجتی خدایی بر عهده مسئولین جمهوری اسلامی است؛ و همه کسانی که از اول پیروزی انقلاب در کشور مسئولیت داشته اند و از جایگاه ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی بهره مند شده اند. بر همه آنها فرض است که با وحدت، یکپارچگی، همفکری و همراهی راه امام را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: راه امام مبارزه با آمریکا، حمایت از فلسطین و خدمت به مستضعفین و محرومین جامعه و خدمت برای پیشرفت کشور است. همه مسئولین باید برای بهبود زندگی پابرهنگان و مستضعفین تلاش و برنامه ریزی کنند. با ایجاد شغل و تسهیلات برای تولیدکنندگان، کشور در همه زمینه ها رشد و ترقی پیدا می کند و معیشت مردم آسان می شود.

اختری افزود: مسئولین باید تمام توان، عقل و درایت خودشان را برای خدمت بهتر به مردم، به کار بگیرند. مقام معظم رهبری بارها فرموده اند هرکسی یک ذوق و سلیقه و دیدگاهی دارد را نباید در حرکت نظام و پیشبرد جامعه دخالت بدهد. مسئولین نباید دیدگاه های سیاسی را در این مسائل دخالت بدهند؛ و مخلصانه و با ایمان برای مردم کار کنند. این از سفارش های حضرت امام هم هست.

وی اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن این حجت را بر همه ما تمام می کند که نباید به خاطر بعضی دیدگاه های سیاسی ایجاد اختلاف و جدایی کنیم و مردم را به جان هم بیندازیم. همه باید در برابر دشمنان موضع گیری داشته باشند. هرکسی با هر ذوق، سلیقه و سیاستی باید نسبت به دخالت بیگانگان غیرت داشته باشد و مقابل آنها بایستند.

رئیس بنیاد بین المللی عاشورا تأکید کرد: همه کسانی که می گویند ما در خط امام هستیم، باید توجه داشته باشند که حضرت امام نماینده آمریکا را از روی هوا برگرداند. قابل توجیه نیست که امروز کنگره آمریکا علیه ما موضع گیری و قطعنامه صادر کند و بعد کسانی که خودشان را طرفدار امام می دانند علیه اینها قیام نکنند؛ باید اینها را محکوم کنند و اجازه ندهند که آنها در امور داخلی ما دخالت کنند.

وی افزود: در مجلس نمایندگان همه جناح ها حضور دارند؛ با همفکری قانون و برنامه تهیه و کارها را نظام مند کنند، موانع تولید را از بین ببرند و سرمایه گذاری را توسعه بدهند تا کشور رشد و ترقی کند. امروز جمهوری اسلامی نظامی قوی و قدرت منطقه ای بزرگی است و قدرت دفاعی بازدارنده دارد. ما باید افتخار کنیم و اجازه ندهیم آمریکا، اسرائیل، فرانسه و انگلیس در مسائل ما دخالت کنند.

اختری گفت: هر جناحی ناچار است در مسائل داخلی نسبت به دخالت های بیگانگان موضع داشته باشد و از رهبری، نظام و اصل انقلاب باید دفاع کند. اگر هم مشکلاتی وجود دارد، باید بنشینند و مشکلات را حل کنند. امروز ترک، کرد، لر، عرب، بلوچ، ترکمن و فارس همه برای یک کشور هستیم؛ عزت همه عزت ایران و عزت ایران عزت همه مردم است، باید در این راه کوشش کنیم و نگذاریم این وحدت و اتحاد لطمه ببیند. خدا هم از ما راضی نخواهد بود، اگر به نحوی کار کنیم که دشمن از کلام و موضع گیری ما سوء استفاده داشته باشد و فتنه و تفرقه در میان جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.