حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: به آقای جیحون بایرام‌اف صراحتا گفتم مرز ایران و ارمنستان یک راه ارتباطی تاریخیست که باید بدون تغییر باقی بماند. ایشان هم در پاسخ گفت کشورش چشم داشتی به خاک هیچ کشوری ندارد و از مواضع و کمک های ما برای حل سیاسی مناقشات تشکر کرد.

به گزارش جماران؛ در پست اینستاگرام حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان آمده است:

امروز با آقای جیحون بایرام‌اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص تحولات اخیر در منطقه قفقاز به صورت تلفنی گفتگو کردم.

به ایشان اطلاع دادم که از شروع دور تازه درگیری ها میان آذربایجان و ارمنستان شدیدا نگران هستیم و آماده‌ایم کمک کنیم تا مشکلات به صورت مسالمت آمیز حل شود.

به ایشان گفتم جمهوری اسلامی همواره بر حفظ تمامیت ارضی کشورها تاکید دارد و نظر ما در خصوص ارمنستان و آذربایجان همینطور است. 

به آقای جیحون بایرام‌اف صراحتا گفتم مرز ایران و ارمنستان یک راه ارتباطی تاریخیست که باید بدون تغییر باقی بماند. ایشان هم در پاسخ گفت کشورش چشم داشتی به خاک هیچ کشوری ندارد و از مواضع و کمک های ما برای حل سیاسی مناقشات تشکر کرد.

ما معتقدیم منطقه تحمل جنگ جدیدی ندارد و مجموعه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با رابطه مداوم با طرفهای درگیر در حال یافتن راه سیاسی و مسالمت آمیز برای حل مناقشات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.