گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو کمیسیون انرژی: برجام در زندگی مردم و مسیر توسعه کشور تاثیر گذاشته/ دولت عمل کند که مردم قضاوت کنند خوب کار می‌کند یا نه/ اگر کابینه‌ای ضعیف است مجلس تعارف نکند/ به مردم قول داده شده که گره از مشکلاتشان حل شود

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی به جماران گفت: دولت و مجلس به دنبال این هستند که این سیستم را حرکت دهند تا این توافق انجام شود؛ برجام در زندگی مردم و مسیر توسعه کشور تاثیر گذاشته است. اگر ما به عنوان مدیران به شعارهای مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و اقتصاد توجه می‌کردیم به نظرم مردم کمتر آسیب می دیدند و البته زندگی مدیران باید شبیه مردم باشد‌.

پایگاه خبری جماران: به گفته‌ی برخی کارشناسان یک سال زمان کمی است تا بتوان عملکرد دولت سیزدهم را مورد نقد و بررسی قرار داد، اما یکی از نقاط مثبتی که از آن در بسیاری از محافل یاد می‌شود سفرهای استانی سید ابراهیم رییسی است که تا امروز توانسته کمی از ناامیدی مردم را کمرنگ کند.

در این خصوص رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم آق قلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار جماران، گفت: رییسی در طول یک سال شرایط خوبی را رقم زده و تقریبا به همه استان ها سفر استانی رفته است و تصمیمات و مصوبات خوبی برای استان‌ها گرفته شده است؛ به خصوص استان‌های کمتر توسعه یافته که نیاز به رسیدگی داشت. یکی دیگر از نقاط مثبت دولت سیزدهم عملکرد در سیاست خارجی بوده است و در این زمینه تعاملی که با همسایگان برقرار کرد، قابل بیان است. به عنوان نمونه رابطه‌ی ما با کشور ترکمنستان، کشورهای اوراسیا و حتی آن سوی جهان، با کشورهایی در آمریکای لاتین تقویت پیدا کرد و این باعث شد روابط اقتصادی و تجاری ما با کشورهای همسایه برقرار شود.

وی افزود: نکته مهمی که باید در دولت مدنظر قرار بگیرد، تقویت مدیران است؛ چون نقطه قوت دولت که شعارش مردمی است مدیرانی هستند که بتوانند با مردم تعامل کنند، بین مردم باشند و مشکلاتشان را با تصمیم گیری‌های شجاعانه رفع کنند. بعضی مشکلات نیاز به منابع ملی ندارد، بلکه نیاز به تصمیم گیری دارد که باید رییس دولت سیزدهم در راستای تحکیم این تصمیمات تیم خود را تقویت کند و مدیرانی را سر کار بیارد که جهادی و انقلابی هستند و اگر این اتفاقات بیفتد من آینده خوبی را برای دولت پیش‌بینی میکنم.

 

 به دولت‌های قبل توجه نکنید و برای مردم کار کنید تا مردم بر عملکرد شما قضاوت کنند

 

وی یادآور شد: در اوایل دولت یازدهم مقام معظم رهبری یک سخنرانی داشتند که مضمون صحبتشان این بود که به دولت‌های قبل توجه نکنید و برای مردم کار کنید تا مردم بر عملکرد شما قضاوت کنند و این بسیار حائز اهمیت است. مشکلات زیاد است اما دولت و کابینه باید طوری عمل و کار کنند که مردم قضاوت کنند این دولت خوب کار میکند یا نه؟

 

همسو بودن دولت و مجلس نقطه قوت است

 

سنگدوینی افزود: همسو بودن دولت و مجلس نقطه قوت است؛ در کنار نقاط قوت ضعف‌هایی وجود دارد که نمایندگان هم به آن گله‌مند هستند و باید این مسائل تقویت شود، ما باید برای مردم با دولت اجماع کنیم و اگر کابینه‌ای ضعیف است مجلس به واسطه‌ی مردم تعارف نکند.

 

به مردم قول داده شده که گره از مشکلاتشان حل شود

 

عضو کمیسیون انرژی از شرایط فعلی دولت گفت: شرایط کشور به دلیل تحریم و منابع محدود خاص است. دولت تا امروز سفرهای استانی خوبی داشته و تصمیماتی درستی نیز گرفته است. مدیران، وزرا و دولتمردان باید به این فکر کنند که مصوبات دولت اجرایی شود و اگر مصوبات دولت به موقع اجرایی نشود مردم و نمایندگان گله‌مند می‌شوند، چون به مردم قول داده شده که گره از مشکلاتشان باز شود. وزرا، معاونین دستگاه‌های اجرایی، استانداران و ... باید به مردم اطلاع رسانی کنند که پروژه در چه مرحله‌ای است و چه زمانی به سرانجام می‌رسد و این همان جهاد تبیین است.

 

زندگی مدیران باید شبیه مردم باشد

 

نماینده آق قلا و گرگان در پایان گفت: دولت و مجلس به دنبال این هستند که این سیستم را حرکت دهند تا این توافق انجام شود؛ برجام در زندگی مردم و مسیر توسعه کشور تاثیر گذاشته است. اگر ما به عنوان مدیران به شعارهای مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و اقتصاد توجه می‌کردیم، به نظرم مردم کمتر آسیب می دیدند و البته زندگی مدیران باید شبیه مردم باشد‌.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.