مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: بدون هیچگونه قید و شرطی از مذاکرات وین و احیای برجام حمایت می‌کنیم البته بر این باوریم که جناب آقای رئیسی و دولت فعلی هیچگونه توجیهی برای تاخیر در توافق احیای برجام ندارد. زیرا هیچگونه منعی از سوی مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی در مسیر دستیابی به توافق وجود ندارد. خوشبختانه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم هم اعلام کرده صرفا گزارش نحوه لغو تحریم‌ها باید داده شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از مردم سالاری آنلاین؛ اردوی تابستانی حزب مردم سالاری همزمان با نودمین همایش فصلی این حزب با حضور اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی و روسای شاخه‌ها و کمیته‌ها و سازمان‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه (27 و 28 مرداد ماه) در محل دهکده گردشگری گلستانکوه خوانسار برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این اردو علاوه بر حضور در مجموعه تفریحی سرچشمه و حسینیه حبیبی و آسیاب آبی و حوزه علمیه خوانسار از مجموعه تاریخی ارگ گوگد گلپایگان نیز دیدن کردند.

مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری در مراسم اختتامیه این اردو سخنان مبسوطی به شرح زیر ایراد کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

خدا را شاکریم که توفیق داد پس از غلبه نسبی بر کرونا بتوانیم یکبار دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم. با گرامیداشت 26 مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به کشور عزیزمان و بزرگداشت یاد و خاطره امثال شهید بنی اردلان و تمامی عزیزانی که در مدت بیش از 20 سال گذشته در کنار ما بودند و به دیار باقی شتافتند در اینجا جمع‌بندی مباحث دفتر سیاسی و کمیته استان‌ها و کمیته هماهنگی شاخه‌ها و سازمان جوانان و سازمان زنان را در پنج محور تقدیم شما می‌نمایم.

 

صد در صد از احیای برجام حمایت می‌کنیم


اولین محور موضوع مربوط به برجام است، بدون هیچگونه قید و شرطی از مذاکرات وین و احیای برجام حمایت می‌کنیم البته بر این باوریم که جناب آقای رئیسی و دولت 

 

حزب مردمسالاری (1)

 

اولین محور موضوع مربوط به برجام است، بدون هیچگونه قید و شرطی از مذاکرات وین و احیای برجام حمایت می‌کنیم البته بر این باوریم که جناب آقای رئیسی و دولت فعلی هیچگونه توجیهی برای تاخیر در توافق احیای برجام ندارد. زیرا هیچگونه منعی از سوی مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی در مسیر دستیابی به توافق وجود ندارد. خوشبختانه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم هم اعلام کرده صرفا گزارش نحوه لغو تحریم‌ها باید داده شود.

ما معتقدیم یک‌سال از روی کار آمدن دولت فعلی گذشته است و همین یک‌سال هم فرصت از دست رفته است. خوشبختانه هیچ اصلاح طلبی هم چوب لای چرخ مذاکرات نگذاشته و همه حمایت می‌کنند.

حتی افراد جبهه پایداری و امثال کیهان هم امروزه بر ضرورت توافق تاکید دارند.

البته در ملاقات با آقای محسنی‌اژه‌ای از تیتر کیهان که نوشته بودند پس از سلمان رشدی نوبت پمپئو و ترامپ است هم انتقاد کردم که اگر یک روزنامه اصلاح‌طلب چنین تیتری می‌زد می‌گفتند می‌خواهند در مسیر تصمیم نظام برای نتایج مذاکرات مانع‌تراشی کنند.

هنوز زود است در مورد مجلس دوازدهم موضع‌گیری کنیم

محور دوم مربوط به انتخابات مجلس دوازدهم در سال آینده است که البته هنوز زود است الان موضع‌گیری کنیم اما قطعا به همراه مجموعه اصلاح‌طلبان می‌خواهیم که حتما فعال باشیم به شرط آنکه یخ اکثریت مردم باز شود و شاهد غیبت 60 درصدی مردم، همانند مجلس یازدهم و 52 درصدی ریاست جمهوری سیزدهم نباشیم. ضمنا بتوانیم یک لیست سراسری ارائه دهیم نه آنکه همانند مجلس یازدهم فقط 60 نفر در سراسر کشور داوطلب تایید شده داشتیم این نکته را در اواخر مجلس دهم هم به شورای نگهبان تذکر دادم.

 

حزب مردمسالاری (2)

 

بزرگترین عامل موثر برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بهبود وضعیت معیشتی آحاد مردم است

محور سوم همان بحث تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده است که بدون شک بهبود وضعیت معیشتی آحاد مردم بزرگترین عامل موثر در این زمینه است. هر چند عده‌ای افراد جاهل یا مغرض بشدت مخالف حضور حداکثری مردم هستند و حاضرند بخاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند و نمی‌خواهند اکثریت جامعه در سرنوشت خودشان موثر باشند چون به ضرر جناح خودشان می‌دانند!

پنج همایش بزرگ در نیمه دوم سال‌جاری برگزار خواهیم کرد.

محور چهارم برنامه‌های حزب مردم سالاری در نیمه دوم سال‌جاری است که البته علاوه بر جلسات دفتر سیاسی و شورای مرکزی و همایش فصلی که براساس زمانبندی خودش انجام می‌شود و غیر از بیست و یکمین کنگره حزب که در یازدهم اسفند ماه برگزار خواهد شد پنج همایش مهم برگزار خواهیم کرد.

یک همایش در مورد همان بحث جمهوریت سوم و ضرورت بازنگری قانون اساسی است که احتمالا با همکاری دوستان مجمع نمایندگان ادوار برگزار خواهیم کرد.

 

حزب مردمسالاری (3)

 

همایش دیگر از سوی سازمان جوانان و دانشجویان حزب همزمان با 13 آبان یا 16 آذر برگزار خواهیم کرد.

همایش سوم از سوی سازمان زنان حزب در مورد حقوق زنان و از جمله امکان حق داوطلبی برای ریاست جمهوری خواهد بود.

همایش چهارم از سوی کمیته برنامه‌ریزی حزب در مورد مفهوم یارانه پنهان خواهد بود.

و همایش پنجم هم از سوی شاخه فرهنگیان در مورد مطالبات برحق آنان خواهد بود.

گسترش کمی و کیفی تشکیلات و آموزش جزو برنامه‌های جدی پیش روی ماست

محور پایانی بحث ما ادغام دو کمیته تشکیلات و آموزشی است که انشاالله در دو زمینه کمی و کیفی با افزایش تعداد اعضا براساس دستور‌العمل خاص انجام خواهد گرفت که به لطف الهی جزو برنامه‌های جدی ما خواهد بود و از سوی کمیته تشکیلات و آموزش حتما ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.